ramazan
ramazan

آموزش چند حرکت جالب برای افزایش هورمون خوشحالی در بدن

آموزش چند حرکت جالب برای افزایش هورمون خوشحالی در بدن

تمرین هایی برای افزایش هورمون خوشحالی در بدن

 

مدتی است که اصلا حس خوشحالی را تجربه نکرده‌اید؟ صبح‌ها که بیدار می‌شوید حس بی‌حالی و غم وجودتان را فرا گرفته است؟

 

تمامی این حالات و فکر های پریشان، ناشی از ذهن شماست و باید درمان شود. اما راه‌حل دیگری هم وجود دارد که می‌توانید از طریق آن حس خوشحالی را در خود ایجاد کنید. فرمولی که برای‌تان خواهم گفت در عرض ۳۰ ثانیه باعث می‌شود تا احساس بهتری پیدا کنید.

 
در این روش شما باید به غده تیموس خود ضربه بزنید. این غده به عنوان نقطه‌ی شادی بدن شناخته می‌شود و مهم ترین عضو در بقای سیستم ایمنی ماست. تکنیک‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان این غده را تحریک کرد و حس خوشحالی را در افراد زنده نمود. به گزارش نازوب، متاسفانه در سال‌های اخیر و با بیشتر شدن مشکلات زندگی در جوامع کنونی، بیشتر افراد از بیماری افسردگی رنج می‌برند. شاید قبل از مراجعه به پزشک با اقدامات ساده‌ای بتوان این مشکل را در خود حل کرد. تحقیقات نشان داده که با یک تحریک خارجی می‌توان کاری نمود که غده تیموس ضعیف  در عرض چند ثانیه تقویت شود. برای اینکار کافی است تا رویه‌ی زیر را طی کنید:

 
۱-غده‌ی تیموس خود را پیدا کنید.

غده تیموس در وسط سینه و پشت بخش فوقانی استخوان سینه قرار دارد. استخوان سینه‌ی خود را پیدا کنید و دو سه سانتی متر بالاتر بروید.

 
۲-به آن ضربه بزنید.

با نوک انگشتان یا مشت خود ۱۵ تا ۲۰ بار به آن ضربه بزنید. حدود ۳۰ ثانیه بعد از این عمل مطمئنا احساس قدرت و توانایی بیشتری خواهید داشت.

 
۳-این رویه را ادامه دهید.

این تمرین را هر روز بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهید. اگر احساس اضطراب، افسردگی و استرس زیادی دارید، روزانه سه بار این عمل را انجام دهید.

این فرآیند ضربه زدن را می‌توان جز یکی از تکنیک‌های رها سازی عاطفی یا EFT در نظر گرفت. این تکنیک  راهی برای رها شدن  از خاطرات گذشته و کلنجار رفتن با خود است.اگر با ضربه زدن به غده‌ی تیموس خود واقعا احساس خوشحالی نمودید توصیه می‌کنم تا بقیه تکنیک‌های این روش را هم اجراکنید.

 

تکنیک رها سازی عاطفیتلفیقی است از طب سوزنی و یکسری تکنیک‌های رفتاری که در آن با ضربه زدن  روی نقاطی که انتهای اعصاب هستند، جملاتی را به زبان می‌آوریم که به شدت ما را عذاب می‌دهند. با این تکنیک فرد از احساسات منفی که باعث بیماری‌های روانی و جسمی وی شده رهایی می‌یابد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان