طرز تهیه کیک خرمایی

طرز تهیه کیک خرمایی

کیک خرمایی پیشنهادی عالی برای تضمین سلامتی و شادابی شما

 

برای آن هایی که توی خط سلامتی هستند و به جای شکلات فقط خرما می خورند مسلما کیک و شیرینی هایی که با خرما درست می شود جذاب ترین تنقلات است. این کیک هم همین ویژگی را دارد بپزید و لذتش را ببرید.

مواد لازم  

    1 پیمانه آرد
    20 عدد خرمای رطب
    4 /1 پیمانه شیر
    150 گرم کره
    مقداری روغن مایع
    3 /1 پیمانه پودر کاکائو
    2 /1 پیمانه شیره خرما
    4 عدد تخم‌مرغ
    4 /1 ق چ دارچین
    1 ق چ بیکینگ‌پودر

 

طرز تهیه:

1.   ابتدا فر را با دمای 190 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا خوب گرم شود. حالا کره را حرارت دهید تا  آب شود، سپس آن را در یک‌کاسه مناسب با خرماهایی که هسته و پوست آنها را گرفته‌اید و شیر مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود.

 

2.  حالا تخم‌مرغ‌ها را دانه‌دانه اضافه کرده و خوب هم بزنید. شیره خرما را هم به مواد اضافه کرده ، هم بزنید. در یک ظرف جداگانه پودر کاکائو، آرد، بیکینگ‌پودر و دارچین را باهم الک کنید، سپس آنها را هم به مواد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا مایه کیک آماده شود.

 

3.  مایع کیک را داخل یک قالب مستطیلی شکل به ابعاد 20 در30 که خوب چرب شده و کاغذ انداخته‌اید بریزید و آن را خوب در سطح قالب پخش کنید، سپس آن را در فر به مدت 20-30 دقیقه قرار دهید. بعدازاینکه کیک کاملاً پخت، آن را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کمی خنک شود. کیک را از قالب درآورده ، در اندازه‌ های دلخواه برش بزنید، سپس آن را سرو کنید.

 

 یه جوردیگه

در صورت تمایل می توانید نصف پیمانه گردوی خرد شده به مواد اضافه کنید.

 

مطالب مرتبط

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان