ramazan
ramazan

خوردن این میوه ها با پوست در بدن معجزه می کند

مجموعه : تغذیه مناسب
خوردن این میوه ها با پوست در بدن معجزه می کند

توصیه می شود این بخش را حتما مطالعه کنید و بدانید که کدام میوه ها با پوست بهترین خواص دارویی را به بدن شما می بخشد و باعث تضمین سلامتی شما می شود.

 

 

نازوب، تا آنجا که دهان در تماس با انواع خوراکی ها، از جمله میوه هاست، تمام انواع آنها به نوعی نرم و آبدار هستند، به خصوص گوشت میانی یا همان مغز میوه . ولی طبق یک تحقیق انجام شده توسط دانشگاه فلوریدا ، به این نتیجه رسیده اند که بعضی از انواع آنتی اکسیدان های محافظ سلامتی در پوست میوه ها موجود است. بنابراین دور ریختن پوست آنها عاقلانه نیست. مثلا میوه کیوی با اینکه پوستی کرکی دارد و خوردن آن چندان خوشایند نیست اما به هر حال باید راهی برای بدست آوردن مواد مغذی آن موجود باشد. پس بهتر است به هر طریق ممکن آنها را مصرف کنید و از خواص بی نظیر آنها بهره مند شوید.

 

 

بهترین راه برای رهایی از چروک های پوستی و مبارزه با سرطان ها،خوردن میوه ها با پوست است. در ادامه به 5 نوع از میوه‌هایی که پوست آنها دارای خواص مفیدی است اشاره می شود که توصیه می شود حتما از این میوه ها با پوستشان استفاده شود.

 

 

سیب: مواد فیتوشیمیایی ضد سرطانی موجود در پوست سیب درختی ، 87 درصد بیشتر از مغز خود میوه آن است. بنابراین بهتر است از این به بعد سیب را پوست آن صرف کنید.

 

 

خیار: پوست این میوه کم کالری از ماده سیلیکا تشکیل یافته است که خود این ماده باعث تازگی و طراوت پوست و مانع ایجاد چروک می شود. یعنی خاصیت کلاژنی دارد. هیچ پیشنهادی برای مقدار مصرف روزانه سیلیکا وجود ندارد ولی متخصصین اظهار کرده اند که حداقل 5 میلی گرم سیلیکا در یک روز مقداری است که بعد از خوردن یک خیار با پوست کسب می کنید.

 

 

بادمجان: پوست بادمجان در حدود 300 میلیگرم ناسونین دارد. آنتی اکسیدانی که مانع از آسیب سلولهای مغزی می شود. همچنین حاوی 200 میلی گرم پتاسیم (ضد گرفتگی عضله) و 13 میلی گرم منیزیم موثر در ساختمان بافت پیوندی و 3 گرم فیبر موثر در لاغری شکم است.

 

 

کیوی: مواد شیمیایی موجود در این پوست کرکدار عاملی برای مبارزه با باکتری های استافیلوکوک و باکتری ایکولای است.

 

 

پرتقال: پوست پرتقال حاوی ماده لیمونین است که دشمن کشنده اشعه فرابنفش می باشد. دانشمندان معتقدند که خوردن یک قاشق چای خوری پوست پرتقال در هر هفته، احتمال ابتلا به سرطان پوست را تا 30 درصد کاهش می دهد.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان