ramazan
ramazan

نکته های عالی و کاربردی هنگام استفاده از اینترنت

نکته های عالی و کاربردی هنگام استفاده از اینترنت

با 5 نکته مهم در استفاده از اینترنت آشنا شوید

 

نازوب، اگر خبرگزاری‌ها را دنبال کرده باشید، حتما از لو رفتن اطلاعات میلیون‌ها کاربر در یکی از سایت‌های خارجی خبر دارید.

 

تاثیری که این اطلاعات درز کرده می‌تواند بر زندگی میلیون‌ها افراد داشته باشد، بی‌سابقه است. این روزها هکرهای سودجو به یکی از دغدغه‌های بزرگ در دنیای اطلاعات و تکنولوژی تبدیل شده‌اند.

 
با این حساب، شما هم به عنوان کاربران اینترنت باید به همان اندازه در فضای مجازی هوشمند عمل کنید و این نکته را در نظر داشته باشید که هیچ اطلاعاتی در فضای مجازی در امان نیست.

پنج قانون در زندگی آنلاین وجود دارد که دانستن آنها می‌تواند کمک کند که با چشم باز و آمادگی قبلی در فضای مجازی فعالیت کنید و اطلاعات مهم مربوط به کارت بانکی خود را به آن بسپارید.

در این صورت اگر اطلاعات محرمانه‌ی شما در معرض خطر قرار گرفت، حداقل با آمادگی بیشتری با این مشکل مواجه خواهید شد.

 
1. تصور کنید هر آنچه که انجام می‌دهید و می‌گویید در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

 

2. گول تنظیمات امنیتی و رمزهای عبور را نخورید. اینها صرفا خیال‌های باطلی هستند که شما را از واقعیت قانون اول دور می‌کنند.

 

3. بدانید که شرایط زمانی و مکانی و داده‌هایی که شما وارد می‌کنید یکسان هستند؛ بدین معنی که شرایط زمانی و مکانی ارسال داده‌ها هم جزو اطلاعاتی هستند که ثبت می‌شوند.

هنگامی که داده‌ها را به اینترنت وارد می کنید، این نکته را در نظر داشته باشید که شما خواه‌ناخواه اطلاعات مربوط به هویت (خودتان)، ماهیت (داده‌هایی که وارد می کنید)، زمان (زمان وارد کردن داده‌ها)، مکان (وب‌سایتی که داده‌ها را به آن وارد می‌کنید)، نحوه (دستگاه و مرورگری که به وسیله‌ی آن داده‌ها را وارد می‌کنید) و علت (هدف وب‌سایت) را در اختیار سرورهای مرتبط می‌گذارید.

 

4. به این نکته توجه کنید که تمام اطلاعات مربوط به تبادلات کارت بانکی شما در یک دفتر بسیار بزرگ ذخیره شده‌اند که روزی قابل دسترسی خواهند بود.

 
5. باور کنید وقتی که داده‌ها را حذف می‌کنید، از بین نمی‌روند.

 

هر پدیده‌ی جدیدی بالاخره زمانی عادی می‌شود. روزی می‌رسد که پارانوید بودن باب می شود؛ در آن موقع می توانید بگویید که قبل از اینکه چنین خصلتی مد شود، شما پارانوید بودید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان