سه عادتی که رابطه عاشقانه شما را خراب می کند

مجموعه : عشق و ازدواج
سه عادتی که رابطه عاشقانه شما را خراب می کند

عادت هایی که چه در دوران مجردی و چه پس از ازدواج در روابط عاشقانه شما تاثیرات بدی دارد.

 

 

برخی از عادات بد کوچک ممکن ضربه‌ی بزرگی به شما و رابطه‌ی عاشقانه‌تان وارد کند. عاداتی که ممکن است به نظرتان ساده و بی اهمیت بیایند یا حتی خودتان از این عادات خبر نداشته باشید، در این جا ما سه تا از این عادت‌های بد را معرفی می‌کنیم، اگر از این عادت ها دارید سعی کنید آن ها را ترک کنید تا مشکلات بزرگی در روابط‌تان ایجاد نشود.

 

۱) حالت تدافعی گرفتن

هنگامی که شما یک حالت دفاعی در مقابل معشوقه‌تان می‌گیرید، مانند این است که یک قلعه‌ی عاطفی در اطراف خود بسازید. بسیاری از افراد هنگامی که مورد انتقاد قرار می‌گیرند فورا حالت دفاعی به خود می‌گیرند. این رفتار باعث می‌شود خودتان را توجیه کنید و نتوانید به صورت منطقی فکر کنید. همچنین شما با این کار به طرف مقابل این حس را می‌دهید که مشکلی ندارید و او اشتباه می‌کند. به او گوش دهید و مشکل‌تان را رفع کنید، درصورتی هم که اشتباه می‌کند به او توضیح دهید. اما اگر بلافاصله حالت تدافعی بگیرید تعارض بیشتر و بیشتر خواهد شد.

 

۲) جدی نگرفتن وعده‌های‌تان

همیشه لازم نیست برای خوشحال کردن کسی کاری خارق‌العاده انجام داد، همین که به طرف مقابل‌تان توجه داشته باشید و سعی کنید به حرف‌هایی که می‌زنید عمل کنید؛ مطمئنا او راضی و خوشحال خواهد بود. حتی جدی نگرفتن چیزهای خیلی ساده و قول‌های خیلی کوچک ممکن است اعتماد او به شما را از بین ببرد. اگر نمی‌توانید کاری را انجام دهید فقط برای خوشحالی همسرتان وعده‌ی دروغ به او ندهید چون این کار در آخر به ضرر رابطه‌تان تمام خواهد شد، سعی کنید تنها چیزهایی را بپذیرید که توان انجام دادن آن را دارید.

 

۳) سرزنش کردن

سرزنش کردن باعث می‌شود که احساسات فرد جریحه دار شود، هنگامی که طرف مقابل‌ تان را سرزنش می‌کنید شما قلب او را نشانه می‌روید. البته سرزنش نکردن به این معنی نیست که همواره موافق او باشید شما می‌توانید به جای سرزنش از او شکایت کنید. شکایت کردن به این معنی است که شما به طرف مقابل‌تان بگویید که دوست دارید او این‌گونه رفتار کنید اما وقتی او را سرزنش می‌کنید این حس به او القا می‌شود که می‌خواهید ثابت کنید که از او برتر هستید. اگر رابطه‌تان برای شما ارزشمند است برای حفظ آن تلاش کنید.

 

مطالب مرتبط

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان