ramazan
ramazan

میوه های ضد ویروس برای آنفلوانزای مرگبار

مجموعه : تغذیه مناسب
میوه های ضد ویروس برای آنفلوانزای مرگبار

 میوه‌هایی که خاصیت ضدویروسی بالایی دارند در درمان آنفلوآنزا مفید هستند.

 

اسلام درخشان پور متخصص طب قرآنی و سنتی با اشاره به این که میوه‌هایی که خاصیت ضدویروسی بالایی دارند برای درمان آنفلوآنزا مفید هستند، اظهار کرد: سییب و مرکبات بهترین میوه‌های با خاصیت بالای ضدویروسی هستند و برای درمان آنفلوآنزا مفید هستند.

 وی افزود: خوردن روزی یک بار دو عدد سیب، مصرف روزانه 2 یا 3 عدد لیموترش تازه به ویژه در کنار وعده‌های غذایی، انواع مرکبات، پرتقال، نارنگی، نارنج، گریپ‌فروت، انار، انجیر، آلبالو، شربت عسل و لیموترش تازه، کاهو، کلم، هویج، لبو، شلغم، انواع ترب‌ها شامل ترب قرمز، سفید و سیاه به مقدار کم، پیاز ، سیر و… برای درمان آنفلوآنزا مفید است.

درخشان‌پور تصریح کرد: استفاده از سالاد میوه‌ها و سبزیجات، میوه‌های پاییزی و زمستانی از جمله مرکبات و سیب، عصاره میوه‌ها، دمنوش‌ها، استراحت کافی، تغذیه سالم در وعده‌های غذایی مختلف از بهترین روش‌های درمان آنفلوآنزا است.

 

این متخصص طب قرآنی و سنتی تأکید کرد: باید به این نکته توجه کنیم خوردن انگور برای آنفلوآنزا مضر است باید از مصرف انگور و خرمالو در این بیماران پرهیز کرد.

 

وی در پایان گفت: مصرف دمنوش‌هایی شامل پونه، پونه کوهی، بادرنج بویه، اسطوخودوس، آویشن، گل گاوزبان هر روز تا یک هفته برای درمان آنفلوآنزا مفید است.

 

ویتامین C خاصیت بالای ضدویروسی دارد و بهترین ویتامین و ماده غذایی برای درمان آنفلوآنزا است. میوه‌ها، سبزی‌ها و مواد غذای که حای مقادیر بسیاری از این ویتامین هستند برای درمان آنفولانزا مفیدند.

 

بهتر است مناسب ترین زمان برای واکسن آنفلونزا را نیز بدانید :

با تزریق سالانه‌ واکسن آنفلوآنزا افراد تا حدود زیادی در برابر بیماری ایمن می‌شوند، این در صورتی است که واکسن سالم باشد و در شرایط مناسبی نگهداری شود.

 

رییس مرکز بهداشت شهرستان زنجان در خصوص بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا، گفت: در هر زمان از سال واکسن آنفلوآنزا تزریق شود مؤثر است، اما بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوآنزا اواخر شهریورماه است. در رابطه با واکسن آنفلوآنزا باید سه مرحله‌ تولید، انعقاد و تزریق به‌درستی رعایت شود که در این صورت طیفی میان 70 تا 85 درصد از افراد را محافظت می‎کند.

 

صائینی در خصوص عوارض واکسن آنفلوآنزا، گفت: کمترین عارضه این واکسن حساسیت و آلرژی است و در برخی این عوارض خود را به شکل تب و لرز شدید، تورم و قرمزی محل تزریق و درد، نشان می‎دهد.

 

به گزارش نازوب رییس مرکز بهداشت شهرستان‎ زنجان، توصیه کرد همه‌ افراد به‌ویژه افراد بالای 65 سال و کودکان 3 تا 12 سال واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. همچنین افرادی که بیماری‎هایی نظیر پرفشاری خون، دیابت، مشکلات ریوی و کبدی، نارسایی کلیوی و کم‎خونی دارند و همه‌ی کسانی که به نوعی با داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی سروکار دارند بهتر است این واکسن را تزریق کنند.

 

وی یادآور شد: تزریق این واکسن در کودکان زیر 36 ماه به میزان 2 دوز به فاصله 45 روز، تزریق می‌شود که هر دوز مصرفی برای این کودکان، نصف دوز بزرگسالان است. همچنین برای کودکان 36 ماه تا 12 سال که برای نخستین بار این واکسن را تزریق می‎کنند، طی دو مرحله و با دوز کامل تزریق می‌شود اما برای افراد بالای 12 سال فقط یک‌بار تزریق می‎‌گردد.

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان