ramazan
ramazan

نکته هایی که پزشکان در مورد سلامت جنسی شما نمی گویند

نکته هایی که پزشکان در مورد سلامت جنسی شما نمی گویند

نکاتی که باید در یک رابطه‌ی جنسی سالم و بی‌خطر مِد نظر گرفته شود تا سلامت جنسی طرفین بخصوص زن به خطر نیفتد.

 

 

-سردردهای خود را به هنگام برقراری رابطه‌ی جنسی جدی بگیرید.

شاید در مراجعه به دکتر خود به او گفته باشید که به هنگام برقراری رابطه‌ی زناشویی به شدت سردرد می‌گیرم اما آیا به این نکته اشاره کرده‌اید که این سردرد به هنگام اوج لذت جنسی در شما ایجاد می‌شود؟ در این نوع سردرد مرد یا زن در حال رسیدن به ارگاسم ویا بلافاصله بعد از آن به صورت ناگهانی با یک سردرد شدید مواجه می‌شوند. در این موارد حتما مشکل خود را با شریک خود مطرح کنید و از یک پزشک مشاوره بگیرید.

 

-دیابت روی رابطه‌ی جنسی شما تاثیر می‌گذارد.

بیماری چه روانی و چه فیزیکی، می‌تواند روی رابطه‌ی زناشویی افراد تاثیر زیادی داشته باشد. دیابت هم یکی از همین بیماری‌هایی است که باعث بروز ناتوانی جنسی در افراد می‌شود. البته دیابت به خودی خود فرد را دچار این اختلال نمی‌کند بلکه کنترل نکردن میزان قند خون باعث می‌شود تا مشکلات فوق در زنان و مردان ایجاد شوند.

 

شما را دچار این اختلال نمی کند بلکه عوارض عدم کنترل صحیح قند خون موجب بروز این مشکلات در زنان و مردان می شود. از آنجایی که زنان بیشتر با مشکلات جنسی کنار می‌آیند اکثر  زنان دیابتی از بیان این مشکل با پزشک معالج خود پرهیز می‌کنند.

 

-قرص های ضد بارداری باعث خشکی واژن می‌شوند.

از جمله دلایلی  که باعث  بروز مشکل خشکی واژن در زنان می‌شود، مصرف قرص های ضد بارداری است. یکی از دلایلی هم که به هنگام آمیزش موجب درد در زنان می‌شود همین خشکی واژن است.

 

-برای درمان ناباروری لازم نیست زندگی جنسی خود را خراب کنید.

اگر از روش‌های کمک بارداری برای بچه دار شدن استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که این روش‌ها کمی از رضایت و میل جنسی شما می‌کاهد. ولی این نکته را فراموش نکنید که زندگی جنسی تنها با هدف بچه دار شدن صورت نمی‌گیرد.

 

-مصرف استروژن مثل خوردن زهر نیست.

استروژن می‌تواند به عنوان کاتالیزور زندگی شما عمل کند. چندی پیش در خبرها آمده بود که این هورمون‌ها باعث زیباتر شدن زنان می‌شوند و بر روی ظاهر صورت و بدن آنان اثر می گذارند. این ها همه علاوه بر فوایدی است که استروژن برای زنانگی زنان دارند. تا حالا به این دقت کرده‌اید که چرا وقتی پوست صورت زنان بریده می‌شود، بیشتر از مردان خون می‌آید؟ همین هورمون استروژن باعث شده تا علاوه بر نرمی پوست زنان،  رگ‌های بیشتری هم در سطح پوست آن‌ها ایجاد شود.

 

-از کاندوم‌های زنانه استفاده کنید.

کاندوم زنانه علاوه بر اینکه از بارداری و بسیاری از بیماریهای مقاربتی  جلوگیری می‌کند، رابطه‌ی جنسی برای زن را بهتر می‌کند.

 

-سرطان زندگی جنسی افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از آنجایی که بسیاری از خانم‌ها به دنبال درمان جراحی یا شیمی درمانی و یا درمان‌های هورمونی دچار یائسگی پیش از موعد می‌شوند، کمبود هورمون‌هایی مثل استروژن می‌تواند سبب علائمی همچون گرگرفتگی، خشکی واژن یا کاهش میل جنسی شود. برای هر کدام از این موارد باید راه درمان مناسب در نظر گرفته شود.

 

-بوی بد واژن فقط به دلیل تغییر میزان ph است!

محرک‌های مختلفی مثل قاعدگی، مقاربت و یا داروها می‌توانند اکوسیستم ناحیه‌ی واژن را تغییر داده  و باعث تغییر ph محلول آن شوند. این مشکل را می‌توان با  تمیز نگه داشتن دستگاه تناسلی رفع کرد.

مطالب مرتبط


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان