ramazan
ramazan

ماجرای تلخ دروغ درباره مهریه

مجموعه : عشق و ازدواج
ماجرای تلخ دروغ درباره مهریه

پایان تلخ دروغ درباره مهریه : ماجرای عبرت آموز یک زوج جوان در دادگاه

 

پرسه می زدم در دادگاه های شهر، از هر اتاقی در این دادسرای بزرگ صدای جرو بحث گوشهایم را سنگین کرده بود. چه دلیلی داره ازدواجی که با عشق ،شوق و جشن و پایکوبی برگزار میشه بعد مدت زمانی به مسیر دادگاه و قاضی و … می رسه تا از هم جدا بشن.

و در این جدایی ها چقدر بهم توهین، بی احترامی و بی ارزشی به همراه دارد.

کاش اگر زوجینی بعد از مدتی می فهمیدند که واقعا نمی توانند یکدیگر را درک کنند با صلح و صفا با خاطره ای خوب از هم جدا می شدند.

اما چند سالیه ازدواج ها رنگ بی  ارزشی گرفته و با کوچکترین اختلاف اجرای و مهریه و ادامه ماجرای زناشویی ….

 

ماجرای گرفتن مهریه:

 

 آقای قاضی همسرم و خانواده اش سر مرا کلاه گذاشتند و روز خواستگاری با دروغی که به من گفتند باعث شدند که مهریه زیادی تعیین شود.

آنها گفتند چون خواهرهای همسرم 140 سکه بهار آزادی مهرشان است، همسرم باید همین تعداد سکه مهریه اش باشد. من و خانواده ام هم قبول کردیم و حرفی نزدیم.

 

اما چند ماه بعد از ازدواجمان تازه متوجه شدم که همسرم و خانواده اش در این مدت به من و خانواده ام دروغ گفته اند.

 

من در کمال ناباوری متوجه شدم که دو خواهر همسرم، تنها 14 عدد سکه به عنوان مهریه تعیین کرده اند، در صورتیکه روز خواستگاری این عدد به دروغ 140 گفته شد و ما هم باور کردیم.
 

وی افزود:آنها با این دروغ می خواستند که ما مهریه را 140 عدد سکه تعیین کنیم. در صورتیکه اگر از همان اول صداقت داشتند، من و خانواده ام هم مخالفت نمی کردیم.

از وقتی متوجه این موضوع شده ام، به آنها مشکوک هستم و تصور می کنم که دروغ های دیگری هم به من گفته اند که هنوز فاش نشده است. برای همین می خواهم هرچه سریع تر از این زن جدا شوم.
 

در ادامه همسر این مرد نیز به قاضی گفت:

 

آقای قاضی این موضوعی نیست که همسرم بخواهد تا این اندازه بزرگش کند. 140 سکه به عنوان مهریه، رقمی نیست که شوهرم تا این اندازه جنجال به راه انداخته است.

تازه به ما تهمت هم می زند. مهریه حق من است و ما حتی می توانستیم رقم بیشتری را هم تعیین کنیم. حالا هم تنها به خاطر تهمت های شوهرم می خواهم مهریه ام را تمام و کمال ببخشم، فقط از این مرد خودخواه جدا شوم.

او اصلا متوجه حرف ها و رفتارهایش نیست و از وقتی متوجه این موضوع شده است، حتی به خانه پدر و مادرم هم رفته و به آنها هم توهین کرده است. درصورتیکه آنها اصلا در این موضوع دخالتی نداشتند.

 

در پایان تلاش قاضی برای منصرف کردن این زوج از جدایی بی نتیجه ماند و حکم طلاق صادر شد.

 

از این اتفاقات خیلی پیش پا افتاده زیاد دیده میشود ریشه ی تمام این مشکلات ارزش قائل نشدن برای یکدیگر است. اگر کمی احترام بین همه ی ادمها حرف اول و میزد چه بسیا بسیاری یا می توان گفت همه مشکلات اخلاقی، روحی و روانی وجود نداشت.

کمی تامل…

 
چگونگی مهریه جالب دختران در در عهد قجر
جدیدترین مهریه دختران در تهران
عجیب ترین مهریه این نو عروس در دنیا (عکس)

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان