ramazan
ramazan

اپرا وینفری زنی که دنیای ما را تغییر داد

اپرا وینفری زنی که دنیای ما را تغییر داد

کوتاه و خواندنی درباره اپرا وینفری یکی از زنانی که دنیای ما را متحول کرد!

 

 

زنان بسیاری هستند که در زمینه های گوناگون، حتی موفق تر از مردان هم عمل کرده اند. خوب شاید طبقه بندی زن و مرد در این مسایل اشتباه باشد ولی با توجه به فرهنگی که در جوامع وجود دارد مجبورم جنس زن و مرد را با هم مقایسه کنم.

به گزارش نازوب، اپرا وینفری یکی از زنانی است که جهان ما را تغییر داده است. می‌توانم مثال های زیادی برای اینگونه زنان بزنم. ماری کوری را که می‌شناسید؟ ماری کوری همان کسی است که ثابت کرد زنان می‌توانند بهتر از مردان هم باشند، به شرطی که بخواهند. دوستان می‌گویند من فمنیسمی به قضیه نگاه می‌کنم. شاید هم اینگونه باشد اما تبعیض میان مردان و زنان همیشه آزارم داده است.

 

می‌رسیم به اصل موضوع؛ اپرا وینفری یکی از مشهورترین مجریان سیاه پوست آمریکا می‌باشد. چیزی که باعث شد این دفعه درباره‌ی او بنویسم، پشتکار و تلاشی است که او برای رسیدن به هدفش به کار برده است. اپرا دوران کودکی بسیار سختی داشته است. او فرزند نا خواسته‌ی مرد و زنی بوده است که  نمی‌توانستند مخارج خود را تامین کنند چه برسد به اینکه برای اپرا زندگی مجللی تدارک ببینند.

 

با این وجود اپرا اکنون یکی از ثروتمند ترین سیاه پوستان جهان است. او فعالیت‌های زیادی در زمینه‌های مختلف انسان دوستانه انجام داده و بزرگترین نیکوکار سیاه پوست در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌رود. اپرا از دوران کودکی مورد آزار جنسی اطرافیانش قرار می‌گرفته است. برای همین هم تصمیم می‌گیرد تا خود را از این وضعیت اسف بار نجات دهد. او با زحمت بسیار تحصیلاتش را تمام می‌کند و وارد رادیو می‌شود.

 

بعد ها وارد عرصه‌ی تلویزیون شده و در فیلم های بسیاری هم بازی می‌کند اما چیزی که باعث شهرت او شده، برنامه تلویزیونی “شوی اپرا” است که اپرا در آن مجری بود. خلاقیت و تازگی که در اجرای این برنامه وجود داشت باعث شد تا اپرا به یک چهره‌ی فرهنگی و متفاوت تبدیل شود. فردی که الان زندگی نامه اش در دانشگاه تدریس می‌شود و همه او را  به عنوان صاحب بزرگترین خیریه‌ی جهان، پر طرفدار ترین مجری تلویزیون، و برنده جوایز متعدد سینما و تلویزیون می‌شناسند. البته اکنون بیشتر او را به عنوان کارآفرین برجسته زن می‌شناسیم. او در فعالیت‌ های بشر دوستانه و استارتاپی متعدد و گسترده‌ای برای زنان مشارکت دارد.

 

به نظر من اپرا می‌تواند الگوی بسیاری خوبی برای ما باشد. اینکه باید پشتکار داشته باشیم و بتوانیم وضعیت موجود را تغییر دهیم.  یادتان باشد، خواستن، توانستن است.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان