ramazan
ramazan

با 9 راه کار عالی پوست سفت و جوان داشته باشید

با 9 راه کار عالی پوست سفت و جوان داشته باشید

در این بخش از زیبایی و سلامت پوست و مو در نازوب به 9 راه کار عالی برای سفت شدن و جوان ماندن پوست اشاره می کنیم.

 

 

برای بسیاری از مردم از دست دادن وزن یک دستاورد مهم و قابل تحسین است، ولی برای کسانی که در نتیجه از دست دادن مقدار زیادی وزن پوست بدن‌شان شل شده است، می‌تواند ناامید کننده باشد. ممکن است این احساس به‌وجود بیاید که از یک طرف برنده و از طرفی دیگر بازنده شده‌اید، اما این‌طور نیست. در حقیقت، برخی از راه‌های طبیعی وجود دارند که شما می‌توانید خاصیت ارتجاعی پوست‌تان را افزایش دهید و قسمت‌هایی را به مرور زمان سفت کنید. نتیجه بستگی به این دارد که چه مقدار وزن از دست داده‌اید و در چه مدت زمانی پوست‌تان حالت افتادگی پیدا کرده و سن‌تان چقدر است.

۱ـ کاهش وزن‌تان را کنترل کنید

با کنترل کردن تدریجی از دست دادن وزن‌تان این فرصت را برای پوست‌تان ایجاد کنید که خود را با این کاهش هماهنگ کند. اگر وزن‌تان را در یک نقطه کمی حفظ کنید، زمینه را برای انقباض پوست‌تان به سایز کوچک‌تر فراهم می‌کنید. اگر همچنان به روند سریع‌تر از دست دادن وزن‌تان ادامه دهید، پوست‌تان نیز به سرعت حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد.

۲ـ آب بیش‌تری بنوشید

نوشیدن مقدار زیادی آب نه تنها در بهبود سلامتی‌تان تأثیر به‌سزایی دارد بلکه به پوست‌تان نیز کمک می‌کند تا سفت‌تر، نرم‌تر، صاف‌تر و درخشنده‌تر شود. مطمئن شوید که هر روز حتما شش لیوان آب می‌نوشید. اگر بیش‌تر هم می‌توانید بنوشید بسیار خوب است. با این کار آب‌رسانی فوق‌العاده‌ای به پوست‌تان انجام می‌دهید و به حفظ حالت ارتجاعی آن نیز کمک بزرگی می‌کنید.

 

 
۳ـ تمرینات قدرتی انجام دهید
توصیه می‌شود تمرینات قدرتی را سه بار در هفته انجام دهید. در هر روز شما مزیت آن را بر سفت شدن ماهیچه‌ها و پوست‌تان بیش‌تر خواهید دید. اگر شما مقدار قابل توجهی از مصرف کالری‌تان را کاهش داده‌اید، چربی بیش‌تری می‌سوزانید. با از دست دادن چربی‌، ماهیچه‌‌تان شل می‌شود، بنابراین انجام تمرینات قدرتی باعث بازسازی ماهیچه‌ها و سفت شدن پوست می‌گردد.

 

۴ـ پوست‌تان را مرطوب نگه‌دارید

از مرطوب‌کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی ویتامین «E» هستند. مرطوب نگه‌داشتن پوست به سلول‌های جدید فرصت رشد کردن می‌دهد. مرطوب‌کننده‌ها چین و چروک‌های پوست را به حداقل می‌رسانند. شما همچنین می‌توانید از روغن نارگیل، یک روغن طبیعی و حاوی آنتی‌باکتریال برای بهبود پوست استفاده کنید.

 

۵ـ ماهیچه‌های شکم‌تان را سفت کنید

اگر مقداری وزن از دست داده باشید، احتمالا پوست شکم‌تان تا حدی زیادی کشیده و شل می‌شود.اگر شما چند روز در هفته وقت بگذارید و تمرینات شکم را انجام دهید سفت کردن این ناحیه امکان بسیار بالایی دارد . از جمله تمرینات سفت‌کننده عضلات شکم می‌توان به کرانچ (دراز و نشست)، دوچرخه‌سواری، ورزش‌های پا و غیره اشاره کرد. انجام این تمرینات وقت چندانی از شما نخواهد گرفت.

 

۶ـ پوست‌تان را ماساژ دهید

بهتر است هفته‌ای یک یا دو بار این کار را انجام دهید، زیرا ماساژ دادن باعث افزایش جریان خون در بدن می‌شود که کمک شایانی به بهبود پوست بدن‌تان می‌کند. نیازی نیست برای این کار به مرکز ماساژ درمانی بروید به راحتی می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید و یا از شریک زندگی‌تان بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. همچنین برای آرامش بیش‌تر از روغنی با عطرمایه مورد علاقه‌تان استفاده کنید.

 

۷ـ کم‌تر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید

مدت زمان طولانی قرار گرفتن در معرض اشعه آفتاب اثر معکوس بر روی حالت ارتجاعی پوست دارد بنابراین مدت زمان حمام آفتاب را محدود و کم کنید. در حین برنز شدن (تغییر رنگ پوست)، اشعه خورشید پوست شما را خشک کرده و همزمان آسیب جدی به سلول‌های آن وارد می‌کند، همچنین مدت زمان کمتری در استخر کلردار شنا کنید، زیرا کلر نیز مانند آفتاب پوست شما را خشک و به سلول‌هایش آسیب می‌‌زند؛ بنابراین حمامِ آفتاب در مدت زمان کوتاه، مشکلی ندارد فقط بلافاصله بعد از این کار دوش بگیرید و پوست‌تان را با یک مرطوب کننده حاوی ویتامین و آلوئورا به طور کامل بپوشانید.

 

۸ـ پوست‌تان را سفت تصور کنید

تصور کردن یک ابزار جالب و فوق‌العاده برای بهبود دادن به بسیاری از بیماری‌ها است. قدرتی در تصور کردن است که می‌تواند در بهبود بیماری‌ها تجلی پیدا کند. حتی ورزشکاران حرفه‌ای نیز از این راه برای بهتر بازی کردن و بهبود عملکردشان استفاده می‌کنند. در واقع وقتی شما چیزی را تصور می‌کنید اقدامات موثرتر و تلاش بیش‌تری برای رسیدن به خواسته‌تان خواهید داشت. وقتی شما پوست‌تان را سفت تصور می‌کنید تمایل بیش‌تری به ورزش کردن، تغذیه سالم و چیزهایی که در این راه کمک‌تان می‌کند خواهید داشت.

 

۹ـ صبور باشید

وقتی پوست‌تان برای مدتی طولانی شل و کشیده شده، بسیار مهم است که صبور باشید تا پوست خودش را با سایز جدید بدن‌تان وفق دهد. به علاوه این مهم است که چقدر وزن از دست داده‌اید، ممکن است پوست شما قادر به بازگشت به سایز اولیه خود نباشد. تصمیم بگیرید که این را بپذیرید و خودتان را تأیید کنید که در حال حاضر با پوست کمی شل هم بسیار زیبا هستید.

 
قابل درک است که با از دست دادن مقدار زیادی از وزن شما نگران شل شدن پوست‌تان باشید. ممکن است بخواهید به دنبال متدهایی بروید که دیگران قبلا رفته‌اند و اکنون بسیار راضی و خشنود هستند ولی این را به خاطر داشته باشید ممکن است این متدها بر روی شما جواب مثبت ندهد. شما باید راه‌های مختلفی را امتحان کنید و ببینید کدام روش برای شما بهترین است.

 

علاوه بر این کشش پوست در سنین مختلف و مراحل مختلف زندگی متفاوت است. برای یک مادر جوان که به تازگی بچه‌دار شده است تلاش کمتری برای سفت کردن پوست و حفظ کردن آن نیاز دارد اما فردی به سن بالای ۵۰ سال که در مدت کوتاهی ۷۵پوند( ۱ پوند معادل ۴۵۳.۵۶ گرم است) کاهش وزن داشته است برای سفت کردن پوستش زمان طولانی‌تری به تمرین نیاز دارد و ممکن است پوستش هیچ‌گاه به حالت اولیه بازنگردد. مهم است که این موارد را بشناسیم و بپذیریم.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان