ramazan
ramazan

طرز تهیه انچیلادای مرغ و پنیر مکزیکی

طرز تهیه انچیلادای مرغ و پنیر مکزیکی

با یکی از ساده و خوشمزه ترین غذاهای مکزیکی در این بخش با ما همراه باشید .

 

 

یکی از غذاهای موردعلاقه مکزیکی‌ها که به‌عنوان یک شام راحت و خوشمزه از آن استفاده می‌کنند، اینچیلادا است. این غذا، هم با مرغ و هم با گوشت گوساله درست می‌شود. اگر می‌خواهید یک غذای سریع و خوشمزه داشته باشید، اینچیلادا را با مرغ درست کنید.

 

مواد لازم برای 4  نفر

    1 عدد سینه مرغ پخته
    3 ق س روغن‌زیتون
    2 پیمانه سیب‌زمینی خرد شده
    2 عدد فلفل دلمه‌ای قرمز
    3تا4 حبه سیر خرد شده
    1 پیمانه لوبیا قرمز پخته
    2 ق س آب‌لیمو
    مقداری گشنیز و آووکادوی خرد شده
    4 /1 پیمانه گشنیز خرد شده
    به میزان لازم نمک و فلفل
    2 پیمانه پنیر چدار رنده شده
    10تا12 عدد نان ترتیلا
    3 پیمانه سس گوجه فرنگی

 

طرز تهیه:

1.  فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. در یک تابه روغن‌زیتون بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید و  سیب‌زمینی‌ها را داخل آن سرخ کنید.( انچیلادای مرغ )بعدازآنکه سیب زمینی ها کمی نرم شدند، فلفل دلمه‌ای‌ها را که خرد کرده‌اید داخل تابه بریزید و آنها را هم حدود 4-3 دقیقه تفت دهید.

 

2. حالا نوبت اضافه کردن سیر است. بعد از حدود یک دقیقه که سیر با مواد تفت داده شد، لوبیا قرمز را اضافه کرده ، هم بزنید تا مواد با هم تفت داده شوند، سپس آن را از روی حرارت بردارید.

 

3. مخلوط سیب‌زمینی را داخل یک کاسه بریزید. مرغ پخته را ریش‌ریش کنید، سپس به مواد اضافه کنید. حالا آب‌لیمو، گشنیز،یک پیمانه از سس گوجه​فرنگي و مقداری نمک و فلفل هم بریزید و مواد را با هم مخلوط کنید.

 

4. یک ظرف مناسب برای فر آماده کنید. داخل آن يک پیمانه سس را بریزید و کنار بگذارید. حالا باید مقداری از مواد را وسط هرکدام از نان‌های ترتیلا قرار دهید. مقداری پنیر هم روی آنها بریزید، سپس نان‌ها را به‌آرامی لوله کرده و مانند لقمه، آنها را بپیچید. همه لقمه‌ها را داخل ظرف بچینید. مابقی سس و بقیه پنیر رنده شده را هم روی آنها بریزید.

 

5. ظرف را به مدت 20-15 دقیقه داخل فر قرار دهید تا پنیرها کاملا آب شوند، سپس ظرف را از فر درآورید، آن را با مقداری گشنیز تازه و آووکادوی خرد شده تزیین کرده، سرو کنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان