ramazan
ramazan

با این کارها موهای شما آتش می گیرد

با این کارها موهای شما آتش می گیرد

با استفاده از موارد ذکر شده زیر شما به راحتی موهای خود را به آتش می زنید و نابود می کنید.

 

 

یک زمانی مردم دو جور مو بیشتر نداشتند: یا موهایشان صاف و لخت بود یا فر و وزوزی. اما الان دیگر همه چیز فرق کرده. این که جوان ترها موی صاف شان را به زور پیچ و تاب مي​دهند و آنهایی هم که طره​هاي تابدارشان اذیت شان مي​کند بلافاصله با دم و دستگاهی خاص موهایی صاف و اتوکشیده پیدا مي​کنند. البته این وسط غیر از دستگاه​هاي حالت دهنده مواد فرم دهنده هم لازم است تا عمر تغییر قیافه​ها کمی طولانی تر از معمول شود. ژل، موس، روغن و … این روزها یکی از پرمصرف ترین مواد آرایشی دنیا هستند که کمتر کسی از فرق بین آنها و کار هر کدام شان خبر دارد!

 

ژل مو

ژل با هر رنگ و بو

 این روزها بین جوان ترها به خصوص آقایان زیادی خواهان دارد. موادی ژلاتینی که به راحتی روی سر مي​نشینند و موها را به هر شکلی در مي​آورند. امروز انواع و اقسام ژل​ها را در بازار لوازم آرایشی ایران مي​شود پیدا کرد. از ژل سافت و هارد بگیر تا ژل با انواع بوها و عطرها! فقط کافی است بعد از شستن سر مقداری از آن را روی موها بکشید.

 

 ژل​ها قوام زیادی دارند و ماندگاری شان در شرایط بد هوا خیلی خوب است. فقط یک بدی دارند. این که اگر زیاد از حد استفاده شوند هم موها را کدر مي​کنند و هم دانه​هاي شوره مانندی روی مو به جا مي​گذارند. خوبی شان این است که مي​شود هم برای موهای فر استفاده کرد و هم موهای صاف. فقط نکته این است که برای این که موها درخشش خودشان را داشته باشند باید در زمان استفاده از ژل کمی نم دار باشند. بعد هم قد یک نخود ژل و یک روز بی خیال از به هم ریخته شدن موها!

 

اسپری مو

یک وقت آتش نگیری!

 بوی عجیبی مي​دهند. از آن بوها که هر کسی را مي​برد نوستالژی دوران کودکی. زمانی که موهای همه مادرها انگار یک بوی خاص مي​داد. تافت. نامی است که هنوز بین مردم رایج است و هنوز نتوانسته جای‌اش را با اسپری مو عوض کند. تافت – نام یک برند قدیمی اسپری مو- هنوز هم بهترین ترکیب تثبیت کننده موی سر در ایران است، محلول​هايي که با سرعت پوشش نازکی روی مو تشکیل مي​دهند و استحکام زیادی هم دارند. البته امروز برندهای دیگری هم به بازار آمده اند که به مراتب قوی تر و بهتر از تافت​هاي قدیمی عمل مي​کنند. اسپری​هاي مو هم مانند دیگر حالت دهنده هایکسان نیستند. بسته به ضخامت مو مقدار پخش قطره‌هاي آنها با هم فرق دارد. هر چه قطرات اسپری با اندازه درشت​تری پراکنده شوند، موها با قدرت بیشتری به هم متصل می‌شوند ولی در عوض دیرتر خشک می‌شوند و مو حالت چسبناک به خود می‌گیرد. بر عکس هرچه اندازه قطره​هاي اسپری کوچکتر باشد قدرت اتصال موها کمتر شده، زودتر خشک می‌شود و با برطرف شدن حالت چسبناک احساس بهتری در اثر استعمال فرآورده در هنگام لمس موها، برای مصرف کننده بر جای مي​ماند.  پس در انتخاب اسپری باید دقت کنیم تعادل مناسبی بین لطافت و استحکام فرآورده بر قرار باشد به آن معنا که نه خیلی خشک و مستحکم باشد، که لطافت را فدای خود کند و نه آنقدر نرم و بی اثر که کارایی نداشته باشد. استفاده از اسپری​ها بسیار آسان است.

 

از قبل تکانی مي​خورند و بعد روی سطح مو اسپری مي​شوند فقط حواستان باشد که در زمان استفاده دور و بر آتش نباشید. ممکن است الکل درون اسپری کاری کند که همان چند تار مو هم که برایشان هر کاری مي​کنید ، دیگر نداشته باشید!

 

روغن

انگار چربی زده اند کله​اش

 اگر زیادی چرب بودنش را بشود یک جوری تحمل کرد ازهمه فرم دهنده​هاي دیگر برای صاف کردن موها بهتر است. واکس مو که به آن موم هم گفته مي​شود تارهای مو را به صورت رشته​اي به هم مي​چسباند و ظاهری طبیعی به آنها مي​دهد. البته بهتر است برای موهایی استفاده شود که زیاد بلند نیستند. کار واکس​هاي مو بالا نگه داشتن مو است. پس اگر به فکر سیخ کردن موها هستید و رنگ و لعاب موهایتان هم برایتان مهم است مي‌توانید از این فرم دهنده موی روغنی استفاده کنید. حواستان باشد میزان استفاده از واکس​ها هم خیلی اهمیت دارد. یک کم زیاده روی سرتان را عین حمام نرفته​ها مي​کند!

موس همان فوم است

اگر موهای فر یا وزکرده​اي دارید و مي​خواهید آنها را در یک شب نشینی دوستانه صاف و یکدست به روی شانه بریزید بهتر است که به جای هر فرم دهنده دیگری  از  «موس» استفاده کنید.آن ور آبی​ها به جای موس از لغت فوم استفاده مي​کنند. موس یا فوم هم یکی از انواع شکل دهنده​هاي مو است با این تفاوت که وقتی از بطری خارج مي​شود به شکل کف کرم مانند است. هیچ تفاوتی هم با ژل مو ندارد.

 

همان قدر که ژل​ها موها را به تدریج از بین مي​برند موس​ها هم اثرات مخرب خودشان را روی مو دارند. فقط از این لحاظ بهتر هستند که با حالت کف مانندی که دارند راحت تر به وسیله شانه روی موها پخش مي​شوند و لایه نازکی از آنها روی تمامی سطوح موها را مي​گیرد. مانند ژل هم مو را خشک و بی​انعطاف نمی​کند.

 

 خوبی موس​ها هم در همین است. موس​ها در مقایسه با انواع ژل​هاي مو قدرت کمتری در نگهداری مو دارند و بعد از گذشت مدتی کوتاه حالت خشکی مایع حالت دهنده از روی مو از بین مي​رود. برای همین است که خیلی​ها طرفدار موس هستند.

 

موس​ها ظاهر غیرطبیعی​اي که ژل​ها درست مي​کنند را ندارند و موها را همیشه در حالتی طبیعی قرار مي​دهند. البته همین دوام کم موس​ها عیب بزرگ آنها هم  محسوب مي​شود. برای همین توصیه مي​شود که هیچ وقت موس​ها را به تنهایی و بدون استفاده از سشوار و باقی دستگاه​هاي حالت دهنده مو به کار نبرید. چون در وسط میهمانی خیلی زود از موهای به هم ریخته تان پشیمان مي​شوید.

 

 یادتان هم باشد که هر موس و فوم حالت دهنده​اي برای شما ساخته نشده، موس​ها بسته به ضخامت موهای افراد و میزان چربی آنها در انواع مختلفی عرضه مي​شوند. گاهی استفاده از یک موس چرب دو سه ساعت قبل از میهمانی یک شب خوب را برایتان خراب مي​کند!

 

این نکات را رعایت کنید

     اصلا فرقی ندارد که از کدام​شان استفاده مي​کنید. ژل ، موس یا تافت. نکته این است که همه این محصولات ترکیبات شیمیایی بسیاری دارند که ممکن است تاثیرات منفی زیادی روی سر شما بگذارند.

 

     پس قبل از هر چیز محصولی را انتخاب کنید که دارای مهر استاندارد یا پروانه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی بوده و از مارک​هاي شناخته شده​اي باشند که اثرات، مضرات، هشدارها و عوارض ناشی از استفاده آن روی بطری ذکر شده باشد.

 

     اگر محصولتان خارجی است برچسب شرکت واردکننده همراه با مشخصات محصول را هم ببینید و بعد مایع جادویی‌تان را به خانه ببرید.

 

     ساقه مو، ترکیبی از یک کراتین است که اگر چه در ظاهر این کراتین به نظر مرده مي​رسد اما مو در واقع قسمت فعالی است که در زیبایی انسان تاثیر زیادی دارد . پس موهایتان را هیچ وقت مرده فرض نکنید. یادتان باشداگر چسب​ها و تافت​هايي که برای زیبایی مو استفاده مي​کنید از مواد شیمیایی نامرغوب و ناشناخته تهیه شده باشد، مي​تواند به ساقه مو هایتان آسیب جدی بزند.

نکته آخر : نکته آخر هم این که اگر از آن دست آدم​هايي هستید که از فرم دهنده​ها زیاد مصرف مي​کنید هیچ ایرادی ندارد. فقط به خاطر سلامت خودتان هم که شده شامپو زدن​هاي مکرر و تمیز نگه داشتن سر را فراموش نکنید. این که دیگر کار سختی نیست!

 

 

مطالب مرتبط


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان