ramazan
ramazan

رابطه عجیب عینک آفتابی با فریبکاری !

رابطه عجیب عینک آفتابی با فریبکاری !

طی تحقیقات به عمل آمده توسط روانشاسان به این نتیجه رسیده اند که عینک آفتابی میل به فریبکاری در انسان را زیاد می کند !!

 

عینک آفتابی تمایل انسان به فریب‌کاری و تقلب را افزایش می‌دهد. عینک آفتابی، موجب رفتار خودخواهانه می شود . نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است که نور کم و همچنین استفاده از عینک آفتابی تمایل انسان به فریب‌کاری و تقلب و نیز انجام رفتارهای غیراخلاقی افزایش می‌دهد.

 

 
روانشناسان دانشگاه تورنتو در کانادا و دانشگاه کارولینای شمالی در آمریکا مطالعاتی را در این زمینه انجام دادند تا دریابند که آیا تاریکی و نور کم در محیط می تواند عاملی برای تشویق انسان به تقلب کردن یا ایجاد حس خودخواهی در وی باشد؟

 

در یک تحقیق گروهی از شرکت کنندگان در یک اتاق کم نور و تقریبا تاریک و گروه دیگر در اتاقی با نور کافی قرار گرفتند. به این افراد ۱۰ دلار داده شد و از آنها خواستند کاری را انجام داده و در ازای آن نیم دلار مزد بردارند. نتیجه این شد که افرادی که در اتاق کم نور این آزمایش را انجام دادند بیشتر در کار خود تقلب کردند و نسبت به کسانی در اتاق روشن تحت آزمایش بودند پول بیشتری برای خود برداشتند.

 

در یک تحقیق دیگر نیز مشخص شد کسانی که عینک آفتابی به چشم می‌زنند در مقایسه با افرادی که از عینک عادی با شیشه شفاف استفاده میکنند در تعامل با یک فرد غریبه بیشتر از خود رفتار خودخواهانه نشان می دهند.

 

محققان می‌گویند تجربه تاریکی در واقع حس گمنامی را در انسان افزایش می‌دهد و این امر فرد به انجام چنین رفتارهایی ترغیب می‌کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان