ramazan
ramazan

علاقمندان به موی فر بخوانند و بدانند که

علاقمندان به موی فر بخوانند و بدانند که

هر آن چه که باید در مورد موی فر بدانید در این بخش گنجانده شده است.

 

نازوب، ما آدمها موجودات عجیبی هستیم. از هر آنچه طبیعتمان است ناراضی هستیم. اگر پوستمان سفید باشد می‌گوییم کسی که پوست برنزه دارد جذابتر از ماست به همین دلیل دستگاه سولاریوم اختراع می‌کنیم یا سالی یک بار خودمان را به ساحلی در سرزمین‌های گرمسیری می‌رسانیم تا با آفتاب برنزه شویم یا تابستانمان را در استخر‌های سرباز می‌گذرانیم. فر کردن مو هم از این دست کارهاست. موفرفری‌ها در آرزوی موی نرم‌تر و صاف هستند و کسانی که  موی صاف دارند پول زیادی برای حالت دار کردن موهایشان خرج می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از آدمها هستید و در آینده نزدیک می خواهید به جمع مو فرفری‌ها ملحق شوید شاید خواندن این گزارش برایتان مفید باشد.

 

ما آدمها موجودات عجیبی هستیم. از هر آنچه طبیعتمان است ناراضی هستیم. اگر پوستمان سفید باشد می‌گوییم کسی که پوست برنزه دارد جذابتر از ماست به همین دلیل دستگاه سولاریوم اختراع می‌کنیم یا سالی یک بار خودمان را به ساحلی در سرزمین‌های گرمسیری می‌رسانیم تا با آفتاب برنزه شویم یا تابستانمان را در استخر‌های سرباز می‌گذرانیم. انواع روش‌ها را به هم توصیه می‌کنیم که اگر هویج و روغن زیتون را با ماء‌الشعیر مخلوط کرده و به پوست بزنیم فلان رنگ می‌شویم و اگر روغن بچه و لیمو  و نمک را با هم استفاده کنیم رنگی دیگر. اگر سبزه باشیم انواع کرم‌های مختلف سنتی و شیمیایی را استفاده می‌کنیم تا شاید پوستی کمی روشن‌تر داشته باشیم.

 

فر کردن مو هم از این دست کارهاست. موفرفری‌ها در آرزوی موی نرم‌تر و صاف هستند و کسانی که  موی صاف دارند پول زیادی برای حالت دار کردن موهایشان خرج می کنند. اگر شما هم جزو این دسته از آدمها هستید و در آینده نزدیک می خواهید به جمع مو فرفری‌ها ملحق شوید شاید خواندن این گزارش برایتان مفید باشد.

 

مهمترین قدم قبل از فر کردن مو‌ها  این است که بدانید دقیقن می‌خواهید چه کار کنید. با چه موادی با چه تکنیکی، پیش کدام متخصص. بین مواد‌هایی که برای زیبا‌تر و دلبخواه‌تر شدن مو استفاده می‌شود  فر جزو قوی‌ترین مواد است بنابراین مو پس از مصرف آن بیشتر نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. بنابراین اگر اهل رسیدگی به موهایتان نیستید  در مورد این موضوع جدی‌تر فکر کنید. در غیر این صورت بعد از مدتی نخواهید دانست با موهای وزکرده‌تان چه کنید. قدم مهم بعدی پیدا کردن آرایشگر متخصصی است که موهایتان را نسوزاند.

 

مواد فر ابتدا پل‌های گوگردی موجود در ساختمان مو را طوری می‌شکنند که موی پیچیده شده در بیگودی، شكل فر مورد نظر را بپذیرد. در مرحله بعد با استفاده از یك محلول خنثی ‌كننده، فر مو «سفت و ثابت» می‌شود. می‌گویند فر‌ها 6 ماهه هستند ولی این موضوع بستگی زیادی به جنس مو و نحوه نگهداریتان دارد. کسانی هستند که مواد فر برای موهای نرم و بی حالتشان چندان جوابگو نیست یعنی زمان طولانی‌تری باید مواد بر سرشان باشد و در نهایت دو سه ماه بیشتر دوام نمی‌آورد. در این مورد می‌توانید از آرایشگرتان اطلاعات بیشتری بگیرید.

 

برای فر کردن دو روش وجود دارد. در یکی از آنها باید بعد از زدن مواد و پیچیدن بیگودی، زیر سشوار ساعت‌ها بنشینید و در دیگری از بیگودی‌هایی استفاده می‌شود که از دو طرف آن با سیم‌هایی به دستگاهی که با برق کار می‌کند وصل می‌شد. البته در روش دوم زمان کمتری صرف می‌شود اما در نتیجه فرقی نمی‌کند هر چند انواع جدید را با نتیجه ریزش موی کمتر تبلیغ می‌کنند.

 

خودتان را برای سه روز سخت آماده کنید چرا که تا سه روز بعد از فر کردن نمی توانید موهایتان را شامپو کنید. روز اول همه چیز عالی است. دوست دارید هر دقیقه از روبروی آینه رد شوید و خودتان را از زاویه‌های مختلف ببنید. موهایتان همان است که می‌خواستید برای میهمانی ها آماده کنید. مواد فر کمی مو را روشنتر می‌کند بنابراین کمی هایلایت شده به نظر می‌رسد و بر زیبایی مویتان اضافه می‌کند.  معمولن آرایشگر‌ها بعد از باز کردن بیگودی‌ها برایتان به بهترین شکل ممکنه موهایتان را درست می‌کنند برایتان نرم کننده،ژل و موس می‌زنند با قسمت  …. سشوار موهایتان را خشک می‌کنند. کاری با موهایتان می‌کنند که دوست داشتید همیشه  آن شکلی باشد ولی این آخرین باری است که موهایتان را این شکلی می‌بینید. روز دوم بدترین روز در داشتن موهای فر است. صبح که چشمتان را باز می‌کنید کم کم یادتان می‌آید که موهایتان را فر کرده‌اید.

 

مشکل از جایی شروع می‌شود که دستتان را در موهایتان می‌کنید. جسمی زبر که شما را یاد اسکاچ طرف‌شویی می‌اندازد. خیلی سخت است ولی باید تا دو روز تمام تحمل کنید. برای خودتان یک آبپاش مو که آرایشگران دارند بخرید و مثل باغبان‌ها موهایتان را زود به زود خیس کنید تا این دو روز برایتان زودتر و راحت‌تر بگذرد. از روز شوم به بعد تا مدت‌ها هیجان‌زده خواهید بود.

 

فر موها را به شدت خشک می‌کند برای شما که همیشه موهای نرم و لختی داشته‌اید کنار آمدن با این موضوع که تا 6 ماه دیگر  چاره ایی جز تحمل ماجرا ندارید کمی سخت است ولی تکنولوژی پیشرفت کرده است که نگران این موضوع نباشید. برای نرم کردن موهایتان چندین محصول با مارک‌های مختلف می‌توانید استفاده کنید.

 

مهمترین آنها نرم‌کننده‌ها هستند. شامپوها و ماسک‌های نرم کننده قابل استفاده در حمام و یا بیرون آن. برخی‌ها روش‌های سنتی را مانند استفاده از روغن زیتون را هم  توصیه می‌کنند. آنها در آخرین بخش استحمام  روغن زیتون را به موهایتان بمالید و بعد یه آبکشی کوتاه مدت انجام دهید. برای اضافه کردن هر گونه نرم کننده یا حالت دهنده و یا تثبیت کننده شکل فر  بایستی موها را خیس کنید. ماسک‌هایی که بیرون حمام استفاده می‌شوند را باید بعد از گرفتن آب‌هایی که از مو‌های خیس چکه می‌کنند به موها زد. به هر حال برای این که بدانید کدام ماده با کدام مارک به موهایتان سازگاری دارد فرصت خواهید داشت.

 
نازوب، آرایشگران می‌گویند موهای فر به این دلیل می‌ریزند که مواد نگهداری از موهای فر، مثل ماسک، ژل و روغن و … به ریشه مو زده می‌شود. توصیه آنها را جدی بگیرید و تا آنجا که می‌شود تند تند نروید حمام. برای این که موهایتان مدت بیشتری فر بماند باید از کشیدن موهایتان خود داری کنید. برس زدن به موها را تا مدتها فراموش کنید و از شانه‌هایی یا دانه‌های درشت که صرفا باز کننده گره‌های بزرگ هستند استفاده کنید. با کش‌های سر خداحافظی کنید. آنها را یا باز بگذارید یا با کلیپس‌های بزرک به صورت شل ببندید. یادتان باشد که موهایتان را فر کرده‌اید که از باز بودنشان لذت ببرید.

 

قبل از فر کردن ختمن از کسانی که این کار را کرده‌اند مشورت بگیرید چرا که موهای زبر فر شده تا زمانی که کوتاهشان نکنید با شما هستند. ولی برای کسانی که مدت طولانی موهای صافی داشته‌اند فر کردن مو تنوع بسیار هیجان انگیزی است که اگر خوب از آب در بیاید ارزشش را دارد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان