اولین بانوی رئیس جمهور کره جنوبی در تهران

اولین بانوی رئیس جمهور کره جنوبی در تهران

محتویات داغ ترین خبرهای روز ایران و جهان

 

1- ورود اولین رئیس جمهور کره جنوبی به تهران
2- چرا بانوی اول کره جنوبی پس از نیم قرن به تهران آمد
3- ادعای مضحک شاه سعودی درباره ایران !
4- آیا اسرائیل می تواند از “گارد امنیتی” ایران بگذرد؟

 

1- ورود اولین رئیس جمهور کره جنوبی به تهران
پارك گئون هی رییس جمهور كره جنوبی برای انجام سفری سه روزه، عصر امروز یكشنبه وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار گرفت.

 

 

 

هیاتی متشكل از 236 نفر از مسئولان بزرگترین شركت های كره‌ای و صاحبان صنایع بزرگ این كشور پارك را در سفر به ایران كه مدت آن سه روز اعلام شده، همراهی می كنند.

 

2- چرا بانوی اول کره جنوبی پس از نیم قرن به تهران آمد
در ادامه سفرهای پسابرجامی به ایران “پارک گئون های”نخستین رئیس جمهوری زن کره جنوبی بعد از 54 سال چمدان سفرش را به مقصد ایران بسته است.

 

پرواز «پارک گئون های» اولین رئیس‌جمهور زن در تاریخ کره جنوبی امروز یکشنبه(12 اردیبهشت ماه) در فرودگاه مهرآباد تهران به زمین نشست، طبق گفته دفتر رئیس جمهور سئول قرار است به دنبال این سفر روابط پساتحریمی با ایران کلید بخورد، دختر رئیس جمهور پیشین کره جنوبی الگوی خود در سیاست را الیزابت اول می‌داند که در قرن 16 میلادی به مدت 50 سال بر انگلیس حکمرانی کرد، از این رو برخی به وی بانوی آهنین کره لقب داده‌اند.

 

“پارک گئون های”  طبق مأموریتی که برای خود تعریف کرده است به دنبال  تغییر شرایط  امروز در تعامل با کشورمان است، چرا که تحریم‌های سال های گذشته ایران بر روابط دو کشور سایه افکنده بود، از سردی در روابط سیاسی تا قطع خرید نفت برای کشوری که پنجمین واردکننده بزرگ نفت در جهان است، سال 2007 میلادی آخرین دور از گفتگوهای دو کشور برای تقویت روابط تجاری برگزار شد و پس از آن به دلیل اعمال تحریم‌‌ها شرایط تغییر کرد.

 

دستکم سه موضوع محوری در دستور کار گفتگوهای اقتصادی وی و هیأت همراه با ایران قرار دارد، همکاری‌های مهندسی به ویژه در حوزه کشتی‌سازی و خودروسازی، افزایش تجارت میان دو کشور و نهایتاً واردات نفت که پس از اعلام رسمی رفع تحریم‌ها رشد چشمگیری از سوی کره جنوبی داشته است، این کشور رقبای رشد اقتصادی خود را در اروپا تعریف کرده است، جایی که هر چند روز یک‌بار یکی از مقامات ارشد را از وزرای خارجه انگلیس و فرانسه تا رئیس‌جمهور ایتالیا به ایران می‌فرستد . پس عجیب نیست که برای گرفتن سهم خود از این بازار جدید یعنی ایران به تکاپو بیفتد.

 

 
سفر خانم رئیس جمهور به ایران نه تنها بخاطر اینکه کره جنوبی دومین رشد سریع اقتصاد جهان را در اختیار دارد، چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا است و نه فقط بخاطر اینکه هفتمین صادر کننده بزرگ جهان است اهمیت دارد، بلکه به این خاطر حائز اهمیت است که به گفته رسانه ها قرار است در این سفر قراردادهایی به ارزش بیش از 17 میلیارد دلار میان طرفین منعقد شود.

 

دفتر ریاست جمهور کره جنوبی با صدور بیانیه‌ای در آستانه سفر پارک گیون هی به ایران، نوشت: ما انتظار داریم این سفر فرصت های مهم را برای ما با هدف ارتقای همکاری های دوجانبه پس از برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران ایجاد کند، از سوی دیگر کره جنوبی یکی از اصلی ترین وارد کننده های نفت خام ایران است و آمارها نشان می دهد که واردات نفت خام کره جنوبی از ایران از ابتدای سال جاری میلادی و به محض برداشته شدن تحریم ها با افزایش قابل توجهی همراه بوده است.

 

کره جنوبی همچنین پنجمین وارد کننده بزرگ نفت از ایران است؛ ایران نیز چهارمین کشور دارنده بیشترین ذخایر نفت در جهان است و تخمین زده می شود که تبادلات اقتصادی میان دو کشور در سال 2015 در حدود 6 میلیارد دلار بوده است، معاون ارشد رئیس جمهور کره جنوبی در امور اقتصادی در اظهاراتی درباره سفر رئیس جمهور این کشور به ایران گفت: ما انتظارات بالایی از مشارکت شرکت های کره جنوبی در پروژه های زیرساخت های اقتصاد ایران داریم.

 

اما یک موضوع دیگر نیز درباره چرایی اهمیت سفر خانم رئیس جمهور به ایران مطرح است، پیش بینی می شود رئیس جمهور کره جنوبی در سفر به تهران و دیدار با رئیس جمهوری و دیگر مقامات ارشد کشورمان نظر تهران را برای همکاری در جهت حل و فصل بحران فعالیت‌های اخیر موشکی و هسته ای کره شمالی جلب کند.

 

رسانه‌های کره جنوبی همچنین اعلام کردند که دفتر رئیس جمهور این کشور تلاش می کند تا خانم پارک در این سفر با رهبر کشورمان نیز دیدار و گفت وگو کند. به گفته این رسانه ها پارک به دنبال آن است تا نگرانی کشورش را از بابت فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی با مقامات تهران در میان بگذارد.

 

 

 

3- ادعای مضحک شاه سعودی درباره ایران !

به نقل از تلویزیون الاخباریه عربستان سعودی، پادشاه عربستان سعودی مدعی شد ایران به دخالت در امور کشورهای منطقه پایان دهد.

 

ملک سلمان بن عبدالعزیز در دیدار با قربان قلی بردی محمداف رئیس جمهور ترکمنستان در ریاض گفت: سفر رئیس جمهور ترکمنستان به عربستان سعودی بیانگر عمیق بودن روابط دو کشور و تلاش برای تقویت این روابط در همه زمینه هاست.

 

وی از سیاست بی طرفانه ترکمنستان و احترام این کشور به اصل حسن همجواری تقدیر کرد و از ایران خواست به دخالت در امور کشورهای منطقه و حمایت از شبه نظامیان پایان دهد.

 

ملک سلمان گفت:مایه افتخار ماست که رئیس جمهور ترکمنستان و هیئت همراه به عربستان سعودی سفر کرده اند و امیدواریم اقامت و سفر خوبی به این کشور داشته باشند.

 

این سفر بیانگر عمیق بودن روابط دو ملت و کشور برادر عربستان سعودی و ترکمنستان است و تلاش می کنیم این روابط در همه حوزه ها به ویژه در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری و بخش های نفتی و گازی، کشاورزی و دامی وگردشگری تقویت شود و درباره تلاش های مبارزه با تروریسم و افراط گرایی با یکدیگر هماهنگی می کنیم.

 

ما از ثبات سیاسی و توسعه اقتصادی ترکمنستان استقبال و از سیاست های بی طرفانه این کشور و رعایت حسن همجواری تشکر می کنیم.  

 

 

 

4- آیا اسرائیل می تواند از “گارد امنیتی” ایران بگذرد؟

فارسی” یکی از زبان های مهم در جهان است که شناخت آن برای کشورهای مختلف جهان جذاب بوده و ده ها دانشجو در ایران به یادگیری این زبان می پردازند.

 

یادگیری زبان فارسی و حتی زبان های دیگر برای اسرائیل به عنوان یک تاکتیک است تا سناریو نفوذ علیه جمهوری اسلامی ایران را کلید بزند و در این مسیر گام های بلندی را برمی دارد.  دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در این زمینه برنامه طرح هایی را داشته است.

 

البته پروژّه و سناریو نفوذ یکی از برنامه هایی است که غرب و به ویژه ایالات متحده آمریکا پیگیری می کند و در این مسیر از دستگاه های جاسوسی همپیمانان خود نیز کمک می گیرد که یکی از آن ها  اسرائیل است.

حجت الاسلام “سعیدی” نماینده ولی فقیه در سپاه درباره سناریو نفوذ دشمن عنوان داشت:  اگر نفوذ را به معنای تسلط در ادراک و فکر معنا کنیم؛ نفوذ سیاسی به معنای تصرف عناصر دشمن و منحرف در ادراک معرفتی و سیاسی معنا می‌شود.
 

 

**آموزش اصطلاحات عامیانه فارسی به عوامل  “موساد”؟

رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا با آموزش زبان فارسی به نیروهای اطلاعاتی خود، آن ها را آماده جاسوسی گسترده از شهروندان ایرانی کند و در جدید ترین اقدام خود  ، پروژه آموزش اصطلاحات عامیانه را کلید زده است.

اخیرا فیلمی در فضای رسانه ای منتشر شده که در آن نشان می دهد عوامل دستگاه اطلاعاتی اسرائیل  توسط یکی از مدیران بخش فارسی زبان اسرائیل آموزش می دهد.

 

شبکه دو تلویزیون اسرائیل به تازگی گزارشی از آموزش اصطلاحات عامیانه زبان فارسی به افسران  “موساد” را منتشر کرده است که از تلاش سازمان جاسوسی این رژیم برای اجرای پروژه نفوذ و جمع آوری اطلاعات از ایران خبر می‌دهد.

 

در این فیلم نشان داده شده است، یکی از مدیران و مربیان آموزشی دستگاه اطلاعات اسرائیل به کارآموزان می گوید باید اصطلاحات فارسی را بدانیم و بر روی آن تمرکز کنیم. برای مثال باید بدانیم اگر یکی بر روی زمین ولو شد متوجه شویم که منظور آن کشته شده ، بوده است.  

 

**آیا طرح اسرائیل در یادگیری زبان فارسی به عوامل موساد با توفیق همراه است؟

البته یادگیری  “زبان فارسی” به عنوان یک زبان فرار و گیرا نیازمند تکرار و تمرین بسیار است و نفوذ به شکلی که مربیان دستگاه اطلاعات اسرائیل به دنبال آن  هستند و به این راحتی ممکن نیست .

مزدوران اسرائیل مأموریت گردآوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل اطلاعات و انجام عملیات مخفیانه ویژه در خارج از سرزمین های اشغالی  را، به عهده موساد واگذار نموده‌ اند. این مؤسسه در برآوردهای اخیر دارای ۱۲۰۰ نفر کارمند دفتری می‌باشد که بخشی از آن ها هم پیگیر اقدامات مربوط به بخش فارسی دستگاه اطلاعات اسرائیل هستند.

 

“موساد” یک سازمان به اصطلاح کشوری‌ است که دستورهای خود را از رهبران اسرائیل دریافت می‌نماید و هدف فعالیت‌های آن، پاسخ گوئی به نیازهای متغیر اطلاعاتی و عملیاتی بوده‌ است. هویت مدیران ارشد بخش‌های داخلی موساد معمولاً جزو اسرار حکومتی تلقی می‌شود.

 

البته یک تاکتیک دیگر اسرائیل برای نبرد نرم با ایران تربیت افسران جنگ سایبری است که در این زمینه هم اقدامات متعددی انجام شده است. ژنرال  “هرتزی هلیفی” فرمانده بخش اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی گفت اسرائیل در حال جنگ الکترونیکی شدید با ایران است و دستگاه‌های امنیتی با تمام قدرت برای جلوگیری از نفوذ ایرانی‌ها به سامانه‌های رایانه‌ای بسیار حساس اسرائیل تلاش می‌کند.

 

وی افزود : باید در این چارچوب یادآوری کنم که یگان شماره 8200 تحت فرمان من فعالیت می‌کند که از پیشرفته‌ترین واحدها از نظر فناوری و تکنولوژی به شمار می‌رود و فعالیت‌های گسترده‌ای در جنگ‌های اینترنتی و شبکه‌ای دارد و هزاران نفر از نخبگان اسرائیلی از زمان تأسیس آن به‌خاطر شهرت گسترده‌اش به آن پیوسته‌اند و این افراد برای تضمین برتری کیفی اسرائیل از طریق عملیات دفاعی یا هجومی در فضای سایبری تلاش می‌کنند.

 

منابع صهیونیستی گفته‌اند این یگان نقش تعیین‌کننده و قاطعی در زمینه جاسوسی سایبری ایفا می‌کند و ژنرال بازنشسته اوری ساگی رئیس اسبق واحد اطلاعات نظامی اسرائیل به وجود چنین یگانی اعتراف کرد و آن را یکی از مهمترین یگان‌های اطلاعاتی رژیم اسرائیل دانست. این ژنرال بازنشسته صهیونیست افزود اهداف یگان (8200)، مشارکت در ارائه دیدگاه‌های اطلاعاتی منسجم با اطلاعاتی است که منابع انسانی موجود از طریق مزدوران کسب می‌کنند، این یگان بر سه شیوه در زمینه اطلاعاتی تکیه کرده است: “رصد کردن”، “تجسس و شنود”، “عکس‌برداری” و “ایجاد تشویش افکار”.

 

 البته جنگ نرم همه جانبه ای بین ایران و اسرائیل در دست پیگیری بوده که  تنها یک بعد آن اقداماتی است که  به سناریو نفوذ منتج می شود. اینکه این اقدام (یادگیری اصطلاحات عامیانه به اعضا  “موساد”) به ثمر برسد جای سوال جدی دارد ؛ اما سوال اینجاست که آیا دستگاه اطلاعات اسرائیل می تواند از سد های امنیتی جمهوری اسلامی ایران بگذرد؟

اگر “تامیر پاردو”  را یکی از عوامل سرویس اطلاعاتی  “موساد” در یک دهه اخیر بدانیم می بینیم که او با تاکتیک نفوذ عوامل نتوانست اقدامی را انجام دهد و به نظر می رسد “یوسی کوهن” هم توفیقی در این عرصه کسب نخواهد کرد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان