ramazan
ramazan

ببینید بدون موبایل چه کارها که نمی توان کرد !

مجموعه : دانستنی ها
ببینید بدون موبایل چه کارها که نمی توان کرد !

ببینید اگر موبایل را از زندگی خود حذف کنید به راحتی می توانید به 12 کار فرح بخش و متنوع بپردازید.

 

 

به نظر شما چه اتفاقی می افتد اگر موبایل خود را برای یک روز خاموش کنید؟ شما به جز موبایل با چیزهای دیگری هم می توانید سرگرم شوید و خوش بگذرانید. شاید برای خیلی ها این کار غیر ممکن به نظر آید اما خاموش کردن موبایل به مدت یک روز می تواند فواید بسیار زیادی داشته باشد.

 

 

ببینید بدون موبایل چه کارها که نمی توان کرد !

 

نگران نباشید هیچ اتفاق بدی رخ نخواهد داد بلکه برعکس، این کار استرس را از شما دور می کند و به شما آرامش می دهد طوری که از روز خود لذت بسیاری خواهید برد.

 

شما در نبود تلفن همراه خود می توانید کارهای زیادی انجام دهید، به عنوان مثال متوجه چیزهایی در اطراف تان می شوید که تا به حال هیچ دقتی به آنها نداشته اید یا حتی برای خود، خانواده و دوستان تان بیش از پیش زمان خواهید داشت. پس گوشی خود را خاموش و برقراری ارتباط با من درون تان را آغاز کنید.

 

ما در اینجا چند کاری را که شما می توانید در نبود موبایل انجام دهید، برایتان آورده ایم.

 

1. سفر

سفر همیشه یک تجربه خوب و شیرین است. در سفر شما به مکان های جدید قدم می گذارید و با افرادی که فرهنگ هایی متفاوت از شما دارند، آشنا شده و با آنها گفتگو خواهید کرد. به علاوه اگر با دوستان خود به سفر می روید، فرصت آن را دارید تا ارتباطی بهتر و عیق تر با آنها برقرار کنید.

 

 

ببینید بدون موبایل چه کارها که نمی توان کرد !

 

2. آشپزی

آستین هایتان را بالا بزنید و غذای مورد علاقه خود را درست کنید. دوستان خود را برای صرف شام دعوت و آنها را با یک وعده غذایی خوشمزه غافلگیر کنید.

 

3.    یادگیری چیزهای جدید

با دور ماندن از موبایل چیزی را از دست نخواهید داد بلکه کارهای زیادی است که می توانید انجام دهید. به عنوان مثال در کلاس های مختلف ثبت نام کنید و بر دانش خود بیافزایید.

 

4. کتاب خواندن

یک کتاب، مجله یا روزنامه به دست بگیرید و آن را بخوانید. احساسی که از ورق زدن کاغذ به شما منتقل می شود، به هیچ وجه قابل مقایسه با لمس گوشی و کتاب خواندن در دنیای مجازی نیست.

 

 

ببینید بدون موبایل چه کارها که نمی توان کرد !

 

 

5. نقاشی کردن

دوست دارید تخیلات خود را بر کاغذ پیاده کنید اما جرات آن را ندارید؟ نگران نباشید فقط کافی است یک بوم نقاشی یا یک مقوا و کمی رنگ بخرید و تجربه نقاشی خود را آغاز کنید.

 

 مهم نیست اثر هنری شما در نهایت چگونه خواهد شد، آنچه مهم است احساسات شماست که در قالب یک اثر هنری فوران کرده است. حتی شاید از این که مدت ها از استعداد نقاشی خود بی خبر بوده اید، شگفت زده شوید و آن را کمی جدی تر دنبال کنید.

 

6. تغییر دکوراسیون

تغییر دکوراسیون به افراد زیادی آرامش می دهد و روحیه آنها را عوض می کند. اگر یک روز گوشی خود را به کناری بگذارید، پروژه تغییر دکوراسیون خانه را که ماهها به تاخیر انداخته اید، اجرا خواهید کرد. یک بار این کار را انجام دهید تا تاثیر مثبت آن را ببینید.

 

7. لیست خرید

یک کاغذ بردارید و آنچه را که احتیاج دارید روی آن بنویسید و در زمانی مناسب برای خریدشان اقدام کنید. با تهیه یک لیست، برنامه های شما بهتر پیش خواهند رفت.

 

8. بازدید از موزه

چند ساعت از وقت خود را برای بازدید از یک موزه آزاد بگذارید. اگر دوست دارید برای خودتان وقت بگذارید، تنهایی بروید اما اگر می خواهید به اقدام فرهنگی خود کمی هیجان بیشتری بدهید، از یکی از دوستان تان بخواهید شما را همراهی کند. راستی آخرین باری که به موزه رفته اید، چه زمانی بوده است؟

 

 

ببینید بدون موبایل چه کارها که نمی توان کرد !

9. تماشای فیلم

با دوستان خود به سینما بروید. با این کار نه تنها به شما خوش خواهد گذشت بلکه دوست تان نیز از این که بار دیگر شما را می بینند، خوشحال خواهند شد.

 

10. عکس گرفتن با یک دوربین قدیمی

حتما شما هم برای گرفتن عکس از دوربین موبایل خود استفاده می کنید اما اگر دوربین عکاسی دیگری در خانه دارید، به سراغ اش بروید و پس از مدت ها لذت عکس گرفتن با دوربین های قدیمی را تجربه کنید.

 

 

ببینید بدون موبایل چه کارها که نمی توان کرد !

 

ثبت لحظه ها از مکان ها و چیزهای مورد علاقه تان، بسیار لذت بخش بودخ، به علاوه خاطرات خوبی را نیز برای شما رقم خواهد زد.

 

 

11. دیدار خانواده

خانواده مهمترین دارایی هر فردی است بنابراین برای دیدار آنها درنگ نکنید. به پدربزرگ یا مادربزرگ خود سری بزنید و با آنها در مورد مسائل مختلف گفتگو کنید. این کار شما آنها را خوشنود و راضی خواهد کرد و چه چیزی با ارزش تر از نشاندن لبخند بر لبان آنها ؟

 

12. مدیتیشن

حال که زمانی کافی برای خود دارید، کمی مدیتیشن کنید تا استرس های روزمره از شما دور شود و به آرامش برسید.

 

 

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان