وسیله ای که باید حتما از آشپزخانه دور بیاندازید!

وسیله ای که باید حتما از آشپزخانه دور بیاندازید!

شاید در ابتدا کمی سخت باشد تا دست از این وسیله خوش آب رنگ و خوشمزه بردارید! اما اگر به سلامتی خود و خانواده تان اهمیت می دهید و بدانید چه عواقبی در انتظار شماست بدون درنگ آن را از آشپزخانه دور می اندازید. بله این وسیله سرخ کن است. اطلاعات بیشتر در این زمینه را در بخش زیر دنبال کنید.

 

 

به گزارش نازوب، دکتر ‌مریم قراچورلو، دانشیار دانشگاه علوم و تحقیقات تهران ‌گفت: اصولا سرخ‌کن‌هایی که در خانه ها استفاده می‌شود حداقل دارای ظرفیت ۱لیتر است و از این مقدار کم تر نیست.

وی افزود: روغن‌های سرخ کردنی و به طور کلی روغن‌های مایع به محض حرارت دیدن زیاد رادیکال آزاد تولید می‌کنند که این رادیکال آزاد موجب ‌اکسایش سلول‌های بدن و در نهایت (سرطانی شدن) سلول‌های بدن خواهد شد.

این متخصص صنایع غذایی تصریح کرد: در سرخ کن‌‌هایی که امروزه استفاده می‌شود به عنوان مثال ۱ لیتر روغن ‌در مخزن آن ریخته می‌شود و ‌در بهترین حالت و تنها نیمی از آن صرف سرخ کردن خواهد شد و نیمی از آن باقی می‌ماند ولی متأسفانه ما بدترین کار را انجام می‌دهیم و به روغنی که داغ شده روغن تازه اضافه می‌کنیم و آن را سرطانی می‌کنیم.

وی در پایان توصیه کرد: بهترین کار استفاده نکردن از سرخ کن است و اینکه از ماهی‌تابه های کوچک استفاده کنیم تا سطح تماس با هوا کاهش یابد و روغن ما دچار اکسایش نشود.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان