طرز تهیه رولت پیازچه با تزئین زیبا

طرز تهیه رولت پیازچه با تزئین زیبا

لقمه های زیبا و رنگی تزئین شده عصرانه های پاییزی و خوشمزه

 

 بعضی اوقات با مواد خیلی ساده و با دستور پخت خیلی ساده تر می توان غذاهایی تهیه کرد که خیلی زیبا و خوشمزه از آب در میاید. مثلا بعضی اوقات عکس غذایی را می بینیم که وقتی دستورش را نگاه می کنیم باورمان نمی شود به این راحتی می توان آن را آماده کرد.

 

مواد لازم:

       تخم‌مرغ 8 عدد
        آرد سفید 160 گرم
        پیازچه ریز خرد شده1 پیمانه
       شاهی خرد شده 1 پیمانه
        نمک 8/1 قاشق چایخوری
        آویشن 8/1 قاشق چایخوری
        گوجه گیلاسی جهت تزیین به میزان لازم
        فلفل سفید یا قرمز 4/1 قاشق چایخوری
        روغن مایع 4 قاشق سوپخوری
        کره70 گرم
        آرد نشاسته ذرت 3 قاشق سوپخوری
       بیکینگ‌پودر 3/1 قاشق چایخوری

 

روش تهیه:

1. کره و روغن مایع را روی حرارت غیرمستقیم ذوب کنید و کنار بگذارید. سپس تخم‌مرغ‌ها را درون ظرفی بزنید تا یکدست شود. پیازچه و شاهی خرد شده را اضافه کنید و با مفتول دستی بزنید. سپس نمک، آویشن و فلفل را نیز اضافه کنید.

 

2. درصورت دلخواه برای سبز رنگ شدن می‌توانید از یک قطره رنگ سبز نیز استفاده کنید. در مرحله بعد مخلوط روغن و کره را بیفزایید و در آخر آرد سفید، آرد نشاسته ذرت و بیکینگ‌پودر را اضافه کنید؛ حال مخلوط را  با مفتول دستی بزنید تا یکدست شود. سپس کف سینی رولت به ابعاد 60×40 را کاغذ روغنی بگذارید  و چرب کنید.

 

3. مایه را درون سینی ریخته و در فر با دمای 220 درجه سانتی‌گراد به مدت 25 دقیقه بپزید. سپس روی یک کاغذ روغنی برگردانید. سریع رول کنید و بین حوله مرطوب قرار دهید؛ پس از خشک شدن کاغذ روغنی را جدا و رول کنید و بین آن گوجه گیلاسی قرار دهید.

 

4. من رول‌های شاهی و پیازچه را با استفاده از صفحات مخصوص رولت (ریلیف مت) تهیه کرده‌ام. این صفحات را می‌توانید از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید که طرح‌های مختلفی دارد.

 

مطالب مرتبط

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان