طرز تهیه کوفته قلقلی با سس گوجه

طرز تهیه کوفته قلقلی با سس گوجه

کوفته قلقلی یک غذای خوشمزه، خوش قیافته و پرطرفدار است به ویژه برای کسانی که فرزندانشان به خوردن هر غذایی عادت ندارند و نمی پسندند. تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

پختن کوفته قلقلی ها در سس گوجه، هم باعث می شود در زمان صرفه جویی شود و هم اینکه سس آن را طعم دار می کند. به علاوه در نهایت تنها یک ظرف را می شویید.

 

مواد لازم:

    نان باگت ۳ عدد
    گوشت ۴۵۰ گرم
    تخم مرغ ۱ عدد بزرگ
    سیر ۳ قاشق چای خوری
    فلفل ۱/۴ قاشق چای خوری
    ارگانو ۳/۴ قاشق چای خوری
    روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
    گوجه فرنگی ۱۲۰۰ گرم
    آب   ۱/۳ پیمانه

نکاتی در رابطه با تهیه ی این غذا:

۱- در این دستور،  از گوشت سردست چرخ شده، استفاده کنید.

۲- برای این دستور،  تخم مرغ را اندکی هم بزنید.

۳- برای این دستور، سیر را خرد کنید.

۴- در این دستور، از ارگانوی (پونه کوهی) خشک شده ، استفاده کنید.

۵- در تهیه این دستور، به ۲ قاشق غذاخوری بعلاوه ۱ قاشق چای خوری روغن زیتون، نیاز دارید.

۶- برای این دستور، به ۸۰۰ گرم گوجه له شده و ۴۰۰ گرم گوجه کامل (پوست کنده شده) نیاز دارید.

 

طرز تهیه:

1- فر را از قبل با دمای 205 درجه سانتی گراد گرم کنید. یکی از نان ها را تکه تکه کنید و درغذا ساز بریزید تا به اندازه خرده نان های ریز درآید. در ظرفی بزرگ، خرده نان ها را در یک سوم پیمانه آب، بریزید. گوشت چرخ شده ، تخم مرغ زده شده، 1 قاشق چای خوری سیر خرد شده و یک چهارم قاشق چای خوری فلفل و یک دوم قاشق چای خوری پودر ارگانو به مواد اضافه کنید و کاملا با هم ترکیب کنید. از موا د 12 عدد کوفته قلقلی درست کنید.

 

2- در قابلمه ای، 1 قاشق چای خوری روغن زیتون را با دمای متوسط رو به بالا گرم کنید و روغن را در قابلمه بچرخانید تا تمام سطح آن آغشته به روغن شود. کوفته قلقلی ها را در قابلمه ریخته و برای حدود 7 دقیقه تا قهوه ای شوند، بپزید. کوفته ها را هر از گاهی بچرخانید.

 

3- گوجه های له شده و کامل و همچنین آب آنها را، 1 قاشق چای خوری سیر خرد شده و یک چهارم قاشق چای خوری پودر ارگانو و یک نوک انگشت شکر به کوفته قلقلی ها، اضافه کنید. بر روی مواد نمک و فلفل بپاشید سس را به نقطه جوش برسانید. سپس دما را تا حدی کم کنید که قل بزند و برای 15 دقیقه تا کوفته ها مغزپخت شوند، بپزید.

 

4- در این میان دو عدد نان دیگررا، از میان نصف کنید و بر روی سینی فر قرار دهید. (قسمت برش خورده رو به بالا باشد) بر روی آنها 2 قاشق چای خوری روغن زیتون بمالید و 1 قاشق چای خوری سیر روی آنها بپاشید و به آنها نمک و فلفل بزنید. برای حدود 10 دقیقه تا طلایی شوند بپزید.

 

5- کوفته قلقلی ها را با نان سیر سرو کنید.

 

برای فریز کردن کوفته قلقلی ها: بعد از آماده کردن کوفته قلقلی ها، آنها را بر روی کاغذ روغنی قراردهید و فریز کنید. سپس آنها را به یک کیسه زیپ دار انتقال دهید و و در فریزر تا سه ماه نگه داری کنید. برای سرو اجازه دهید یخ آنها، باز شود و از مرحله 2 ادامه دهید.

 

مطالب مرتبط

 

طرز تهیه کوفته قلقلی با سس ماست

طرز تهیه فسنجان با کوفته قلقلی

کوکو پیازچه


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان