ramazan
ramazan

استراتژی ملک سلیمان علیه ایران

استراتژی ملک سلیمان علیه ایران

ملک سلیمان و استراتژی او علیه ایران

 

 

سعودی ها نبرد مهمی را برای تضعیف متحد ایران، حزب الله آغاز کرده اند، البته آنها نمی توانند انتظار پیروزی داشته باشند، چراکه استراتژی خطرناکی را انتخاب کرده اند.

 

به گزارش ناز وب ؛ این نشریه در ادامه آورده است: اوایل امسال سعودی ها حزب الله را سازمانی تروریستی نامیدند، و سپس متحدان خود در شورای همکاری خلیج فارس را قانع کردند در 2 مارس اقدام مشابهی انجام دهند. ولیعهد پادشاه عربستان محمد بن نایف وزرای داخلی کشورهای عرب را به شرکت در اجلاسی در تونس دعوت کرد تا به آن ها در محکومیت حزب الله بپیوندند. اتحادیه عرب در اواخر همان ماه با تروریست نامیدن حزب الله موافقت کرد. تنها عراق و لبنان از آن خودداری کردند.

 

از آن موقع که حزب الله به عنوان نماد مقاومت اعراب برای اسرائیل ستایش می شد یک دهه می گذرد. شاید رهبران سعودی به طور خصوصی در جنگ 2006 حزب الله با اسرائیل از آن ها انتقاد داشتند، اما به دلیل محبوبیت بالای حزب الله برای جنگیدن با اسرائیل با حملات موشکی کوبنده، نمی توانست به طور عمومی آن را ابراز کند.

 

این نشریه در بخش دیگری آورده است: با مداخله نظامی روسیه در حمایت از اسد در زمستان گذشته، سعودی ها برای ضربه به حزب الله که جزئی از ائتلاف سوریه-ایران-روسیه است، مصمم تر شدند.

 

یکی از دلایلی که از یک سال پیش عربستان عملیات نظامی علیه یمن را ادامه داد، هراس آن ها از کابوس تبدیل شدن حوثی ها به ورژن یمنی حزب الله بود، که در این صورت یک متحد ایران کنترل کشوری در مرز جنوبی عربستان را در دست می گرفت.

 

پس از اعلامیه اتحادیه عرب در قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی، سعودی ها متحدان خود در خلیج فارس را تشویق به اخراج مهاجران لبنانی کرده اند. این می تواند باعث دو قطبی شدن بیشتر جامعه لبنانی های خلیج فارس میان شیعه ها و دیگر فرقه ها، سنی ها و مسیحی ها شود.

 

احتمالا ریاض قصد اعمال فشار بر اروپایی ها برای قرار دادن حزب الله در فهرست گروه های تروریستی را دارد. اروپایی ها مدت ها گفته اند حزب سیاسی حزب الله از تحریم ها معاف است. اسرائیل می گوید این تقسیم بندی کارآمد نیست، زیرا این حزب است که مبارزان را کنترل می کند.

 

ریاض نفوذ بیشتری در اروپا نسبت به اسرائیل دارد. لندن و پاریس مشتاق حفظ قراردادهای پر منفعت فروش تسلیحات به ریاض هستند. اگر ریاض زیاد اصرار کند، مقاومت برای اروپایی ها سخت خواهد شد.

 

رهبری کنونی عربستان نسبت به پیشینیانش ریسک پذیری بالایی داشته و بسیار غیرقابل پیش بینی است. ملک سلمان و مشاوران ارشدش می خواهند ضربه سنگینی به تهران وارد کنند. آنها برای این هدف، ضربه و حمله به حزب الله را انتخاب کرده اند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان