ramazan
ramazan

ادبیات مستهجنی که نثار فیلم های جشنواره شد ! عکس

مجموعه : فرهنگ و هنر
ادبیات مستهجنی که نثار فیلم های جشنواره شد ! عکس

ماجرای فیلم هایی جشنواره ای که مورد توهین و ادبیات مستهجن شد !! ادامه این مسئله جنجالی و فرهنگی را بدانید.

 

 

نمایش فیلم های جشنواره در برج میلاد و برخی سالن های سینمایی با استقبال چشمگیر مواجه شده است تصاویری که از صف هزار نفری برای تماشای فیلم های جشنواره سال 94 منتشر شده از یک اتفاق جدید حکایت دارد و آن آشتی دوباره مردم با سینما است.

 

اما همزمان با انتشار این تصاویر و گزارشها ، جناح مخالف تحول در سینما، تبلیغات منفی خود علیه جشنواره را کلید زده است .

 

ظرف دو روز گذشته که حضور علاقمندان هنر هفتم در کاخ جشنواره به اوج رسید سایت ها و شبکه اینترنتی متعلق به جناح مخالف دولت به درج گزارشهای منفی و تحریف شده از فضای برج میلاد روی آوردند و سایت های آنها مطالب تند و بعضاًٌ توهین آمیز علیه اهالی سینما درج کردند. بخش غالب این مطالب خرده گیری از پوشش و ظاهر بازیگران و ستارگان سینمای ایران بوده است که طبق یک جدول اعلام شده، همزمان با نمایش فیلم شان در نشست های خبری کاخ جشنواره حضور پیدا می کنند.

 

البته در جشنواره های دو سال گذشته نیز شبکه تبلیغاتی جناح مقابل، در نقش یک گروه فشار ظاهر شد و با تبلیغات منفی و سازمان یافته علیه برخی از فیلم ها و کارگردانان توانست در مواردی نظر برخی مراجع نسبت به آثار ارائه شده تحت تاثیر قرار دهد.

 

 

 

ادبیات مستهجنی که نثار فیلم های جشنواره شد ! عکس

اما اتفاق شگفت در تصویر و متن سایت ارگان جبهه پایداری رخ داده است که دیروز در نوشته ای با همین جهت گیری تلاش کرد تصویری به شدت سیاه از یکی از فیلم هفت ماهگی ارائه کند.آنچه مسلم است آثار عرضه شده در جشنواره با نگرش ها و سلیقه های مختلف تولید شده است و اساساً فلسفه اکران ده روزه این است که این آثار به قضاوت اهل فن و حرفه ای های سینما می رسد. این که ایرادات یک فیلم را محملی برای تقبیح و تکفیر کل سینمای حال حاضر ایران قرار دهیم یادآور رفتارهایی است که در دهه های گذشته بولتن های ویژه با گزینش یک پاراگراف برای رد و تکفیر یک کتاب بکار می بردند.

 

ارگان اینترنتی جبهه پایداری که اکثراً یادداشتها و بیانیه های مدیران و مشاوران هنری دولت احمدی نژاد در آن درج می شود برای زیر سوال بردن این فیلم از ادبیات عریان فحاشی بهره جست . به رغم آنکه سایت های منسوب به شاخه تندروها اصولگرایان با نگاه قطب بندی شده فیلم های جشنواره را به سیاه و سفید تقسیم می کنند اما ارگان جبهه پایداری در نوشته خود به شکل بی پروا از ادبیات مستهجن برای کوبیدن فیلم هفت ماهگی استفاده کرده است ادبیاتی که در نگاه مراجع دینی خود نوعی اشاعه منکر محسوب می شود

 

نمونه ای از نوشته های این ارگان سیاسی در پی می آید:
– انگار این مردان هوسبازِ چشم‌چران و زنان بدکاره‌ی هرجایی نمی‌خواهند دست از سر سینمای ایران بردارند. معلوم نیست این جماعت اهل هنر در کدام هوا تنفس می‌کنند که «خیانت» دست از سرشان برنمی‌دارد.

 

– «هفت‌ماهگی» هم در همین اتمسفر زیست می‌کند. اتمسفری مملو از نگاه‌های هوس‌باز و در حسرت. آنقدر جهان فیلم تاریک است که تحمل آن تا پایان که کورسوی امیدی نمایان شود سخت است. امیدی که شاید اگر فشار رسانه‌ای و شعار دولت نبود این چند دقیقه آخر فیلم هم با همان تلخ کامی تمام فیلم تمام می‌شد تا جز سیاهی چیزی به خورد مخاطب داده نشود.

 

مطالب مرتبط

ژست های عجیب حامد بهداد در جشنواره فیلم فجر (تصاویر)

عکس های دیدنی بازیگران در جشنواره فیلم فجر (4)

آخرین عکس های بازیگران در جشنواره فیلم فجر

عکس های داغ چهره های سینما در جشنواره فیلم فجر


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان