ramazan
ramazan

ماجرای شوخی جنجالی و دردسرساز سیزده گوگل

ماجرای شوخی جنجالی و دردسرساز سیزده گوگل

روز اول آوریل را بیشتر با دروغ‌های‌اش می‌شناسیم. این روز که کم و بیش به فرهنگ ایران، اما به اسم «شوخی سیزده» هم راه پیدا کرده‌، سال‌ها است بین شرکت‌های تکنولوژی مختلف رواج دارد. شرکت‌هایی مثل گوگل، ایسوس یا سامسونگ، دروغ‌های اول آوریل مختلفی داشته‌اند. با این حال، شوخی امسال گوگل حسابی برای‌اش دردسرساز شده است؛ طوری که این شرکت اخیرا یک نامه‌ی عذرخواهی برای این شوخی سیزده منتشر کرده است.

 

به گزارش نازوب در قالب دروغ اول آوریل گوگل، قابلیتی به جی‌میل اضافه شده بود که به کاربران اجازه می‌داد ایمیلی را بفرستند و امکان ارسال پاسخ به آن را غیرفعال کنند. این قابلیت که توسط گوگل، Mic Drop نامیده شده بود، ایمیل‌ها را به همراه یک تصویر متحرک از Minionهای فیلم Despicable Me می‌فرستاد. امکان پاسخ به این ایمیل‌ها هم وجود نداشت.

 

با این حال، ظاهرا تعداد زیادی از افراد ندانسته ایمیل‌های‌ کاری‌شان را هم با استفاده از این قابلیت فرستاده‌اند. یکی از کاربران جی‌میل در تالار گفتگوی این ایمیل، شکواییه‌ای نوشته و گفته است:

 

“به لطف Mic Drop همین حالا شغل‌ام را از دست دادم. یک نویسنده هستم و باید مطالب را در زمان مشخص‌شده‌ای بفرستم. مطالب‌ام را به رییس‌ام فرستادم و پاسخی از او دریافت نکردم. ندانسته ایمیل را با کلید Mic Drop فرستاده بودم. قرار بودم مطالب‌ام ویرایش شوند و من هرگز پاسخی از رییس‌ام دریافت نکردم. رییس‌ام عکس Mic Drop را دیده و به او برخورده بود. او تصور کرده بود که از نظر من، ویرایش‌ها‌ی‌اش بدرد نمی‌خورند.”

 

گوگل در بیانیه‌ی عذرخواهی‌اش گفته که نباید کلید Mic Drop را دقیقا کنار کلید «ارسال» قرار می‌دادند.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان