ramazan
ramazan

معرفی سنگ تثبیت طلسم قدرت و ثروت (عکس)

معرفی سنگ تثبیت طلسم قدرت و ثروت (عکس)

خواص بی نظیر و واقعی سنگ یاقوت کبود یا تثبیت طلسم قدرت و ثروت. سنگ های یاقوت یا منیتاتوری چه کاربردهایی دارند.

یاقوت کبود یا سفایر چیست؟

 

معرفی سنگ تثبیت طلسم قدرت و ثروت (عکس)

 

سنگ یاقوت، کریستال اکسید آلومینیوم است که با گونه های مختلفی از مواد معدنی، رنگهای متفاوتی ایجاد می کند؛ اگر سنگ یاقوت قرمز باشد، روبی نام خواهد گرفت، رنگ آبی آن به دلیل وجود تیتانیوم و آهن است.

آهن به تنهایی رنگ زرد ایجاد می کند که توپاز اورینتال نام دارد. ترکیب تیتانیوم و آهن نیز رنگ سبز ایجاد می کنند و چه باور کنید یا نکنید ترکیب اکسید آلومینیوم، تیتانیوم و آهن رنگ ارغوانی نیز تولید می کنند.

گونه کمیاب و محبوب سفایر، رنگ نارنجی مایل به صورتی، مخلوطی از کروم و آهن است. سفایر سفید کاملاً خالص است و هیچ ماده معدنی دیگری در آن ترکیب نشده است.

 معادن بزرگ سفایر (یاقوت کبود) در واقع بازمانده رگه های آتشفشانی و دگرگون شده از گرانیت و مرمرند که در بستر رودها و دامنه کوهها دچار هوا زدگی شده اند، مقادیر زیادی از این سنگ در برمه، تایلند، استرالیا، امریکای شمالی، برزیل، کشمیر و آفریقا یافت می شود.

در اسطوره های فارسی آمده است که مادر طبیعت روی سفایر (یاقوت کبود) بزرگی استراحت می کند و آسمان بازتاب دهنده این کریستال آبی رنگ است.

در گذشته از این سنگ به عنوان طلسم تثبیت قدرت و ثروت یاد می‌شد و به همین خاطر در بسیاری از تاج‌های شاهان از این نوع سنگ به کار رفته است و پادشاهان دوست داشتند در خزانه خود از این نوع سنگ قیمتی داشته باشند.

همه انواع سنگ یاقوت که قرمز رنگ نیستند، سفایر  نامیده می شوند، با این حال این نام بیشتر با رنگ آبی آن عجین است. چرا که انرژی کهکشانی و آسمانی را به رنگ آبی بازتاب می کند!

خواص بی نظیر سنگ یاقوت کبود

 

معرفی سنگ تثبیت طلسم قدرت و ثروت (عکس)

 

  1. زیبایی و استحکام این سنگ باعث شده بعنوان طلسم در میان سلاطین بسیار محبوب باشد.
  2. ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای پنجم و ششم و چشم سوم.
  3. محافظت در برابر سم همانطور که در افسانه ها آمده: اگر یک مار سمی به همراه یاقوت کبود در ظرفی باشد، آن مار خواهد مرد چرا که این سنگ، در انرژی های آن باعث دفع سم می شود.
  4. سفایر یا گوهر گرانبهای ستاره ای، به عنوان محافظ در برابر چشم بد و بازتاب دهنده نیات پلید به فرستنده اش، استفاده می شد، جادوگران از آن برای افزایش و هدایت انرژی جادوگری خود استفاده می کردند.
  5. هندوان آنرا سنگ سیاره زحل می دانستند و معتقد بودند که دروازه ای به سوی قلمروهای آسمانی است.

  6. یاقوت کبود در دریافت پیامهای الهی و وضوح بخشیدن به آنچه که دریافت کردید تاثیر بسزایی دارد. استفاده از آن در هنگام مدیتیشن کمک می کند تا پتانسیلهای پنهانتان را بیابید و درک و بصیرت شما از مفهوم زندگی تقویت شود.
  7. یاقوت کبود با انرژی های مثب خود برای جذب ثروت و قدرت بسیار تاثیر گذار است.
  8. از خانواده یاقوتها رنگ زرد آن برای درمان دردها به ویژه مشکلات روحی استفاده می شود.
  9. این یاقوت مؤثر ترین سنگ جواهر برای درمان سیستم عصبی است، عملکرد غده تیروئید را تنظیم کرده و بنابراین درمانی مؤثر برای کاهش اشتها و مشکلات عصبی قلب است. در شرق برای مقابله با طاعون استفاده می شده است.
  10. این سنگ دیواره رگها را استحکام بخشیده و مانع خونریزی بینی می شود. کریستالهای سبز و آبی بخصوص در درمان انرژی مفیدند. سفایر سبز انرژی احیا کننده قوی دارد که از ارتباطش با مادر زمین، ناشی می شود.

 

یاقوت کبود بر کدام چاکرا اثر می گذارد؟

قرار دادن یاقوت کبود بر روی پیشانی چاکرای ششم و چشم سوم را باز می کند که آگاهی روان بینی شما را تقویت میکند.

برای باز کردن چاکرای سوم، يک قطعه سنگ ياقوت کبود را به مدت 10 دقيقه داخل مقداري آب قرار داده و بلافاصله آن را بر روي چاکراي سوم ( کمي بالاتر از ناف) بگذاريد تا انرژي هاي مثبت آن جذب بدن شما گردد. شما اين امواج مثبت را همچون يک نسيم سرد احساس خواهيد کرد.

سفایر آبی، ارغوانی و سفید همگی برای فعالسازی چاکرای هفتم یا تاجی و پاکسازی مسیر انرژی کوندالینی و جریان آن در سراسر چاکراها، فوق العاده اند.

 

توصيه ها:

 افراد مبتلا به بيماريهاي کليوي، معده و سرفه هاي شديد، از لمس نمودن و يا قرار دادن اين سنگ در هاله خويش اجتناب نمايند.

 از قرار دادن اين سنگ در کنار مواد خوراکي، اکيدا” اجتناب نماييد چرا که انرژي هاي مواد خوراکي را دچار اختلال کرده و گاه نيز انرژي خطرناک و منفي به وسيله مصرف مواد خوراکي وارد مدارات الکترو مغناطيسي اطراف بدن انسان ها مي شوند.

 

ماجرای رونمایی از یاقوت کبود 100 میلیون دلاری

 یکی از گران‌ترین سنگ‌های یاقوت کبود جهان به نام «ستاره آبی» در سریلانکا رونمایی شده است، اما صاحب این سنگ ترجیح داده است بنا به دلایل امنیتی نامش مخفی بماند.

این سنگ که بیش از 1400 قیراط وزن دارد یکی از گران‌ترین یاقوت‌های کبود جهان است. قیمت این یاقوت دست‌کم 100 میلیون دلار تخمین زده شده است.

در کشور سریلانکا بیش از 50 نوع سنگ قیمتی کشف و استخراج می‌شود که گران‌ترین و با ارزش‌ترین این سنگ‌های قیمتی «یاقوت کبود» است.

یاقوت کبود بیشتر در آبرفت‌های سریلانکا یافت می‌شود. این سنگ قیمتی در میانمار، هند، چین، کامبوج، استرالیا، کنیا، زامبیا، تانزانیا، آنگولا، تایلند، فنلاند و چک و اسلواکی نیز یافت می‌شود.

یاقوت پس از الماس سخت‌ترین ماده موجود در جهان است. این سنگ در اسیدها نامحلول است و ذوب نمی‌شود.

یاقوت کبود – سافایر – علاوه بر رنگ آبی در رنگ‌های‌ قرمز، صورتی، زرد و سبز نیز موجود است.

یاقوت کبود به جز استفاده تزئینی، استفاده‌های صنعتی نیز دارد. با کنکاش های مهندسان و مرور تاریخ و افسانه ها امروزه به خواص معجزه آسای این سنگ های مینیاتوری و شگفت انگیز پی برده اند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان