مدل نقاشی های بی نظیر سه بعدی خیابانی

مدل نقاشی های بی نظیر سه بعدی خیابانی

گالری منتخب زیباترین مدل نقاشی های سه بعدی در خیابان ها و مکان های عمومی

 

 

هنر نقاشی‌های سه بعدی در خیابان از دهه ۸۰ میلادی شروع شد، البته هنر خیابانی شامل انواع مختلفی از هنر مانند مجسمه‌ها، تابلوها و پوسترهای خیابانی می‌شود، در میان این هنرها آثار مختلف گرافیتی را هم باید در نظر گرفت.

 

درباره این هنرهای خیابانی برخی معتقدند که روح زندگی را به شهر و رفت و آمدهای روزانه مردم وارد می‌کند و از این جهت خیلی اتفاق خوبی است. البته این فعالیت‌های هنری ارتباط مستقیمی با فرهنگ، سنت و روابط اجتماعی کشور و شهر مورد نظر دارد و از همین رو هر اثر در کشور طراحش بهتر و بیشتر دیده می‌شود.

 

در این میان معرفی کردن همه آن‌ها در یک مجموعه کامل کار سختی است و در ادامه این گزارش تنها تعدادی از این آثار را به عنوان نمونه برگزینیم، آثاری که طراحی شده‌اند تا در عین زیبایی کمتر جلب توجه کنند و همچنین اثر لازم را نیز بگذارند. از طرفی آن‌ها توسط هنرمندان شناخته شده‌ای طراحی شده‌اند.

 

کلمات آویزان

 

مدل نقاشی های بی نظیر سه بعدی خیابانی

سرجیو اُودیت هنرمند پرتغالی مشهوری در همه دنیا است، او که در کارنامه کاری خودش طراحی برای پروژه‌های مختلف از جمله سامسونگ و کوکاکولا را دارد، بیشتر به دلیل برنامه‌های تک نفره خودش شناخته می‌شود، او طرح‌های سه بعدی را از گوشه‌های دیوارها آویزان می‌کند و قطعا برای هرکسی که آن‌ها را می‌بیند جذابیت خاصی دارد.

 

ماشین‌های در حال پرواز

 

مدل نقاشی های بی نظیر سه بعدی خیابانی

مهدی قدیانلو بوم‌های جادویی زیادی را در یک دهه گذشته طراحی کرده و ایرانیان را در مواجه با این هنر قرار داده است. او با استفاده از یک استایل کاری مشخص با استفاده از خط‌های افقی طرح‌های خودش را توسعه داده است. نقاشی‌های او را به جز در تهران در دیگر شهرستان‌ها هم می‌توان دید و امروزه بیش از ۱۰۰ تصویر از او روی دیوارها و نقاط مختلف ایران دیده می‌شود. نقاشی‌های این هنرمند نشان دهنده فرهنگ غنی ایرانی است.

 

هاکسلی کلاژ

 

مدل نقاشی های بی نظیر سه بعدی خیابانی

این تابلوی تکه تکه کاری از آلدوس هاکسلی است که در حقیقت تکه‌ای بزرگ از چشم‌اندازی خیالی را نشان می‌دهد که با در برگرفتن همه اتاق طرحی تکه شده و سه بعدی را به وجود آورده است. البته این طرح‌ها وام گرفته شده از ایده‌های یک هنرمند فرانسوی است که دور اروپا می‌گشته و کارها و اید‌ه‌هایش را به نمایش می‌گذاشته است. هاکسلی در نقاشی‌هایش اعتراض‌ها به مسائل و مشکلات روز کشور را به تصویر می‌کشد.

 

شکاف یخی

 

مدل نقاشی های بی نظیر سه بعدی خیابانی

این شکاف یخی بزرگ را ادگار مولر طراحی کرده است، هنرمند متولد آلمان بعد از اینکه نقاشی را با کارهای کلاسیک آغاز کرد، در ادامه به هنر خیابانی روی آورد و در شهرهای مختلف اروپا از جمله پاریس و برلین طرح‌های سه بعدی زیادی را کشیده که مانند این هستند که با دیدن آن‌ها وارد دنیای تازه‌ای می‌شویم.

 

سرهای شناور

 

مدل نقاشی های بی نظیر سه بعدی خیابانی

در این تصویر دو سر با ماسک دیده می‌شود که در هوا شناور هستند. این نقاشی توسط گروهی به نام TSF کشیده شده که بیشتر کارهای‌شان را می‌توان در ساختمان‌های متروکه و مکان‌های کم رفت و آمد دید. بیشتر کارهای آن‌ها با طرح‌های سه بعدی منحصر به فردی است که موضوع آن را در جامعه می‌توان پیدا کرد.

 

هندسه 3G

مدل نقاشی های بی نظیر سه بعدی خیابانی

 

الکسیس فوکا که نگاهش نسبت به دیگر هنرمندان خیابانی فرق می‌کند و بیشتر کارهایش بر اساس ایده‌های هندسی بنا شده‌اند، در این طرح هم دست از این متفاوت بودن برنداشته است. او که طراحی لباس هم انجام می‌دهد، در تمامی کارهایش از خطوط منظم و در کنار هم بهره می‌گیرد.

 

قایق‌رانی در آب

 

مدل نقاشی های بی نظیر سه بعدی خیابانی

جولیان بییوِر یکی از شناخته‌شده ترین هنرمندان خیابانی در دنیاست. او در لندن به دنیا آمده اما هنرش را سراسر اروپا پخش کرده و به عنوان هنرمند آزاد در کشورهای مختلف دست به طراحی می‌زند، البته به نظر می‌رسد بلژیک شهر مورد علاقه او باشد، چون بیشتر کارهایش را در آن‌جا انجام داده است. او از تکنیک‌های متفاوتی برای سه بعدی کردن‌ آثارش استفاده می‌کند و به دلیل همین کارها کمپانی‌های زیادی در مقاطع مختلفی او را استخدام کرده‌اند تا در تهیه و تولید محصولاتشان کمک کند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان