ramazan
ramazan

زنان جهان را خوشرنگ تر ببینید

مجموعه : دانستنی ها
زنان جهان را خوشرنگ تر ببینید
آیا می دانید زنان جهان را بیش از هر چیز دیگر رنگی و خوشرنگ تر می بینید!! چرا؟ بدون شک نمی دانستید این بخش جذاب و جالب را از دست ندهید.
گذشته از افرادی که به کوررنگی مبتلا هستند تقریبا همه افراد درباره رنگ اجسامی که در محیط اطرافشان وجود دارد، توافق نظر دارند. هر چه توانایی ما در تشخیص رنگ‌ها بهتر باشد و دقت بیشتری در این زمینه داشته باشیم در تصمیم‌گیری‌ها بهتر عمل می‌کنیم. به عبارت دیگر این توانایی اختصاصی در انجام بسیاری از کارها به ما کمک می‌کند.

به گزارش نازوب، اما جالب است بدانید میزان حساسیت و توجه افراد به طول موج های مختلف در محدوده امواج مرئی متفاوت است. چرا که تعداد سلول های گیرنده مخروطی در چشم افراد مختلف متفاوت است. براساس نتایج مطالعاتی که در دانشگاه نیوکاسل انجام شده است با توجه به تعداد گیرنده های مخروطی در شبکیه توانایی افراد در تشخیص رنگ های مختلف تغییر می کند. به این معنی که هر چه تعداد گیرنده های مخروطی بیشتر باشد توانایی و توجه افراد در تشخیص رنگ های مختلف به مراتب بیشتر است.

 

معمولا زنان در مقایسه با مردان در تشخیص رنگ ها بهتر عمل می کنند؛ چرا که در چشم آنها چهار نوع گیرنده مخروطی وجود دارد در حالی که در چشم مردان سه نوع گیرنده مخروطی یافت می شود.

 

وجود نوع خاصی از گیرنده های مخروطی در چشم خانم ها به آنها کمک می کند در تشخیص طیف رنگ های تیره و روشن عملکردی صد برابر بهتر و دقیق تر داشته باشند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان