ramazan
ramazan

جزئیات جنجالی و دردناک مرگ زن باردار و نوزادش در کرج

مجموعه : جالب ترین ها
جزئیات جنجالی و دردناک مرگ زن باردار و نوزادش در کرج

با پخش سریال طنز در حاشیه با کارگردانی مهران مدیری و پخش این سریال موجی از اعتراضات تند پزشکان به تولید و ساخت این سریال طنز تیتر رسانه ها را پررنگ کرد اما اکنون این واقعیت های تلخ را به دور از هر طنز و سریالی هر روز در جامعه به علت قصورات پزشکی می توان به وضوح دید و لمس کرد ! کجاست انسانیت ؟

 

هنوز دو هفته از ماجراي صدرا زاهدي‌پور، پسري كه براي بخيه كردن چانه اش به بيمارستان مراجعه كرده بود اما به دليل نداشتن هزينه بيمارستان بخيه او توسط پزشك كشيده شد نگذشته، كه در بيمارستان دولت در كرج با عدم پذيرش خانم باردار توسط مسئولان بيمارستان باعث مرگ او و فرزندش به خاطر انتقال به بيمارستان ديگر مي‌شود.

 

به گزارش نازوب حدود 50 روز پيش خانم بارداري به بيمارستاني در شهر كرج مراجعه مي كند اما بعد از پذيرش مسئولان بیمارستان عنوان می‌کنند که این زن باید به دلایل خاصی به بیمارستان دیگری منتقل شود که در نهایت این خانم خارج از بیمارستان فوت می‌کند. چندي پيش،حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ ای در مورد آخرين وضعيت پرونده مي گويد: پرونده این حادثه در حال حاضر تشکیل شده و منتظر گزارش نظام پزشکی در مورد مسئولیت مدیر بیمارستان و مسئولان این مرکز درمانی در این رابطه هستیم و پزشکی قانونی نیز باید نظر خود را در مورد علت فوت این خانم اظهار کند و تاکنون رسیدگی‌ها به پایان نرسیده و پرونده در دست بررسی‌ است.

 

 دادستان عمومی خبر داده بود

اين در حالي است كه  اين خبر را حاجی‌رضا شاکرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز، سیزدهم آبان ماه برای خبرنگاران شرح داده بود، اما از آنها خواست به دلیل ایجاد تنش در جامعه و نگران شدن مردم از انتشار خبر فوق خودداری کنند. وی  اعلام مي كند که به دنبال اطلاع از این حادثه ناگوار، دادستانی پرونده‌ای را به عنوان مدعی العموم باز کرده و با صدور دستوری ویژه برای معاون دادستان کرج، او را مامور به پیگیری و رسیدگی به این موضوع کرده است.

 

شاکرمی اعلام مي كند: به دنبال اطلاع از حادثه فوق، یک تیم متخصص و کارشناس که در حوزه‌های سلامت، بهداشت و پزشکی و همچنین تعزیرات حکومتی تخصص دارند با مسئولیت معاونت دادستان تشکیل و به صورت ضربتی از مراکز درمانی و بیمارستانی بازدید کرده و خدمت رسانی این مراکز را بررسی می‌کنند.وي تاكيد مي كند: یکی از نکاتی که به شدت پیگیر آن هستیم برخورد با مراکزی است که به دلیل بضاعت برخی از بیماران آنها را پذیرش نمی‌کنند پرونده‌ای در این زمینه داشتیم که بیماری را پذیرش نکرده بودند اما دادستانی به عنوان مدعی العموم ورود کرد و افرادی که چنین تخلفی را داشتند را تحت تعقیب قرار داده و تاکید داریم که از حق مردم دفاع کنیم.

 

 پرونده ۱۳ متهم مرگ زن باردار و نوزادش روی میز دادگاه

ديروز رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز در باره آخرين وضعيت پرونده مي‌گويد: در اين حادثه برای۱۳ متهم کرج پرونده تشکیل شده و دستگاه قضایی کرج مشغول بررسی حادثه است.به گفته حمید درفشی،این افراد متهم به قصور در عدم پذیرش یک زن باردار در بیمارستان تامین اجتماعی این شهرستان و نیز یک بیمارستان غیر دولتی هستند.

وی در توضیح حادثه اظهار مي دارد: این اتفاق دو ماه پیش می افتد و مادر باردار به دلیل عدم پذیرش در این دو بیمارستان عازم تهران  می‌شود و در مسیر انتقال به تهران  جان او و نوزادش از دست  می رود .با شکایت خانواده این مادر  پرونده قضایی در این زمینه تشکیل شده و پرونده  در حال بررسی است و ۱۳ متهم در این خصوص بازجویی شده و اکنون با قرار وثیقه آزاد هستند.

 

مطالب مرتبط

 

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان