عکس های جنجالی که آبروی ایران را به باد داد !

عکس های جنجالی که آبروی ایران را به باد داد !

ماجرایی که باعث فاجعه و آبرو ریزی ملی ایران شد . عکس هایی که آبروی ملی ایران را به باد داد ….

 

 

آبروریزی ملی؛ عکس گرفتن ایرانیان با ایرباس فرانسوی

اطلاع رسانی حماسی درباره این فرود صورت گرفت و همه ایرانیان می دانستند که چه ساعت و چه دقیقه ای این هواپیما بر زمین می نشیند. خالق این ایده، خالق ایده عکس گرفتن با هواپیما، خالق رونمایی از دل‌خوش‌کنک برای ایرانیان، احتمالا نمی داند چه تصویری از ایرانیان به جهانیان مخابره کرده و چگونه با غرور ایرانیان عزتمند بازی نموده است.

شاید تنها در ایران این اتفاق بیفتد که لحظه فرود یک فروند ایرباس فرانسوی در نشریات و رسانه های دیداری و شنیداری اطلاع رسانی شود تا انبوه خبرنگاران و البته برخی از مقامات به فرودگاه بروند تا از نزدیک یک هواپیمای ایرباس 350 را از نزدیک ببیند و با آن عکس یادگاری بگیرند.

 

در روزهای گذشته، ابتدا خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یک فروند هواپیمای ایرباس 350 که ایران از فرانسه خریداری کرده، وارد فرودگاه مهرآباد تهران خواهد شد؛ خبری که البته خیلی زود تکذیب شد و همگان فهمیدند ماجرا غم انگیز تر از این حرف هاست و فقط قرار است یک فروند ایرباس شبیه آنچه ایران سفارش خرید آن را به شرکت ایرباس داده است، نمادین در تهران بنشیند و پس از دو ساعت مسیر پروازی خود را به سمت فرانسه ادامه دهد.

 

ماجرا البته غم انگیزتر از فرود هواپیمای ایرباس 350 هم شد؛ زمانی که این هواپیما در فرودگاه مهرآباد تهران بر زمین نشست، خبرنگاران، برخی از مقامات فرودگاهی و البته تعدادی از کادرهای پروازی ایرانی، با این هواپیما عکس یادگاری گرفتند و گوشه گوشه این هواپیما را برای گرفتن عکس زیر و رو کردند و در نهایت آنچه تیتر رسانه ها شد، عکس یادگاری ایرانیان با چهره های خندان با یک هواپیما بود؛ درست مانند روزی که اولین اتومبیل ها به ایران آمدند و دوربین ها، عکس یادگاری ایرانیان با این موجودات عجیب الخلقه را ثبت و ضبط کردند.

 

در این باره باید گفت، اطلاع دقیقی در دست نیست که اطلاع رسانی لحظه به لحظه فرود این هواپیما در ایران ایده چه کسی بوده و هنوز هم نمی دانیم، آیا برای شاد کردن دل جوانان این سرزمین و نشان دادن کادویی که قرار است چند سال دیگر به آنان داده شود، این کار صورت گرفته، یا یک برنامه عادی و روزمره پروازی بوده است؟!

 

 

در هر صورت اطلاع رسانی حماسی درباره این فرود صورت گرفت و همه ایرانیان می دانستند که چه ساعت و چه دقیقه ای این هواپیما بر زمین می نشیند. خالق این ایده، خالق ایده عکس گرفتن با هواپیما، خالق رونمایی از دل‌خوش‌کنک برای ایرانیان، احتمالا نمی داند چه تصویری از ایرانیان به جهانیان مخابره کرده و چگونه با غرور ایرانیان عزتمند بازی نموده است.

 

 

خالق این همه ابتکار، ایرانیان را برای جهانیان، انسان هایی تصویر کرده که گویی تا کنون هواپیما ندیده اند و اینک که یک هواپیما در کشورشان به زمین نشسته است، از فرط شادی، برای عکس یادگاری گرفتن امان از کف بریده اند! امروز هم برخی از نشریات این هواپیما را عکس جلد یا صفحه اول نشریات خود کرده اند!

 

 این روزها شاید هر مقام مسئولی در بزنگاه انتخابات از سر حس وظیفه و تکلیف الهی بخواهد کارهای تبلیغاتی انجام دهد و دستاوردهای دولت یا گروه مورد علاقه خود را در بوق و کرنا کند؛ اما احساس تکلیف و ادای دین به مقامات مافوق، نباید هزینه ای برای عزت و شرف ایرانیان داشته باشد. اگر بپذیریم انجام امور به نحو مطلوب، برای عزت و آبرو دادن به انسان ایرانی است، نباید برای متاع کوتاه مدت تبلیغاتی، چوب حراج به آبروی آنان بزنیم و تصویری از ایرانیان نزد افکار عمومی جهانیان ثبت کنیم که گویی ایرانی ها انسانی ها دور از تمدن و ناآشنا با فناوری های روز دنیا هستند. نباید در هنگامه ای که آواز شجاعت و مدیریت ایران در سراسر منطقه زبانزد عام و خاص شده است، خودمان تصویر دگرگونه از ایرانیان ارائه دهیم.

 

عکس های جنجالی که آبروی ایران را به باد داد !

فرود هواپیمای ایرباس 350 در مهرآباد-1

عکس های جنجالی که آبروی ایران را به باد داد !

فرود هواپیمای ایرباس 350 در مهرآباد-2

عکس های جنجالی که آبروی ایران را به باد داد !

فرود هواپیمای ایرباس 350 در مهرآباد-3

عکس های جنجالی که آبروی ایران را به باد داد !

فرود هواپیمای ایرباس 350 در مهرآباد-4

عکس های جنجالی که آبروی ایران را به باد داد !

فرود هواپیمای ایرباس 350 در مهرآباد-5


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان