ramazan
ramazan

مریم سلطانی بازیگر معروف با شغل جدید و عجیبش

مریم سلطانی بازیگر معروف با شغل جدید و عجیبش

گفتگو و مصاحبه ایی خواندنی و جالب با مریم سلطانی و انتخاب جدیدترین شغل او بر خلاف ظاهر ساده او …

 

 

بخوانید دلیل انتخاب این شغل جدید را …

دنیای آرایشگاه‌ها برای خانم‌ها محیط هیجان‌انگیزی است؛محیطی كه بی‌خیال دردسرهای روزمره می‌توانند در كنار خانم‌های دیگر به یكی از مهم‌ترین دغدغه‌های ذهنی‌شان، یعنی زیبایی فكر كنند.

 

این دنیا زمانی جذاب و هیجان‌انگیزتر می‌شود كه بدانید یك هنرمند آن آرایشگاه را اداره می‌كند چون وقتی پای هنرمند به محیطی كه در آن افراد با زیبایی سروكار دارند، باز می‌شود، بی شك سر و كله ایده‌های نو و جذاب هم در آن پیدا می‌شود و خانم‌ها می‌توانند خودشان را به دستان یك هنرمند بسپارند.

 

مریم سلطانی بازیگر معروف با شغل جدید و عجیبش

 

 

همه اینها بهانه‌ای شد تا به آرایشگاه مریم سلطانی در خیابان زعفرانیه برویم و از او بپرسیم چه چیزی در آرایشگری دیده كه باعث شده او نسبت به بازیگری كم‌كار شود. مریم، زیبایی را در سادگی می‌داند و معتقد است كه برای زیبا شدن حتما نباید سراغ آرایش‌های عجیب و غریب رفت؛ چراكه با یك فكر هوشمندانه و تركیب زیبایی با سادگی می‌توان درخشید.

 

 

دنیای جذاب آرایشگری

اكثر خانم‌ها به محیط آرایشگاه‌ها علاقه‌مند هستند و دوست دارند وقت زیادی را در آن بگذرانند. بخشی از این موضوع به این خاطر است كه این محیط بیش از هر جای دیگری آنها را به زیبایی نزدیك می‌كند و این امكان را به آنها می‌دهد كه با خیال راحت در جهت زیباتر شدن حركت كنند. من هم مانند اكثر خانم‌ها به موضوع زیبایی و به دنبال آن آرایش علاقه‌مند بودم، به همین خاطر از یك جایی به بعد دلم خواست كه به كار آرایشگری به شكل حرفه‌ای بپردازم؛ چراكه حس می‌كردم استعداد و انگیزه كافی را برای حضور در این حوزه دارم. به همین خاطر تردیدها را كنار گذاشتم و وارد این حوزه شدم.

 

محیط آرایشگاه صمیمانه من

دوست داشتم بیشتر از آنكه به فكر استفاده از مواد عجیب و غریب در آرایشگاهم باشم و دیگران را در وهله نخست جذب محیط ظاهری آرایشگاه كنم، فضا را به گونه‌ای رقم بزنم كه مشتریانم در این فضا بیش از هر جای دیگری احساس صمیمیت و راحتی بكنند.
فكر می‌كنم در چنین شرایطی افراد راحت‌تر با یكدیگر گپ می‌زنند و می‌توانند با تبادل اطلاعات در مورد مسائل مختلف به ویژه زیبایی به دیدگاه های متفاوتی دست یابند كه در نهایت روی تصمیم‌گیری‌شان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

 

مریم سلطانی بازیگر معروف با شغل جدید و عجیبش

 

 

تاثیر بازیگری‌ روی آرایشگری‌ام

بالاخره وقتی شما وارد كاری نظیر بازیگری می‌شوید، نگاه‌تان به محیط پیرامون‌تان هنری‌تر می‌شود و سعی می‌كنید دنیا را از دریچه تازه‌تری ببینید اما در كار تخصصی، من این دو مقوله را از یكدیگر جدا كردم و به همین جهت نمی‌توانم بگویم حرفه بازیگری به شكل مستقیم روی كار آرایشگری من تاثیر گذاشته. اگر تاثیری وجود داشته، به شكل غیرمستقیم بوده است.

 

شباهت و تفاوت گریم و آرایش

گریم و آرایش شاید با یكدیگر وجه اشتراكاتی داشته باشند و هر دو به كمك زیبایی افراد بیایند اما نكته‌ای كه در گریم وجود دارد این است كه برای عیب‌پوشی افراد به كار می‌رود ولی  در آرایش، افراد سعی می‌كنند رنگ و لعاب بیشتری به چهره بدهند. البته در اینجا منظورم اشاره به گریم‌های حرفه‌ای سینمایی نیست؛ چرا كه در آن مقوله برای پیر یا جوان شدن و زشت و زیبا كردن افراد و تغییره چهره‌شان هم گریم به كار می‌رود. منظورم به گریم‌هایی است كه در حوزه كار آرایشگاه‌ها باب شده است.

 

خودم طرفدار سادگی هستم

شاید برای عده‌ای جالب باشد اما من برخلاف حرفه آرایشگری كه به آن مشغولم، طرفدار سادگی هستم؛ اصلا آرایش‌های عجیب و غریب و زیاد را نمی‌پسندم.
 اگر هم به مراسم خاصی دعوت شده باشم، از آرایشی سبك استفاده می‌كنم و به هیچ عنوان سراغ آرایش‌های زیاد نمی‌روم. به نظرم دیگر عصر آرایش‌های آنچنانی به سر رسیده است. افراد نباید خودشان را پشت نقاب آرایش زیاد پنهان كنند، چراكه هر چقدر ظاهر شما ساده‌تر باشد، زیبا‌تر به نظر می‌رسید و افراد می‌توانند با شما ارتباط بهتری برقرار كنند و محو زیبایی طبیعی صورت شما شوند.

 

مریم سلطانی بازیگر معروف با شغل جدید و عجیبش

 

 

مواجهه با خانم آرایشگر بازیگر

وقتی مشتری‌ها به سالن آرایشگاه می‌آیند و متوجه می‌شوند كه مدیریت این سالن بر عهده یك بازیگر است، برای‌شان این آشنایی و معاشرت جذابیت‌های خاص خودش را دارد. آنها سوال‌هایی كه در مورد دنیای بازیگری‌، سینما و تلویزیون دارند، از من می‌پرسند و ناخودآگاه حرف‌های ما سمت و سوی هنری به خودش می‌گیرد. به هر حال برای من هم آرایشگاه فضای خوبی را ایجاد می‌كند كه بتوانم با مخاطبانم از نزدیك ارتباط داشته باشم و در مورد مسائل مختلف با آنها گپ بزنم.

 

اینجا اصل بر تعامل با مشتری است

من عاشق تعامل با مشتریانم هستم به همین خاطر وقتی سبك خاصی را برای موها یا. . . انتخاب می‌كنند، با آنها در مورد این مدل صحبت می‌كنم و اگر حس كنم این مدل مناسب آنها نیست حتما راهنمایی‌شان می‌كنم تا سراغ مدلی دیگر بروند چون هر فردی بنابر ساختار ظاهری، موقعیت شغلی و جایگاه اجتماعی و خانوادگی‌اش باید نوع آرایش، مدل مو و. . . را انتخاب كند.

 

شاید مدلی كه من برای یك خانم هنرمند می‌پسندم، مناسب یك خانم كارمند نباشد؛ به همین خاطر همیشه سعی دارم در این زمینه تبادل نظر داشته باشم و خوشبختانه مشتریانم هم با این موضوع به خوبی كنار آمدند و وقتی به آرایشگاه می‌آیند نه تنها گاردی در این مورد ندارند، بلكه خودشان از من می‌خواهند تا در انتخاب به آنها كمك كنم و من هم این كار را با علاقه انجام می‌دهم چون دوست دارم هر كسی وارد سالن زیبایی من می‌شود، با خیال راحت از اینجا برود و دغدغه‌ای نداشته باشد.

 

حضور خانم‌های بازیگر در آرایشگاه من

از زمانی كه آرایشگاه را تاسیس کرده‌ام، این مكان تبدیل به پاتوق بسیاری از خانم‌های بازیگر شده و آنها ترجیح می‌دهند كارهای مربوط به زیبایی‌شان را در این آرایشگاه انجام دهند. حضور آنها برای من باعث دلگرمی است. خوشحالم شرایطی را ایجاد كرده‌ام كه بازیگرهای خانم ما می‌توانند در كمال آرامش و اطمینان به آرایشگاه بروند و بدون دغدعغه كارهای‌شان را انجام دهند. این موضوع برای من اهمیت زیادی دارد.

 

آرایشگری را جایگزین بازیگری نكردم

طی مدت اخیر بیشتر تمركزم روی حرفه آرایشگری بوده و آن طور كه باید به بازیگری نپرداختم‌ اما با همه این اوصاف من، شغل اصلی‌ام را بازیگری می‌دانم و دوست دارم در این حوزه فعالیت كنم. امیدوارم با بالانس كردن كارهایم بتوانم دوباره بازیگری را از سر بگیرم. در این مدت ترجیح دادم كمی از بازیگری دور شوم و تمركزم را روی سالن زیبایی بگذارم تا بتوانم با توان بیشتری در آن حضور پیدا كنم و به زودی فعالیتم را در عرصه بازیگری از سر می‌گیرم.

 

 

نگران فراموشی نیستم

بعضی‌ها از من می‌پرسند نگران نیستی با فاصله گرفتن از بازیگری و در حالی كه هر روز چهره‌های جدیدی وارد عرصه بازیگری می‌شوند، فراموش شوی؛ جواب من به آنها منفی است. چراكه معتقدم جایگاهی كه من در بازیگری طی سال‌های اخیر به دست آورده‌ام، محكم‌تر از آن است كه با كم كار شدن در این حوزه فراموش شوم و مطمئنم با بازگشت به این عرصه مانند سابق می‌توانم فعالیتم را از سر بگیرم.

 

بچگی‌ات را فراموش نكن

آخرین اثری كه در آن حضور داشتم فیلم سینمایی «بچگی‌ات را فراموش نكن» به كارگردانی جلال فاطمی بود. این فیلم از فضای متفاوتی برخوردار است و در آن با بازیگرانی نظیر اكبر عبدی، فرهاد آئیش، بهاره رهنما، بهنام تشكر، مهران رنجبر، مهران رجبی، مائده طهماسبی و. . . همبازی هستم. این فیلم در ژانر كودك با مشاركت بنیاد سینمایی فارابی ساخته شده و قرار است پیش از عید اكران شود كه امیدوارم با توجه به سوژه خوبی كه دارد، مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان