روستایی عجیب در ایران با زبان رومانی ! عکس

روستایی عجیب در ایران با زبان رومانی ! عکس

در این با روستایی عجیب و جالب در ایران آشنا می شوید که مردمان این روستا با زبان رومانی صحبت می کنند! با سایت نازوب همراه باشید با داغ و عجیب ترین خبرهای جهان ...

 

 

روستایی به نام زرگر بین تهران و قزوین و در 100 کیلومتری غرب تهران واقع شده که وقتی پایت را درون آنجا بگزاری ، حس می کنی یک صفحه از یک مجله ی اروپایی

 

روستای زرگر :

به گزارش سایت تفریحی سرگرمی نازوب : روستایی به نام زرگر بین تهران و قزوین و در 100 کیلومتری غرب تهران واقع شده که وقتی پایت را درون آنجا بگزاری ، حس می کنی یک صفحه از یک مجله ی اروپایی را قیچی زده اند و به یک مجله ی ایرانی چسبانده اند .

 

تاریخچه و اصالت روستای زرگر :

روستای زرگر ، روستایی است که اهالی آن هنوز که هنوزه نمی دانند اصالتا کجایی هستند . چهره هایشان هم به ایرانی ها می خورد و هم مانند وایکینگها قد بلند و تنومند هستند .

 

چندین فرضیه درباره ی آنها داده شده مبنی بر اینکه : قرن ها پیش مردم رومانی از شمال ایران وارد شده و بخاطر داشتن زندگی عشایری در بخش های مختلف ایران پخش شده اند و اکنون بخاطر کشاورزی و دامداری یکجانشین شده اند .

 

 

روستایی عجیب در ایران با زبان رومانی ! عکس

 

برخی ها معتقدند زرگرها به خاطر زبان رمانی یشان ، اصالتا رمانی هستند و برخی دیگر می گویند در جنگی که بین ایران و روم اتفاق افتاد حدود 200 نفر از سربازان رومانی توسط پادشاه وقت ایران دستگیر شدند و چون اندام های قوی داشتند ، مورد عفو شاه قرار گرفتند و در نزدیکی قزوین ساکن شدند . خلاصه اینکه هنوز که هنوزه اهالی روستای زرگر نمی دانند اصالتا کجایی هستند .

 

 

روستایی عجیب در ایران با زبان رومانی ! عکس

روستایی عجیب در ایران با زبان رومانی ! عکس

 

زبان روستای زرگر :

برخلاف تصور برخی ها ، روستاییان زرگری به زبان زرگری که آخر هر حرف ، حرف « ز » را اضافه کنید ، نیست بلکه آنها به زبان فارسی ، ترکی و رومانی سخن می گویند و حتی اروپاییانی که به عنوان توریست به این روستا آمده بودند ، می گویند : لهجه ی آنها بخاطر اینکه رومانی با لفظ فارسی و ترکی در هم آمیخته شده کمی متفاوت به نظر می رسد و واقعا معلوم نیست که آنها به چه زبانی سخن می گویند .

 

 

 

روستایی عجیب در ایران با زبان رومانی ! عکس

روستایی عجیب در ایران با زبان رومانی ! عکس

جالب اینجاست که اهالی روستای زرگر به زبان انگلیسی حروف خود را می نویسند . حتی یکی از سرهنگهای دوران جنگ ایران و عراق می گوید که ما چند بیسیم چی داشتیم که به زبان روستای زرگر سخن می گفتند و ما پیام های مهممان را به آنها می دادیم تا به یکدیگر منتقل کنند و این گونه دشمن اصلا نمی فهمید که ما چه می گوییم .

 

 

مطالب مرتبط

روستایی عجیب با آتش های نامرئی !! + (عکس)

سنت بسیار عجیب روستایی برای دیدن زنان!!

روستایی بدون در حتی توالت های آن !! (عکس)

علاقه عجیب و بسیار خنده دار مردم این روستا + عکس

روستایی که بی دلیل همه چیز آن آتش می گیرد!! + عکس

قطب مواد مخدر در روستایی زیبا و دیدنی به رنگ آبی (عکس)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان