ramazan
ramazan

راحت ترین راه درمان جوش های ریز سرسیاه

راحت ترین راه درمان جوش های ریز سرسیاه

بسیاری از افراد با داشتن جوش های ریز سرسیاه همیشه نگران زیبایی خود هستند و به راه های زیادی سعی در پنهان و محو کردن آن دارند. با توجه به تحقیقات پزشکی و تجربه های بدست آمده در این بخش از سایت نازوب به راه های ساده درمان جوش های سر سیاه می پردازیم با ما همراه باشید.

 

 

ما اغلب در مورد دانه‌های سرسیاه صحبت می‌کنیم و می‌دانیم که آنها روی زیبایی تأثیر می‌گذارند، ولی متأسفانه اطلاعاتمان در مورد چگونگی شکل‌گیری این دانه‌ها و راه‌های مقابله با آنها بسیار کم است و فقط تصور می‌کنیم که با فشاردادن آنها می‌‌توانیم از شر آنها خلاص شویم.

 

 دانه‌های سرسیاه چه هستند؟

دانه‌های سرسیاه و یا  کومدون‌های سیاه پوستی، ناشی از رسوب بیش از حد چربی روی سطح  پوست می‌باشند. هنگامی که سلول‌های مرده پوست و سبوم یا همان چربی اطراف ریشه مو در نزدیک به سطح پوست تجمع می‌کنند، دانه‌های سرسیاه تشکیل و به تدریج  بر اثر تماس با هوا سفت و خشن می‌شوند. تشکیل آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:  تولید چربی بیش از حد طبیعی در پوست  ترشح بیش از حد هورمون‌های مردانه (آندروژن‌ها)  استفاده از محصولات آرایشی متفاوت و ترکیب آنها با چربی پوست  رطوبت و آلاینده‌های زیست‌محیطی  استرس  آلرژی

 

 درمان‌ جوش سر سیاه در خانه

برای حذف این دانه‌ها از روی پوست، نوارهای دارویی در برخی داروخانه‌ها فروخته می‌شوند که با چسباندن و سپس کندن آنها از روی پوست تا حدی از شر این دانه‌ها خلاص می‌شوید، ولی در صورت تمایل به استفاده از روش‌های خانگی و طبیعی شیوه‌های متفاوتی نیز وجود دارند. میزان اثربخشی این روش‌ها در افراد مختلف متفاوت بوده و برای افرادی‌که پوست حساس و آسیب‌پذیر دارند توصیه نمی‌گردد.

 

مقدار کمی عسل گرم شده را روی پوست خود قرار دهید و پس از اینکه دانه‌های سرسیاه کمی شل شدند، با کمی فشار آنها را به بیرون برانید.

 

دو قاشق غذاخوری بلغور جوی دوسر، سه قاشق غذاخوری ماست و یک قاشق غذاخوری آب‌لیمو و یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یکدیگر مخلوط کنید و آن را روی ناحیه مورد نظر قرار دهید و پس از ۷ تا۵ دقیقه بشویید.

 

مخلوط آبلیمو، روغن بادام و گلیسیرین و قرار دادن آن به مدت ۵ دقیقه بر روی پوست، از روش‌های خلاصی از شر دانه‌های سرسیاه است.

 

قرار دادن پوست خیار به مدت ۲۵ دقیقه بر روی پوست نه تنها دانه‌های سرسیاه را می‌تواند پاک ‌کند، بلکه لکه‌های پوستی ناشی از آکنه را نیز کمرنگ می‌کند.

 

یک خمیر از دانه‌های آسیاب شده شنبلیله و آب تهیه کنید و آن را هر شب به مدت۵ الی ۱۰ دقیقه روی پوست خود قرار دهید و سپس با آب گرم بشویید.  دو قاشق چایخوری بی‌کربنات سدیم را در سه تا چهار فنجان آب‌جوش بجوشانید و یک حوله تمیز را با آن مرطوب کنید و روی پوست خود قرار دهید. این عمل را پنج تا شش بار در روز تکرار کنید.

 

بادام پودر شده را با کمی آب و گلاب مخلوط کرده و روی لکه‌ها قرار دهید و پس از چند دقیقه با آب ولرم بشویید.  ۳ قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق مرباخوری دارچین مخلوط کرده و روی پوست قرار دهید.

 

 روش‌های پیشگیری از ایجاد جوش

قبل از اشاره به روش‌های پیشگیری ، باید گفت که علت اصلی ایجاد این لکه‌ها تجمع سلول‌های مرده در سطح پوست ،مسدود شدن روزنه‌ها، همراه بازیادی تولید چربی در پوست است. بنابراین تمیز کردن صحیح پوست در پیشگیری از ایجاد آنها موثر است. هیچ‌گاه شب با آرایش نخوابید و حتماً قبل از خوابیدن پوست خود را تمیز کنید. البته توجه داشته باشید که تمیز کردن بیش از حد پوست (بیشتر از روزی دوبار) نیز موجب تحریک و ترشح بیش از حد چربی و تشدید دانه‌های سرسیاه می‌شود.

 

استفاده از یک صابون و پاک کننده ملایم نیز بسیار مهم است؛ به خصوص در افراد مستعد آکنه، زیرا موجب حذف سلول‌های مرده از روی پوست می‌شود. همیشه آب زیادی بنوشید و پوست خود را هیدراته نگه دارید. خوردن غذاهای چرب و استفاده از کرم‌ها با پایه چرب را به‌طور کلی فراموش کنید. دوش آب گرم و بخار موجب شل شدن چربی محل و باز شدن روزنه‌های مسدود پوست می‌شود.

 

این نقاط سیاه رنگ چه مدتی بر روی پوست شما باقی می مانند ؟ چگونه صورت خود را عاری از هر گونه نقاط سیاه کنیم ؟

وقتی که سبوم مازاد و بیش از حد بر روی روزنه های پوستی شما قرار بگیرد ، باعث به وجود آمدن کومدن می شود و این کومدن های به مرور زمان بر روی پوست تغییر شکل می دهند و تبدیل به نقاط و جوش های سر سیاهی می شوند که شما را آزار می دهند . بنابراین لازم است که به فکر پوست خود باشید قبل از اینکه تمام نواحی پوست صورت شما با این نقاط سیاه رنگ پوشیده شود و مسلما از زیبایی و اعتماد نفس شما بکاهند .

 

* هر روز پوست خود را در چند نوبت بشویید.

* اگر در طول روز آرایش می کنید ، شب هنگام و قبل از اینکه به بستر بروید حتما پوست خود را کاملا با صابون یا شیر پاک کن تمیز کنید تا پوست شما در شب استراحت کند و روزنه های پوست شما نفس بکشند.

 

* از استعمال کرم هایی که پوست را خیلی خشک یا چرب می کنند اجتناب کنید.

 

* جوش های صورت و یا نقاط سر سیاه را مدام و پشت سر هم فشار ندهید و یا به اصطلاح با جوش های صورت خود کاری نداشته باشید. زیرا بعضی از افراد اینقدر به جوش های چرکی  یا جوش های سر سیاه صورت خود دست می زنند که بعد از مدتی اثر و جای تمام این جوش های بر پوست صورتشان باقی می ماند .

 

* به مدت طولانی در معرض نور آفتاب مستقیم قرار نگیرید زیرا باعث بوجود امدن جوش های سر سیاه می شوند .

 

* اگر می خواهید همیشه پوست تان شفاف باشد توصیه اکید می کنیم که هفته ای یک یا دو بار از ماسک و ماساژهای صورت استفاده کنید تا عضلات و روزنه های پوست صورت تان نفس بکشند و همین طور از آلودگی هایی که با آنها مواجه هستید رهایی یابند.

چگونه این جوش های سر سیاه را کاهش دهیم و حتی از بین ببریم؟

 

* شما می توانید با شست شوی مکرر و با دقت  تعداد این جوش های را کاهش دهید.

 

* قبل از اینکه جوش های چرکی و یا نقاط سر سیاه را دستکاری کنید بهتر است آن محل را ضد عفونی کنید و بعد از اتمام کارتان نیز  دست هایتان را با آب و صابون به طور کامل شستشو دهید.

 

برای اینکه جوش های سر سیاه را خالی کنید بهتر است یک دستمال کاغذی را بین ناخن های انگشت خود قرار دهید و محل سر سیاه را بفشارید تا محتویات این جوش های خالی شوند . و در ضمن اینکه خالی می شوند محتویاتشان با نقاط دیگر پوست صورت تان تماس ندارند و قرمز نیز نمی شوند زیرا از دستمال کاغذی جهت این کار استفاده می کنید .  شما حتما باید این جوش های سر سیاه را خالی کنید زیرا در غیر این صورت ظاهری زشت را به صورت شما می بخشند.

 

*  بعد از اتمام کار بهتر است از کرم های ضد التهاب استفاده کنید.

 

اگر می خواهید پوست تان به درستی تمیز شود و عاری از هر گونه جوش های سر سیاه باشد بهتر است این کار را به یک متخصص پوست بسپارید تا پوست شما را تمیز کند. متخصص پوست شما اگر ضرورتی احساس کند ، پوست شما را به وسیله پیلینگ تمیز می کند . این پیشنهاد ( پیلینگ پوست صورت ) در صورتی که شما از بیماریهای پوستی حادی رنج ببرید مانند: آکنه شدید، ناراحتی های پوستی، و …. پیشنهاد نمی شود.

 

پیشنهادی باور نکردنی برای از بین بردن جوش های سر سیاه

توصیه می کنیم  ویتامین سی یا آبلیمو را بر پوست خود امتحان کنید و  این ماسک طبیعی را  به مدت ۱۵ دقیقه بر  پوست شما باشد تا تاثیر آن را مشاهده کنید. سپس صورت تان را بشویید و با یک حوله خشک و تمیز خشک کنید. و در نهایت صورت خود را با گلاب بشویید.

 

مطالب مرتبط با زیبایی

 

درمان واقعی و قطعی جوش با

معجونی برای رفع جوش بعد از بند انداختن روی صورت

بهترین زمان مناسب برای پاک سازی و شفاف کردن پوست

خوراکی مفید برای شفاف شدن مو، پوست و ناخن

دو ماسک عالی برای روشن کردن پوست

سه محلول عالی برای سفید کردن پوست دست

علت و درمان جوش های پوستی

درمان جوش های سرسیاه


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان