بیانه ای جنجالی مکارم شیرازی درباره حج امسال

بیانه ای جنجالی مکارم شیرازی درباره حج امسال

حضرت آیت ا… مکارم شیرازی در رابطه با نزدیک شدن به حج عمره و با توجه به جنایت و فاجعه بی سابقه سال گذشته منا این چنین گفتند:

 

 

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قرائن به وضوح نشان می دهد که قصد سعودی ها توهین است و با این شرایط فکر اینکه اینها بیایند و پیشنهادی برای حج دهند باید از سر خارج کنیم.

 

 
به گزارش بخش خبری سایت نازوب وی افزود: با تغییراتی که سعودی ها دارند خود را مالک حرمین شریفین می دانند و می خواهند انتقام یمن، سوریه و عراق را اینجا بگیرند. پیداست که برخودر اینها در قبال حج سیاسی و انتقامی است. و چنین حجی را نه خدا و نه بندگان خدا راضی هستند. بنابرای نباید فکر حج امسال را از سر به در کنید.

 

 
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه ما حج آبرومندان و عزتمندانه می خواهیم تاکید کرد: دلیلی ندارد که در مقابل یک عده مزدور تن به ذلت داده و سخنان آنها را بپذیریم. به هر حال حج امسال را باید قلم دور آن کشید و اگر هم بر فرض پیشنهادی دادند شما با تمام عزت و آبروی خود بگویید دیگر زمان گذشته است و زمانی که وقت لازم بود موافقت نکردید. قاطع باشید و به آنها جواب منفی بدهید.

 

 
آیت الله مکارم شیرازی بر بهره گیری از اهرم فشار در قبال مساله حج تاکید کرد و گفت: باید بیشتر به اهرم فشار بیاندیشیم به طوری که تسلیم شوند و بدانند که حج ملک طلق آنها نیست و مادامی که عزت و احترام و آبرویمان حفظ نشود حج برقرار نمی شود.
 

 

وی با بیان اینکه حج امروز مساله سیاسی و دینی است خاطرنشان کرد: با این شرایط مردم هم از نرفتن حج امسال ناراضی نیستند بلکه موافقت دارند اما خدا نکند برخی به کشورهای همسایه رفته و از آنجا ویزا بگیرندو با ذلت روبرو شوند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان