ماجرای بازگشت 1200 زائر گمشده به خانواده

ماجرای بازگشت 1200 زائر گمشده به خانواده

جزئیات بازگشت 1200 زائر گمشده اربعینی به خانواده هایشان

 

 

مجتبی عبدالهی رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تاکید بر اینکه در بحث راهنمای زائر(ستاد گمشدگان) شهرداری تهران توانسته هزار و 200 زائر گمشده را به خانواده ی خود بازگرداند،اظهارکرد: این ستاد که متشکل از 500 نیروی خدمات شهری است با استفاده از شبکه های ارتباطی توانست گمشده هایی که در شهر کربلا از خانواده های خود جدا مانده بودند را به یکدیگر برساند.

 

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران با بیان اینکه بر اساس آمارها بیش از 20 میلیون زائر در شهر کربلا حضور دارند، یادآور شد: بیشتر زائرانی که از شهرهای دیگر عراق به کربلا می آیند بعد از سلام دادن به سالار شهیدان از شهر خارج می شوند اما زائران ایرانی که به شهر کربلا می آیند چند روزی در شهر کربلا مستقر می شوند.

 

عبدالهی با اشاره به جمع آوری زباله از شهر کربلا، بیان کرد: نیروهای شهرداری تهران با کمک نیروهای شهرداری کربلا روزانه 8 هزار تن زباله جمع آوری می کنند.

 

وی با توجه به تعداد زائرانی که در سطح شهر کربلا حضور دارند، افزود: هر یک ساعت مخازنی که در سطح شهر کربلا وجود دارد، با استفاده از خودروهای شهرداری تهران از وجود زباله خالی می شود.

 

رئیس ستاد برگزاری مراسم اربعین شهرداری تهران با تاکید بر اینکه زباله های شهر نجف توسط نیروهای شهرداری نجف جمع آوری می شود، تصریح کرد: تیمی از نیروهای شهرداری تهران در شهر نجف مستقر هستند تا با توجه به حجم وسیع زباله در شهر به نیروهای شهرداری این شهر کمک کنند.

 

عبدالهی با بیان اینکه شهر نجف به نسبت شهر کربلا شلوغ نیست، تاکید کرد: اما شهرداری تهران قراردادهایی را در راستای کمک رسانی به این شهر امضا کرده و به همین دلیل ماشین آلات شهر تهران در شهر نجف مستقر هستند تا زباله های این شهر را جمع آوری کنند.

 

وی با بیان اینکه ماشین های کوچک زباله ها را به زمین هایی که تعیین شده است انتقال می دهند، تاکید کرد: با توجه به آموزش هایی که به نیروهای خدمات شهری ارائه شده خودروهای بزرگتر بعد از جمع آوری زباله ها از ایستگاه های میانی آن‌ها را به بیرون از شهر انتقال می دهند.

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان