ramazan
ramazan

جنجال تازه رنگ لباس این دختر؟ عکس

مجموعه : جالب ترین ها
جنجال تازه رنگ لباس این دختر؟ عکس

تازه شدن یک ماجرای جنجالی که یک سال از آن می گذرد! علت و ماجرای تازه شدن این خبر جالب  و جنجالی را در ادامه همین بخش از سایت ناز وب دنبال کنید.

 

یک سال پس از آنکه تشخیص رنگ یک لباس زنانه میان کاربران شبکه‌های اجتماعی جنجالی شد حالا تشخیص رنگ یک کاپشن ورزشی وضعیت مشابهی را ایجاد کرده و هر کسی فکر می‌کند تشخیص خودش درست است!

 

يك سال قبل ماجرا از عکسی شروع شد که مادر یک عروس اسکاتلندی، با موبایل خود از یک لباس گرفت و آن را برای دخترش ارسال کرد تا نظرش را بپرسد. عروس و داماد بر سر رنگ این لباس اختلاف نظر پیدا کردند، یکی از آن‌ها لباس را به رنگ آبی با نوارهای مشکی (سیاه) دید و دیگری آن را سفید با نوارهای طلایی. آنها این عکس را به دوستان خود نشان دادند و ماجرا به شبكه‌هاي اجتماعي كشيد.

 

حالا در مورد تازه‌اي اختلاف رنگ درباره يك كاپشن ورزشي ميان دو دوست شروع شده و كار را به فضاي مجازي كشيده است. در شبكه‌هاي اجتماعي بحث داغي درباره رنگ اين لباس در جريان است و حتي سايت‌هاي خبري براي تشخيص رنگ آن نظرسنجي برگزار كرده‌اند. به عنوان نمونه در نظرسنجي روزنامه استار چاپ انگليس تاكنون 48 درصد كاربران رنگ اين لباس را آبي و سفيد ديده‌اند،24 درصد آن را سبز و طلايي توصيف كرده‌اند و 27 درصد مي‌گويند اين لباس سياه و قهوه‌اي است!

جنجال تازه رنگ لباس این دختر؟ عکس

اما كدام گروه درست مي‌گويند؟ اقعیت این است که در طبیعت، پرتوهای نور با انرژی خود مشخص می‌شوند و «رنگ» مفهومی است که در ذهن ما تعریف می‌شود. پرتوهای نور که وارد چشم ما می‌شوند، سلول‌های مخروطی حساس به رنگ را متناسب با انرژی خود تحریک می‌کنند و ترکیب سیگنال‌های ارسالی از سلول‌های حساس به نورهای سبز، آبی و قرمز توسط نورون‌های مغز به نوعی «رنگ» تعبیر می‌شود؛ چیزی شبیه به همان کد رنگی RGB . بدیهی است رنگی که ما از پدیده‌های طبیعت می‌بینیم، با رنگی که دیگر موجودات روی زمین می‌بینند، یکسان نیست. برای مثال میگوی رنگین‌کمانی اندونزی 12 نوع سلول حساس به رنگ در چشمش دارد و دنیایی به مراتب رنگارنگ‌تر از دنیای ما می‌بیند.

 

البته توضیح فوق بدان معنی نیست که مغز تصاویر را به خوبی پردازش نمی‌کند. درواقع پردازش مغز از تصاویر چشم بسیار دقیق است و اگر چنین نبود، نمی‌توانستیم از میان موانع عبور کنیم یا مثلا توپی را دوستمان که با سرعت زیاد شوت کرده است، در میان زمین و هوا مهار کنیم.

جنجال تازه رنگ لباس این دختر؟ عکس

 

تصويري كه سال گذشته در شبكه‌هاي اجتماعي جنجالي شد

اما مغز برای این‌که بتواند رنگ‌ها را به‌خوبی تشخیص دهد، آنها را با نور محیط و زمینه مقایسه می‌کند. حتما متوجه شده‌اید که کاغذ سفید چه زیر نور خورشید (سفید-زرد) باشد، چه زیر نور مهتابی (سفید-آبی)، چه لامپ حبابی (زرد-نارنجی) و چه در شرایط نورپردازی دیگر (مثلا سرخی غروب) سفید به نظر می‌رسد. دلیلش این است که مغز رنگ تصویری را که دریافت می‌کند، با نور زمینه و محیط مقایسه می‌کند و طوری رنگ‌های تصویر را تغییر می‌دهد که کاغذ سفید، سفیدرنگ دیده شود.

 

در مورد رنگ این لباس هم اتفاق مشابهی افتاده است. از آن‌جا که تصویر اطلاعات مناسبی درمورد نورپردازی این لباس و محیط اطراف آن ارایه نمی‌دهد، مغز ما مجبور است پیش‌فرض‌هایی برای تحلیل عکس درنظر بگیرد. رخی افراد این اختلاف رنگ را به وایت‌بالانس نمایشگر نیز ارتباط داده‌اند اما ممكن است دو نفر روي يك نمايشگر هم اين لباس را با رنگ‌هاي متفاوتي تشخيص دهند.

 

كسي كه براي اولين بار اين عكس را در شبكه‌هاي اجتماعي ارسال كرده در نهايت گفته است رنگ واقعي لباس آبي و سفيد است.

 

مطالب جالب و خواندنی مرتبط

جنجال لباس شب جنیفرلوپز که همه را شگفت زده کرد (عکس)

لباس عروس جالب مخصوص شهرهای آلوده! + تصویر

لباس ورزشی جالب مخصوص شتر! (عکس)

لباس جالب بیانسه سوژه رسانه ها شد + ( عکس)

زنی با انگیزه جالب و لباس عجیب برای کوهنوردی

لباس عروس جالب غزه ای ها + عکس

افتتاح جالب و دیدنی مدل لباس با شکلات در پاریس + عکس


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان