ramazan
ramazan

آقا، ورود شما به این استخر مختلط ممنوع !!

آقا، ورود شما به این استخر مختلط ممنوع !!

ماجرای اعلام عدم ورود آقایان به استخر مختلط !!

 

 

مسئولان یک استخر شنای عمومی در حومه شهر کلن آلمان اعلام کرده‌اند در پی شکایت زنان مبنی بر “آزار دیدن” از ورود مردان پناهنده جلوگیری خواهند کرد.

 

به گزارش ناز وب ، مسئولان یک استخر شنای عمومی در کلن آلمان اعلام کرده‌اند در پی شکایت زنان مبنی بر “آزار دیدن” ورود مردان پناهنده ممنوع است.

 

 

یک مقام دولتی در توضیح این رفتار گفت: محدودیت در نظر گرفته شده هشداری است به پناهجویانی که نزدیک این استخر شنا اسکان داده شده‌اند تا متوجه شوند” آن رفتارها در اینجا پذیرفته نخواهد شد”.

 

 

بعد از واقعه آزار جنسی گسترده زنان در شب سال نو مسیحی در چند آلمان و اروپا، بخشی از شهروندان به حضور پناهندگان اعتراض داشته اند.

 

 

اذیت و آزارهای جنسی شب سال نو که 500 را به دنبال داشته، موجی از مخالفت‌ها با سیاست‌های پذیرش پناهندگان از سوی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به راه انداخت و همزمان بهانه به دست گروه‌های افراطی -مسیحی دست راستی در این کشور داد تا با جسارت بیشتری علیه مهاجران فعالیت کنند.

 

آلمان در سال گذشته میلادی بیشترین تعداد پناهجو در اروپا را پذیرفت.

 

 

مارکوس شناپکا، مدیر بخش خدمات اجتماعی برنهایم گفته در پی افزایش شکایات مرتبط با “اذیت و آزارهای جنسی” شناگران و کارمندان زن این استخر عمومی، تصمیم به ممنوعیت ورود مردان پناهجو گرفته اند.

 

 

آلمان اخیراً اعلام کرده بود بنا دارد کارت‌های شناسایی جدیدی برای پناهنگان صادر کند.

 

 

گفتنی است، پلیس شهر کلن آلمان از پتانسیل ارتکاب جرم در میان پناهجویان ساکن این شهر گزارشی تهیه کرده که در مجله داخلی پلیس به نام “فوروم” منتشر شده که حاوی نکاتی جالبی است.

 

 

به گزارش وبسایت هفته‌نامه آلمانی “فوکوس”، نتایج بررسی آمارهای به‌دست آمده کاملا روشن و بر خلاف تصور آنهایی است که ادعا می‌کنند “پناهجویان ارزش کمک‌هایی را که دریافت می‌کنند، ندارند”.

 

 

نیم درصد تخلف در میان پناهجویان سوری

 

آمار پلیس کلن نشان می‌دهد که بخش بزرگی از پناهجویان آمده به آلمان از هنگام ورود به این کشور، هیچ تخلفی مرتکب نشده‌اند.
 

 

از مجموع ۱۱۱۱ پناهجوی سوری که در شهر کلن ثبت‌نام شده‌اند تنها ۵ نفر مرتکب تخلف شده‌اند که در دفاتر پلیس کلن ثبت شده است. این پنج مورد کمتر از نیم درصد است. پناهجویان آمده از افغانستان و عراق نیز وضعی مشابه دارند: از ۶۶۰ نفر پناهجوی افغان ساکن کلن تنها ۴ مورد تخلف ثبت شده است.

 

 

 

از ۷۸۹ پناهجوی عراقی آمده به شهر کلن ۱۹ نفر مورد بازجویی پلیس قرار گرفته‌اند و از ۲۹۴ پناهجوی ایرانی، تنها ۹ نفر به تور پلیس افتاده و نام‌شان در دفاتر پلیس کلن قید شده است.

 

 

گزارش مجله داخلی پلیس کلن می‌گوید: «از نظر پلیس جنایی پناهجویان آمده از سوریه، عراق، افغانستان و ایران در یک سال گذشته مشکلی برای این شهر ایجاد نکرده‌اند».

 

 

وضعیت متفاوت پناهجویان شمال آفریقا

مجله داخلی پلیس کلن نوشته است: «وضعیت در مورد پناهجویان آمده از کشورهای شمال آفریقا کاملا متفاوت است». این گزارش می‌گوید پناهجویانی که از این کشورها می‌آیند وضعیت مطلوبی ندارند.

 

 

مجله داخلی پلیس کلن می‌گوید آمار ارتکاب جرم در میان کسانی که از بوسنی‌هرزه‌گوین و مونته‌نگرو به کلن آمده‌اند نیز حدود ۴۰ درصد را نشان می‌دهد.

 

 

بنابر گزارش پلیس کلن، اکثر جرائم ثبت‌شده مربوط به پناهجویان “جرائم خیابانی” مانند دزدی از مغازه‌ها یا زدن کیف مردم و یا سرقت از خودروها هستند.

 

 

تهیه‌کنندگان گزارش پلیس کلن می‌گویند باید رویکرد متفاوتی در برابر پناهجویان آمده از کشورهای مختلف در پیش گرفت: «پناهندگان با پناهندگان یکسان نیستند.»


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان