ramazan
ramazan

تحول شگفت انگیز با خانه های هوشمند !!

مجموعه : علم و فناوری
تحول شگفت انگیز با خانه های هوشمند !!

رویای خانه های هوشمند به حقیقت پیوست! کارایی فوق العاده این خانه های رویایی و هوشمند را بدانید تا با خریدن این خانه ها دیگر مشکلی در زندگی کردن با آن نداشته باشید.

 

 

فرض کنید صبح که بیدار می‌شوید قهوه‌تان آماده باشد یا شب وقتی وارد اتاق خواب می‌شوید لامپ‌ها به طور خودکار خاموش شوند و خاموش شدن آنها به سیستم تهویه خانه این پیام را برساند که دما را مناسب برای خواب شما تنظیم کند.

به گزارش ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، سال گذشته اپل فن‌آوری را رونمایی کرد که به کاربر این امکان را می‌دهد وسایل خانه را با دستیار صوتی سیری کنترل کند.

 

 

این فن‌آوری موسوم به “کیت خانگی” است و اگر برنامه‌های اپل اجرایی شود این فن‌آوری خانه شما را به یک رایانه غول پیکر تبدیل خواهد کرد.

آیفون همانند هر رایانه دیگری قطعه‌ای سخت افزاری است که توسط شرکتی ساخته شده که می‌تواند اپلیکیشن‌ها و بازی‌های ساخته شده بوسیله دیگر شرکتها و توسعه دهندگان سراسر جهان را اداره کند.

این اپلیکیشن‌ها کارایی گوشی را بالا می‌برند و تصور کنید اگر مجبور بودید تنها از اپلیکیشن‌های ساخته شده توسط اپل استفاده کنید، چقدر تجربه شما محدود می‌شد.

 

 

اپل در حال ایجاد فرصت‌های مشابه بوسیله کیت خانگی است که به سازندگان اپلیکیشن این امکان را می‌دهد قابلیت‌های جدید و اپلیکیشن‌هایی که خانه شما را اداره می‌کنند، خلق کنند.در بیشتر شرایط کیت خانگی زبانی است که به دستگاههای متصل به اینترنت این امکان را می‌دهد با یکدیگر در خانه ارتباط برقرار کنند.

برای مثال اگر لامپ آشپزخانه متصل به کیت خانگی روشن شود، به قهوه ساز موجود در آشپزخانه این پیام را می‌رساند که دست به کار شده و اولین فنجان قهوه را برای صاحب خانه درست کند یا اینکه قفل هوشمند در اتاق خواب شما به لامپ اتاق پیام دهد تا به محض ورود شما روشن شود.

 

همچنین سوکت‌های هوشمندی وجود دارند که با کیت خانگی کار می‌کنند و هر نوع لوازم منزل را به یک دستگاه هوشمند تبدیل می‌کند. اتصال یک لامپ، دستگاه تهویه یا هر دستگاه دیگری در خانه به یکی از این سوکت‌ها به شما این امکان را می‌دهد که آن را با گوشی‌تان یا صدای خود و با استفاده از سیری کنترل کنید.

کیت خانگی همچنین قابلیتی دارد که به شما این امکان را می‌دهد که گروهی از دستگاههای کیت خانگی را یک جا کنترل کنید. برای مثال “وضعیت اتاق خواب” می‌تواند تمام دستگاههای کیت خانگی را خاموش کند یا “وضعیت رفتن به خواب” به لامپ متصل به کیت خانگی اعلام خاموشی کرده ولی به ترموستات دستگاه گرمایشی فرمان دهد که دمای هوا را برای خواب تنظیم کند.

 

 

البته این سناریو تا حد زیادی به یک سری همکاری از سوی سازندگان سخت افزار احتیاج دارد. در کل اپل به دنبال این است که شرکت‌های ثالث بتوانند اپلیکیشن‌ها و قابلیتهایی را برای دستگاههای متصل به کیت خانگی بسازند.

این سیستم تقریبا مشابه شرایطی است که اپل در مورد آیفون انجام داد. در سال 2007 اولین آیفون اپل صرفا شامل یک سری اپلیکیشن‌های ساخته شده توسط خود این شرکت بود. یک سال بعد اپل سیستم عامل آی اُ اس را به روی سازندگان اپلیکیشن باز و اپ‌استور را خلق کرد و مابقی ماجرا برای اپل رقم خورد.

کریس آلن – مدیرعامل شرکت آی‌دیوایس، سازنده سوکت‌های‌ هوشمند و ترموستات‌هایی که با کیت خانگی کار می‌کنند، می گوید: باز کردن کیت خانگی به روی جامعه کثیری از سازندگان اپلیکیشن مزایا و معایبی دارد.

آلن به بیزینس اینسایدر گفت: این یک شمشیر دولبه است. این حقیقت که شرکت‌ها بتوانند محصول ما را برداشته و با آن کاری انجام دهند از کنترل ما خارج است و چیزی است که ما را نگران می‌کند. یک فاکتور نگرانی در این خصوص وجود دارد و ما در حال کار روی آن هستیم.

 

 

اما نهایتا آلن انتظار دارد که این همکاری به ساخت اپلیکیشن‌های بهتر بینجامد زیرا به سازندگان با استعداد اپلیکیشن‌ها که طراحی رابط کاربری می‌دانند این فرصت را می‌دهد که اپلیکیشنهایی را برای لوازم منزل طراحی کنند.

آلن افزود: فکر می‌کنم آنچه بدنبال انجامش است اینست که از سازندگان اپلیکیشن که بازی‌ها و دیگر برنامه های کارآمد خلق کرده اند بخواهد که تجربه خود را به کیت خانگی بیاورند.

مارکوس فست – مدیرعامل شرکت الگاتو که سازنده یک حسگر اندازه گیری کیفیت و دمای هوا برای کیت خانگی است می‌گوید: اپل بدنبال این است که به جز شرکت‌های سخت افزاری سازندگان اپلیکیشن نیز به این برنامه بپیوندند.

 

 

فست و آلن هر دو اذعان کردند که اپلیکیشن‌های ساخته شده توسط شرکت‌های سخت افزاری اغلب طراحی ایده آلی ندارند. بوسیله کیت خانگی شرکت‌های ثالث می‌توانند وارد عمل شده و طراحی خود را به آنها اضافه کنند و این محصولات را جذاب‌تر و کارایی‌شان را ساده تر کنند.

برای مثال سازندگان باهوش نرم افزار می‌توانند برای کنترل دمای خانه آیکونی را اضافه کنند یا به شما اجازه دهند دما را با یک پیچ تنظیم مجازی در ساعت هوشمند خود کنترل کنید.

هر یک از توسعه دهندگانی که اپلیکیشنی را برای کیت خانگی می‌سازند باید همانند خود سازندگان دستگاهها از دستورالعمل‌های ایمنی تبعیت کنند و این به معنای اینست که آنها باید سیاست روشنی در زمینه حفظ حریم خصوصی داشته باشند و از دستورالعملهای اپل برای دسترسی به اطلاعات خانه افراد پیروی کنند.

 

 

تحقیقات موسسه پارکز نشان می‌دهد، اگرچه دستگاههای متصل به اینترنت هنوز شایع نیستند اما انتظار می‌رود سازگاری از امسال شروع شود. براساس اعلام این شرکت 40 درصد خانه‌ها در آمریکا قصد دارند در سال 2015 یک کیت خانگی هوشمند خریداری کنند در حالیکه درصد خانه‌هایی که در حال حاضر این کیت را دارند 16 درصد است. دلیل کم بودن این دستگاهها نصب دشوار آنها است.

 

کیت خانگی اپل همچنین فرمان دهنده‌های خودکار داخلی دارد که به دستگاههای متصل به این سیستم این امکان را می‌دهد که با همدیگر در ارتباط باشند تا جاییکه خانه شما اساسا خود را کنترل کند.فرامین همانطور که از نامش پیداست باعث می‌شوند دستگاههای متصل به کیت خانگی یک سری وظایف مشخص را بر اساس یک سری فاکتورهای از قبل تعیین شده انجام دهند. این فرامین می‌توانند براساس مکان و زمان مشخصی در طول شبانه روز یا فعالیت دیگر وسایل کیت خانگی باشند.

برای مثال فرض کنیم شما هر روز ساعت 18:30 دقیقه عصر از سر کار به خانه بازمی‌گردید و آپارتمان شما در تابستان واقعا گرم می‌شود. می‌توانید به کیت خانگی فرمان دهید که به سیستم تهویه متصل اعلام کند راس ساعت 18 هر روز شروع به کار کند تا هوای خانه در زمان رسیدن شما خنک و مطبوع باشد.

 

اپل تنها شرکتی نیست که قصد دارد خانه شما را به یک رایانه غول پیکر قابل کنترل تبدیل کند.

شرکت گوگل در ماه می از طرحی به نام “بریلو” رونمایی کرد که شباهت زیادی به برنامه کیت خانگی اپل دارد. بریلو پلتفرمی است که به لوازم خانگی متصل اجازه می‌دهد با یک زبان مشترک ایجاد شده توسط گوگل ارتباط بگیرند همانطور که دستگاههای متصل به کیت خانگی با زبان اپل ارتباط دارند.

 

 

شرکت سامسونگ نیز در نمایشگاه CES امسال اعلام کرد که 90 درصد محصولات این شرکت تا سال 2017 روی اینترنت اشیا متمرکز خواهند بود. اینترنت اشیا یک واژه هیجان انگیز است که عموما به اتصال وسایل روزمره شامل قهوه ساز، ماشین لباسشویی یا حتی خودرو به یک شبکه رایانه‌ای و اینترنتی اشاره دارد.

سامسونگ همچنین اوت سال گذشته شرکت نوپای اسمارت‌تینگز را که سازنده یک پلت فرم برای وسایل خانگی هوشمند است به قیمت 200 میلیون دلار خریداری کرد. در واقع لوازم خانگی هوشمند قبل از کیت خانگی اپل یا بریلو گوگل وجود داشتند. ولی این وسایل معمولا به نرم افزارهای مختلف احتیاج دارند و به اشکال متفاوتی ارتباط برقرار می‌کنند که این امر همکاری وسایل را دشوار می‌کند.

 

 

برای مثال شما می‌توانید لامپ اتاق را بوسیله یک اپلیکیشن در گوشی خود روشن کنید یا قهوه ساز را با یک کلیک در گوشی روشن کنید اما در حال حاضر راهی برای همکاری این وسایل با هم وجود ندارد.

آنچه که طرحهای اپل و گوگل برای ایجاد خانه هوشمند را متمایز می‌کند این است که هر دو شرکت در حال حاضر سیستمهای عامل قدرتمندی را برای تلفن همراه خلق کرده اند. این امر توان آنها را برای متصل کردن راحت تر وسایل خانه بیشتر می‌کند.

 

 

آلن درباره اینکه چه چیز اپل و گوگل را نسبت به دیگر شرکتها در خصوص ایجاد خانه هوشمند متمایز می‌کند گفت: شرکتی همچون سامسونگ محصولات فوق العاده ای می‌سازد و انبوهی از محصولات را می‌فروشد ولی یک سیستم عامل موبایلی ندارد. سیستم عامل گوشیهای آنها متعلق به گوگل است و بنابراین آنها به آنچه که گوگل از طریق بریلو انجام دهد وابسته هستند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان