ramazan
ramazan

سوگی غذای پرطرفدار برای جشن تولد

سوگی غذای پرطرفدار برای جشن تولد

طرز تهیه یک غذای متفاوت و خوشمزه که مورد علاقه زیاد بچه نیز هست و شما می توانید این سوگی را گزینه مناسبی برای پذیرایی در جشن تولد انتخاب کنید. نوووووووووووووش جان

 

 

 

سوگی نوعی کرپ است که با موادی مانند مواد ماکارونی پر می شود. اگر قصد تنوع در وعده های غذایی تان را داشتین، این غذا گزینه خوبی است و شما را به هدفتان می رساند.

 

مواد اولیه:

    تخم مرغ 5 عدد
    آرد 1 و 1/4 پیمانه
    شیر 1 پیمانه
    خامه 1 قاشق غذا خوری
    روغن مایع 2 قاشق غذا خوری
    زعفران حل شده 1 قاشق چای خوری
    پنیر پیتزا به میزان لازم
    (مواد سس گوشتی سوگی) 300 گرم
    جعفری خرد شده 5 قاشق غذا خوری
    زرشک 2 قاشق غذا خوری
    آویشن به مقدار لازم

 

 

مواد سس گوشتی سوگی:

در ابتدا باید سس گوشتی در سوگی را آماده کنیم. این سس میتواند مانند مایه ماکارونی تهیه شود و چند نوع از سبزیجات مانند ذرت و قارچ و فلفل دلمه اضافه شود . این سس را میتوان به همراه گوشت با سوسیس هم تهیه کرد.

 

طرز تهیه کرپ در سوگی ( 18 عدد):

1- تمام مواد را با هم مخلوط کرده به مدت 2 دقیقه با همزن میزنیم و برای نیم الی یک ساعت در یخچال قرار میدهیم. بعد از استراحت مجددا با مفتول فلزی میزنیم تا صاف و یکدست شود.

 

2- تابه کوچکی را با برس چرب کرده به اندازه یک ملاقه کوچک از مایه در ان میریزیم و می چرخانیم تا یکنواخت پهن شود و سپس روی حرارت دو طرف آنرا تفت میدهیم.

 

3- سینی فر را کاغذ انداخته و یک ورق کرپ میگذاریم روی ان مایه گوشتی و پنیر و آویشن میریزیم، سپس ورقه دیگری از کرپ را گذاشته با دست کمی فشار میدهیم تا فیکس شود و این کار را با 3 لایه کرپ انجام میدهیم ولی روی لایه سوم فقط جعفری و پنیر و زرشک میریزیم.

 

4- در فر طبقه دوم با درجه 180 و به مدت 20 دقیقه میپزیم.

 

مطالب مرتبط

 
 
 
 
 

راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان