ماجرای به کما رفتن عجیب پسر تهرانی(عکس)

ماجرای به کما رفتن عجیب پسر تهرانی(عکس)

جزئیات دردناک از به کما رفتن یک پسر  جوان در یکی از کلینیک های تهران

 

 

 

جوان زمانی که برای عمل پولیپ بینی به یکی از کلینیک‌های تهران مراجعه کرده بود، بعد از جراحی به کما رفت.

 

در حال حاضر نیز تلاش پزشکان برای نجات وی همچنان بی‌نتیجه مانده است. دوهفته پیش روز چهارشنبه پسر ٣٣ساله‌ای به نام بهداد، برای انجام عمل جراحی پولیپ بینی به یکی از کلینیک‌های شرق تهران رفت.

.
 

«بهداد» با جراحی بینی به کما رفت

او بی‌خبر از سرنوشت سیاهی که در انتظارش بود، بدون هیچ نگرانی روی تخت  بیمارستان خوابید و زیر تیغ جراحی رفت. او چند ساعت بعد از اتاق عمل به بیرون منتقل شد و به هوش آمد. درحالی‌ که بهداد همچنان در بیهوشی و هوشیاری به سر می‌برد، یک ساعت بعد دچار خونریزی شدیدی شد. بینی او خونریزی کرد و باز هم از هوش رفت اما این‌بار دیگر به هوش نیامد.  

 

برادر بهداد در رابطه با روز عمل می‌گوید:  «برادرم زمانی که به اتاق عمل منتقل شد، بدون اطلاع ما و انجام آزمایش‌های لازم، بی‌هوش شده بود. او بعد از چند ساعت از اتاق عمل خارج شد. زمانی که برادرم بیهوش شد، به حالت کما رفت. چند روزی در همان بیمارستان بستری بود که پزشکان بعد از چند روز به دلیل نداشتن تجهیزات لازم مجدد او را به یک بیمارستان دیگر منتقل کردند. در نهایت، به اصرار ما بیمار به یک بیمارستان مجهز منتقل و در بخش آی‌سی‌یو بستری شد. ولی همچنان درحالت کما به سر می‌برد.»

 

درحال حاضر با توجه به صدماتی که درجریان جراحی بینی به مغز این جوان وارد شده است، وی در کما به سر می‌برد و حال عمومی مساعدی ندارد. تحقیقات و بررسی دقیق علت این حادثه توسط مسئولان وزارت بهداشت درحال بررسی است.

 

به گزارش فارس،‌ با وجود این‌که جراحی بینی یکی از عمل‌های جراحی مهم و حساس به شمار می‌رود و لازم است انجام آن در مراکز معتبر و توسط پزشکان متخصص انجام شود، اما این مسأله ازسوی برخی بیماران نادیده گرفته می‌شود و برخی پزشکان نیز بدون داشتن تجربه و تخصص کافی به انجام این جراحی‌های مشابه دست می‌زنند. به گفته یکی از اعضای انجمن راینولوژی ایران، متاسفانه عوارض عمل بینی به‌خاطر عدم تخصص پزشک ایجاد می‌شود. پزشک باید پیش از عمل تمامی آزمایش‌های لازم را از بیمار دریافت کند. حساسیت‌ها و بیماری‌های زمینه از عمده دلایل عوارض این عمل‌های جراحی است که با انجام آزمایش‌های پیش از عمل قابل پیشگیری و کنترل است.

 

این فوق‌تخصص گوش و حلق و بینی ادامه می‌دهد: «دخالت بعضی همکاران در بعضی تخصص‌ها و بی‌تجربگی در انجام عمل مشکلاتی را پیش می‌آورد. آسیب ابزار جراحی و آندوسکوپی به مغز از عوارض نادر اینگونه عمل‌های جراحی است که به‌دلیل نداشتن تخصص و مهارت پزشک ممکن است اتفاق بیفتد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان