ramazan
ramazan

طرز تهیه 14 شربت فوق العاده با عسل برای رفع 14 بیماری

طرز تهیه 14 شربت فوق العاده با عسل برای رفع 14 بیماری

فواید بی‌شمار عسل امروزه بر همه آشکار است، اگر سرچ کوچکی در گوگل انجام دهید با هزاران فایده‌ی کوچک و بزرگی آشنا خواهید شد. شاید شما هم با دیدن این همه خاصیت تعجب کنید. اما باید بدانید که از زمان‌های بسیار دور عسل برای درمان بسیاری از بیماری ها در نظر گرفته می‌شود. حتی ابوعلی سینا نیز برای بسیاری از بیماری ها آن را تجویز می‌کرد. در زیر ما تعدادی از راه‌هایی که با آن می‌توانید بیماری های خود را درمان کنید معرفی می‌کنیم:

 

 

با این ۱۴ شربت عسل خانگی همه‌ی بیماری‌های خود را درمان کنید

 

 

۱) شربت‌ عسل و مرکبات: تسکین گلودرد وآنفولانزا

به منظور کاستن از سرفه و گلودرد و نیز در بعضی مواقع جهت پیشگیری از گسترش سرماخوردگی ترکیب عسل و مرکبات مثل : لیموی کوچک، پرتقال، لیموی بزرگ، نارنگی بسیار مفید خواهند بود. این ترکیب خاصیت ضد التهابی دارد و منجر به بهبود گلودرد می‌شود.

 

 


۲) شربت عسل لیمو : ضد سرماخوردگی

لیموترش بعلت داشتن خواص اسیدی ضدعفونی کننده قوی است و حتی اگر در مسافرت‌ها به آب آشامیدنی مشکوک هستید و می‌ترسید از آن بنوشید، کافی است چند قطره آب لیموترش را در آن بریزید. آب را کاملاً استرلیزه کرده و میکروب‌های موجود در آب را از بین می‌برد. برای گلودرد بهترین دارو لیموترش است؛ یک قاشق چایخوری آب لیموترش را در آب نیم گرم بریزید و با آن غرغره کنید ورم گلودرد را برطرف خواهد کرد.

هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی هستند، در نتیجه مصرف آنها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. جالب است بدانید که بوعلی سینا پزشک مشهور ایرانی مصرف شربت آبلیمو عسل (ترکیب آبلیموی طبیعی ، عسل و آب) را بعنوان درمان بسیاری از بیماری ها بکار می‌برده است.

 

 

 

۳) دارچین و عسل : حال خوش

عسل و دارچین هر دو دارای فواید بسیار زیادی هستند، ترکیب این دو علاوه بر این که با فشار خون مقابله می‌کند، خطر بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد و منجر به حال و احساس خوب در بدن می‌شود.

 

 

۴) زنجبیل وعسل : ضد معده درد

خاصیت زنجبیل مانند داروهای غیراستروئیدی است و منجر به کاهش التهاب می‌گردد، علاوه بر این منجر به بهبود گردش خون می‌شود. بنابراین ترکیب عسل با زنجبیل برای کسی که معده درد را تسکین می‌دهد.

۵) میخک وعسل : ضد دندان درد

عسل و میخک هر دو ضدعفونی‌کننده‌های قوی هستند، میخک ماده ای به نام اوژنول دارد که باعث بی حس کنندگی می‌شود. بنابراین اگر عفونت دندان دارید با یک شربت عسل و میخک آن را درمان کنید.

 

 
۶) شیر،پرتقال و عسل : نرم کننده پاشنه پا

شیر حاوی ویتامین A است که به بازسازی و سالم کردن پوست بسیار کمک می‌کند، علاوه بر آن پرتقال نیز خشکی پوست را از بین می‌برد. ترکیب این دو ماده با عسل پاشنه‌ی پای شما را در صورتی که اذیت می‌کند، نرم کرده و درد آن را تسکین می‌دهد.

 

 
۷) عسل و شکر خام : ضد خشکی پوست

بافت ویژه شکر خام، آن را برای داشتن پوست خشک ایده آل کرده است و ترکیبش با عسل، یک لایه بردار مرطوب کننده برای پوست محسوب می شود.

 

 
۸) عسل و ماست : ضد آکنه و جوش

عسل و ماست به صورت ترکیبی و ماسک هم استفاده می‌شود و خاصیت ضد التهابی دارد. این ترکیب برای مقابله با جوش و آکنه بسیار موثر است.

 

 
۹) شربت عسل و آب نارگیل : استحکام عضلات

نارگیل یکی از غنی‌ترین منابع خوراکی برای الکترولیت‌ها، کلر، پتاسیم و منیزیم است که البته مقداری هم شکر، سدیم و پروتئین دارد. محتوای بالای پتاسیم این میوه آن را به یکی از محافظان قلب و فشارخون تبدیل کرده است. آب نارگیل همچنین حاوی فیبرمحلول، منگنز، کلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین C است. الکترولیت‌های نارگیل از، از دست رفتن آب بدن جلوگیری می‌کنند و انرژی مورد نیاز ماهیچه‌ها را تامین می‌کنند.

۱۰) شربت عسل و لیمو ترش : کاهش وزن

رژیم عسل و لیموترش یک راه خانگی خیلی مؤثر برای کاهش وزن است. این رژیم بر پایه ی نوشیدن یک لیوان آب گرم بهمراه یک قاشق غذاخوری عسل و آبلیموی تازه در صبح و با شکم خالی طراحی شده است. چون هر دوی عسل و لیمو در کاهش وزن موثر هستند ترکیب این دو بسیار خوب خواهد شد.

۱۱) شربت عسل وزردچوبه : زخم های دهانی

خواص ضدویروس و ضدباکتری عسل و هم‌چنین خواص متعدد ضدعفونی کننده زردچوبه باعث می‌شود ترکیب عسل و زردچوبه به یک ماده ی شفابخش دهانی تبدیل شود.

 

 
۱۲) شربت عسل وسرکه : شست و شوی سینوسها

در مشکلات سینوس شما احساس خوبی ندارید بینی شما مانند یک شیر آب چکه می کند و احساس می کنید که سرتان را با یک گیره گرفته اند شما با بسته نگه داشتن چشم خود احساس بهتری دارید زیرا آنها باد کرده و دردناک هستند. با استفاده از مخلوط عسل و سرکه سینوس های شما تمیز خواهد شد و احساس خوبی به شما دست خواهد داد.

 

 
۱۳) عسل‌ و آب پرتقال : ضد اضطراب

پرتقال اثر آرام بخش دارد و می تواند در رفع بی حالی و اضطراب موثر باشد. برای مبارزه با خستگی پرتقال و عسل را با هم مخلوط کنید. عصاره مرکبات، تمرکز و هوشیاری را ارتقا می دهد.

 

 
۱۴) عسل‌ و آناناس : ترک سیگار

ترک سیگار منجر به دردهای عضلانی، تحریک پذیری شدید عصبی، تشنج و اضطراب می‌شود و این موارد غیرقابل تحمل هستند. ویتامین c درد را کاهش خواهد داد. آناناس سرشار از ویتامین C است و به ترک سیگار کمک می کند. جویدن آناناس و خوردن عسل پس از آن، اشتیاق به سیگار را فرو می نشاند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان