ramazan
ramazan

خبر داغ، رانندگان متخلف مرده شور می شوند

خبر داغ، رانندگان متخلف مرده شور می شوند

در  این بخش خبری از سایت نازوب به داغ ترین خبرها می پردازیم

محتویات

1- رانندگان متخلف مرده شور می شوند!
2- جنجال تهیه فیلم غیر اخلاقی در یک هتل
3-شرط عجیب پدر برای عقد دختر 14 ساله اش
4- نمایندگان پارلمان در اروپا چقدر حقوق می‌گیرند؟

1- رانندگان متخلف مرده شور می شوند!

دادگاه تایلند اعلام کرد افرادی که در شرایط مستی رانندگی کنند محکوم به کار کردن در مرده شور خانه خواهند شد.
 
این تصمیم در راستای کاهش تصادفات جاده ای مرگبار در این کشور است که همه ساله جان صدها تن را می گیرد.

 

 
قوانین سرسختانه جدید در آستانه جشن سال نو یا فستیوال سونگ کران در تایلند وضع شده است.
 
 آمارها می دهد جشن سونگ کران و عید کریسمس در تایلند جزء خونین ترین ایام در این کشور است.

 

 
در طول فستیوال سونگ کران در سال 2015 میلادی، 364 مرگ و 3559 مجروح در نتیجه 3373 سانحه جاده ای ثبت شد.
 
علاوه بر این، این آمار در ایام ابتدایی سال نو میلادی به 380 مرگ رسید.

 

2- جنجال تهیه فیلم غیر اخلاقی در یک هتل

انتشار خبر ضبط و فیلمبرداری یک فیلم غیراخلاقی توسط تعدادی بازیگر اروپایی در یکی از هتل‌های کویت، مردم این کشور مسلمان را بهت‌زده و به شدت خشمگین کرد.

 

نیروهای امنیتی کویت، دو بازیگر زن این فیلم غیراخلاقی را پس از پایان فیلمبرداری در هتل، بازداشت کردند.

این دو بازیگر پس از فیلمبرداری در یکی از هتل‌های منطقه «بنیدالفار» کویت بازداشت شده‌اند.

3-شرط عجیب پدر برای عقد دختر 14 ساله اش

4 فروردين‌ماه امسال مرد 45ساله‌اي به اداره پليس رفت و از ربودن دختر 14ساله‌اش خبر داد.

او گفت:دخترم شب گذشته براي خريد از خانه بيرون رفت و ديگر برنگشت. من احتمال مي‌دهم كه پسرجواني او را ربوده است چرا كه از چند روز پيش متوجه رابطه پنهاني او با پسرجواني به نام محمد شده بودم.

 

 به دستور قاضي سهرابي، بازپرس شعبه نهم دادسراي جنايي تهران تحقيقات كارآگاهان در اين خصوص آغاز شد. آنها راهي خانه پسر جوان شدند.

 

 
پدر او مي‌گفت كه پسرش مدتي قبل با دخترنوجواني به خانه آمده بود اما حالا از او خبري ندارد. با اين حال روز دوشنبه 23 فروردين‌ماه بود كه پدرمحمد همراه پسر و دختر ناپديد شده به دادسراي امور جنايي رفت. آنجا بود كه مشخص شد محمد در تعطيلات نوروز دخترنوجوان را به عقد خود درآورده است.

 

 
اين دختر نوجوان منكر آدم‌ربايي شد و به قاضي چنين گفت: چند وقت پيش مادرم فوت شد. مدتي كه گذشت متوجه شدم پدرم قصد ازدواج مجدد دارد. من مخالفتي نداشتم اما وقتي فهميدم دختري كه قرار است، نامادري‌ام شود، همسن و سال من است جا خوردم. پدرم عاشق دختري 14ساله شده بود و او را از پدرش خواستگاري كرده بود. وقتي شرط پدر آن دختر را براي ازدواج دخترش با پدرم شنيدم حسابي به‌هم ريختم.

 

 
پدر آن دختر شرط گذاشته بود درصورتي با اين ازدواج موافقت مي‌كند كه مرا به عقد يكي از بستگانش كه مردي 40ساله بود درآورد. پدرم هم به‌خاطر خودش شرط پدرزن آينده‌اش را پذيرفته بود.

 

وي ادامه داد: وقتي اين را شنيدم مخالفت كردم اما پدرم مرا تهديد به قتل كرد.

 

 
من هم از خانه فرار كردم و همان روز پيش پسر مورد علاقه‌ام كه 18ساله است رفتم و موضوع را برايش تعريف كردم. او وقتي وضعيت مرا ديد پيش يكي از روحانيون هم‌وطن خود رفتيم و با هم نامزد شديم. هيچ زور و اجبار و آدم‌ربايي در ميان نبود. من براي فرار از ازدواج اجباري مجبور به فرار از خانه و عقد پنهاني با پسر موردعلاقه‌ام شدم.
 
قاضي پس از شنيدن اظهارات دختر جوان، پرونده شكايت پدر وي درخصوص آدم‌ربايي را مختومه اعلام كرد.

 

4- نمایندگان پارلمان در اروپا چقدر حقوق می‌گیرند؟

 نمایندگان پارلمان در کشورهای مختلف اروپا مبالغ متفاوتی را به عنوان حقوق دریافت می کنند. برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای اعضای پارلمان خود حقوقی چند برابر بیش از سایر کشورها در نظر می گیرند.

 

 
بنابر این گزارش : در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایتالیا بیشترین و بلغارستان کمترین حقوق را دریافت می کنند.

 

نمایندگان پارلمان ایتالیا رقمی حدود ۱۶۷ هزار یورو در سال (تقریبا ۶۵۱ میلیون تومان) را به عنوان حقوق می گیرند این درحالی است که این رقم برای نمایندگان پارلمان بلغارستان سالانه تنها ۱۶ هزار و ۳۱۸ یورو (حدود ۶۲ میلیون تومان) است.

 

 
قانونگذاران در بریتانیا، ایتالیا، اتریش، آلمان و هلند همچنین درآمد بیشتری نسبت به اعضای پارلمان اروپا دارند که سالانه تنها ۹۶ هزار یورو (تقریبا ۳۷۴ میلیون تومان) کسب می کنند.

 

 
آمار نشان می دهد که شکاف عمیقی میان کشورهای واقع در شرق و غرب اروپا قرار دارد به طوری که نمانیدگان مجلس در کشورهای نیمه شرقی درآمدهای تقریبا بهتری نسبت به نمایندگان پارلمان در نیمه غربی اروپا دارند.

 

 
در این میان اما بهترین درآمد به نمایندگان پارلمان کشورهای مرکز اروپا همچون آلمان و در امتداد آن اتریش، هلند و ایتالیا تعلق دارد.

 

 
اگرچه در بخش غربی اروپا نیز نمایندگان پارلمان کشورهای اسپانیا و پرتغال درآمد بیشتری نسبت به سایر کشورهای حاضر در این بخش از اروپا و تقریبا در تعادل با نمایندگان دیگر کشورهای اروپایی همچون فرانسه، آلمان و ایتالیا دارند.

 

 
تفاوت میان درآمدها تنها بر اساس شرایط زندگی در کشورهای مختلفی اروپایی نیست.
یک موضوع مشخص بین تمامی نمایندگان مجلس این است که درآمد آنها همواره از مردم عادی بیشتر است. اما این اختلاف در کشورها بسیار متفاوت است.

 

 
پایه حقوق برای نمایندگان پارلمان در ایتالیا ۱۶۷.۲۵۷ یورو است که ۵.۳ برابر درآمد متوسط در این کشور است.

 

 
در کشورهای بلغارستان، لتونی، استونی و لیتوانی نیز نسبت درآمد نمایندگان پارلمان به درآمد متوسط کشورها بالاست. کشورهای مالت، اسپانیا اما پایین ترین نسبت را دارند و درآمد نمایندگان تقریبا برابر با درآمد متوسط در کشور است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان