ramazan
ramazan

مهم ترین رویدادهای ورزشی در هفته ای که گذشت (عکس)

مجموعه : اخبار ورزشی
مهم ترین رویدادهای ورزشی در هفته ای که گذشت (عکس)

هفته سی ام و پایانی پانزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتبال در اوایل این هفت روز ورزش برگزار شد و تا پایان هفته خیلی از اتفاقات، نقدها و تحلیل های مهم ورزش را به خود اختصاص داد. این در حالی بود که طی این هفته سه سهمیه جودو برای المپیک قطعی شد، تیم ملی والیبال در راه آماده سازی حضور در مسابقات گزینشی المپیک دو بار مقابل قهرمان لیگ جهانی ۲۰۱۵ شکست خورد، شمشیربازان بازهم در اسپانیا شکفتی ساز شدند و … .

 

مهم ترین رویدادهای ورزشی در هفته ای که گذشت (عکس)

 

مهمترین اتفاق و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارت است از:

….. و لیگ پانزدهم به پایان رسید

هفته سی ام و پایانی پانزدهمین دوره رقابت های فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور در شرایطی روز ۲۴ اردیبهشت ماه برگزار شد که سه تیم استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال تهران شانس قهرمانی داشتند. در جریان دیدارهای این هفته از رقابت ها که به طور همزمان در تهران و دیگر شهرستان ها برگزار شد، استقلال خوزستان ۲ بر صفر ذوب آهن را شکست داد، پرسپولیس ۲ بر یک از سد راه آهن گذشت، استقلال تهران مقابل صبای قم با نتیجه تساوی یک بر یک به کار خود پایان داد، دیدار دو تیم فولاد خوزستان و گسترس فولاد هم با همین نتیجه به پایان رسید، در دو دیدار دو تیم سایپا و نفت تهران هیچ گلی از خط دروازه ها عبور نکرد، سیاه جامگان با یک گل ملوان بندر انزلی را بدرقه کرد و پدیده در اصفهان ۲ گل به سپاهان زد و تراکتورسازی هم در دیداری پرگل و با نتیجه ۵ بر صفر استقلال اهواز را شکست داد.

 

بدین ترتیب در پایان این هفته تیم استقلال خوزستان با پیروزی ۲ بر صفر برابر ذوب اهن به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس قهرمان شد و شاگردان برانکو با ۵۷ امتیاز در رده دوم ایستادند و استقلال تهران هم سوم شد. تیم های ملوان بندرانزلی، راه آهن و استقلال اهواز هم به رقابت های لیگ دسته اول سقوط کردند.

 

 

مهم ترین رویدادهای ورزشی در هفته ای که گذشت (عکس)

خداحافظی منصوریان در رختکن

تیم فوتبال نفت تهران که فصل پرحاشیه ای را پشت سرگذاشت جمعه گذشته در دیدار پایانی لیگ پانزدهم برابر سایپا به تساوی بدون گل رسید و با ۴۹ امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی قرار گرفت. پس از این دیدار علیرضا منصوریان سرمربی زردپوشان تهرانی در رختکن با بازیکنانش خداحافظی کرد. منصوریان از بازیکنان تیمش که در طول فصل باوجود مشکلات فراوان تلاش کردند تا این تیم از انتهای جدول به رده های بالایی برسد تشکر کرد.

 

طارمی آقای گل شد

با اتمام مسابقات لیگ برتر فوتبال، مهدی طارمی مهاجم پرسپولیس توانست با ۱۶ گل به عنوان آقای گل پانزدهمین دوره لیگ برتر دست یابد. بعد از طارمی هم محمد ابراهیمی با ۱۱ گل در رده دوم جدول بهترین گلزنان قرار گرفت.

 

قنبرزاده از نفت رفت

باشگاه نفت تهران جمعه گذشته طی اطلاعیه ای اعلام کرد: باتوجه به اتمام دوره مديريت منصور قنبرزاده به عنوان مديرعامل باشگاه نفت تهران كه هم زمان با پايان فصل ١٣٩٤- ١٣٩٥ و منطبق با تاريخ ۲۴/۲/۱۳۹۵ است و به دلیل عدم تمايل نامبرده به تمديد اين مسئوليت، سید عماد حسینی، رئيس هيات امناء موسسه فرهنگی ورزشی نفت تهران در حكمي ضمن تقدير و تشكر از زحمات منصور قنبرزاده به دلیل حدود يك دهه فعاليت در باشگاه نفت که منشاء تحول وموفقیت این باشگاه و حتی حضور در بين ٨ تيم برتر آسيا بود، احمد ابراهيمي، مدير اجرايي باشگاه نفت تهران را به عنوان سرپرست جديد موسسه فرهنگي،ورزشي نفت تهران منصوب کرد.

 

دو شکست تیم ملی والیبال در فرانسه

تیم ملی والیبال که در راه آماده سازی حضور در مسابقات انتخابی المپیک به فرانسه سفر کرده بود، جمعه و شنبه شب گذشته طی دو دیدار مقابل تیم ملی این کشور صف آرایی کرد. تیم ملی والیبال ایران هر دو دیدار تدارکاتی برگزار شده در فرانسه را با نتایج ۳ بر یک و ۳ بر صفر واگذار کرد. این دو دیدار، اولین دیدارهای تیم ملی والیبال با هدایت رائول لوزانو بود.

 

مهم ترین رویدادهای ورزشی در هفته ای که گذشت (عکس)

 

ووشوکاران ایران در روسیه ۱۹ مدال گرفتند

دومين دوره رقابت هاي تاي چي قهرماني اروپا به ميزباني روسيه در مسکو برگزار شد که تيم ايران به عنوان ميهمان در اين پيکارها به ميدان رفت. تيم کشورمان با درخششي قابل توجه توانست با کسب ۱۹ مدال شامل ۵ نقره و ۱۴ برنز به کار خود پايان دهد.

 

ثبت قرارداد برانکو ایوانکوویچ با پرسپولیس برای فصل آِینده
 
برانکو ایوانکوویچ که با پرسپولیس عنوان نایب قهرمانی لیگ پانزدهم را کسب کرد فصل آینده هم هدایت سرخپوشان را برعهده خواهد داشت. این مربی کروات که پیش از این با مسئولان باشگاه به توافق رسیده بود، شنبه قراردادش را در سازمان لیگ ثبت کرد. پیش از آن  برانکو در نشست خبری شرکت کرد و برنامه هایش برای فصل آینده سرخپوشان را تشریح کرد.

 

امامی داور کشتی ایران در المپیک شد

تعداد ۵۰ داور مسئولیت قضاوت رقابتهای کشتی المپیک ۲۰۱۶ ریو را بر عهده خواهند داشت که محمد ابراهیم امامی از ایران در لیست نهایی اتحادیه جهانی کشتی حضور دارد. این در حالیست که پیش از این از اردوان صاحب به عنوان داور المپیکی کشتی ایران یاد می شد اما اتحادیه جهانی کشتی پس از بررسی مسابقات اخیر تصمیم گرفت محمدابراهیم امامی را در لیست ۵۰ نفره داوران المپیکی قرار دهد.

 

پتروشیمی قهرمان لیگ تنیس روی میز شد

یست و چهارمین دوره مسابقات تنیس روی میز لیگ باشگاه های کشور شنبه شب با برگزاری دومین دیدار فینال در ماهشهر به پایان رسید که طی آن تیم پتروشیمی در مصاف با دانشگاه آزاد همچون دیدار رفت به برتری ۶ بر یک دست یافت و برای ششمین بار جام قهرمانی را بالای سر برد.

 

 

مهم ترین رویدادهای ورزشی در هفته ای که گذشت (عکس)

 

کاندیداتوری میراسماعیلی با درخواست رسمی برای لغو محرومیت وی

اواخر سال گذشته رقابتهای جهانی کوراش در خرم آباد برگزار شد و در جریان حوادثی که در این رقابتها رخ داد اتحادیه جهانی کوراش در اقدامی تعجب برانگیز و در غیاب آرش میراسماعیلی وی را به مدت ۵ سال محروم کرد. بر همین اساس کمیته ملی المپیک با ارسال نامه به حیدرفرمان رئیس اتحادیه جهانی کوراش خواستار لغو محرومیت میراسماعیلی شد. بر همین اساس و در آخرین ساعات مهلت ثبت نام از نامزدهای انتخابات فدراسیون جودو، میراسماعیلی نائب رئیس فدراسیون هم اقدام به ثبت نام کرد.

 

تک مدال محجوب در گرندپری قزاقستان

تیم ملی جودو ایران که هفته گذشته در رقابتهای گراند اسلم باکو توفیقی نداشت، با حضور علیرضا خجسته، سعید ملایی و جواد محجوب از همان باکو به آلماتی رفت و روی تاتامی گرندپری قزاقستان به مصاف رقبای خود رفت. حاصل کار تیم سه نفره جودو کشورمان در این رقابتها تک مدال برنز جواد محجوب بود.

 

شمشیربازان بازهم شگفتی ساز شدند

طی این هفت روز رو به پایان مسابقات جهانی جایزه بزرگ اسپانیا در مادرید برگزار شد که طی آن شمشیربازان ایران در بخش تیمی و انفرادی این رقابت ها به مصاف حریفان شان رفتند. در بخش انفرادی این رقابت ها علی پاکدامن و مجتبی عابدینی تا جدول ۱۶ نفره پیش رفتند و در نهایت به ترتیب در جایگاه های ۳و ۱۴ ای رقابت ها قرار گرفتند. فرزاد باهر ارسباران که در جدول ۶۴ نفره به کار خود پایان داد صاحب رده ۵۷ شد و محمد رهبری که در جدول ۹۶ نفره از دور رقابت ها کنار رفت نیز صاحب رده ۶۶ شد. همچنین در بخش تیمی این مسابقات ایران پس از استراحت در جدول ۳۲ تیمی، مقابل فرانسه در جدول ۱۶ تیمی باخت سپس با غلبه بر لهستان، اسپانیا و گرجستان در رده نهم این رقابت ها قرار گرفتند.

 

در جریان مسابقات شمشیربازی جهانی جایزه بزرگ اسپانیا، علی پاکدامن برای ورود به جدول ۱۶ نفره مقابل نفر اول رنکینگ جهانی از روسیه پیروز شد تا شگفتی دیگری را رقم بزند.

 

 

مهم ترین رویدادهای ورزشی در هفته ای که گذشت (عکس)

گواری سرپرست فدراسیون جودو شد

به دنبال ثبت نام رشید خدابخش در انتخابات فدراسیون جودو و قبول استعفای وی از سوی وزارت ورزش ، صبح امروز سرپرست این فدراسیون انتخاب شد. بر همین اساس احمد گواری مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها به عنوان سرپرست فدراسیون جودو انتخاب شد تا مجمع انتخابات ریاست این فدراسیون را وی برگزار کند.

 

سه سهمیه جودو ایران برای المپیک قطعی شد

در حالی که از مسابقات جودو کسب امتیاز ورودی المپیک تنها رقابتهای مسترز مکزیک باقی مانده، رنکینگ بهترین های جهان در اوزان مختلف اعلام شد که حکایت از قطعی شدن سه سهمیه المپیک دارد. بر همین اساس و طبق آخرین رده بندی که شب گذشته بعد از پایان رقابتهای گرندپری قزاقستان از سوی IJF اعلام شد سعید ملایی با ۶۴۰ امتیاز و رنکنیگ ۲۰ و جواد محجوب با ۷۸۳ امتیاز با رنکنیگ ۲۱ به صورت مستقیم جواز حضور در المپیک را دريافت کردند.

 

مراسم خاکسپاری مربی فقید بسکتبال برگزار شد

مراسم خاکسپاری علیرضا نیکورفتار راد مربی فقید بسکتبال که هفته گذشته بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت، سه شنبه از محل ورزشگاه شهید کشوری برگزار شد. نيكورفتار يكی از مربيان پرتلاش در ليگ دسته يک بود که همراه تيم نيروی زمينی توانست دوباره سهميه حضور در ليگ برتر كشور را به دست بياورد و با این تیم در این رقابت ها حضور داشت. وی هدایت تیم نفت امیدیه را هم در کارنامه داشت ضمن اینکه این مربی فقید سابقه مربیگری در تیم ملی را هم در کارنامه داشت.

 

 

مهم ترین رویدادهای ورزشی در هفته ای که گذشت (عکس)

بارسلونا اولین حریف تاسیسات در جام باشگاه های جهان

طبق برنامه اعلام شده از سوی برگزارکنندگان مسابقات فوتسال باشگاه های جهان در قطر، تیم فوتسال تاسیسات دریایی اولین مسابقه خود در این رقابت ها را پنجم تیرماه برابر بارسلونای اسپانیا برگزار خواهد کرد. نمانیده ایران در دومین دیدار به مصاف  کارلوس باربوسا می رود سپس برابر دینامو مسکوی روسیه صف آرایی خواهد کرد.

 

فینال جام حذفی همان ۹ خرداد برگزار می شود

غلامرضا بهروان با بیان اینکه فینال جام حذفی قطعا در خرمشهر برگزار خواهد شد، گفت: فینال همان روز نهم خرداد برگزار می‌شود چون امکانپذیر نیست که بازی را به روز دهم منتقل کنیم. به گفته رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ بازی ساعت ۱۴ آغاز خواهد شد.

 

کار سخت تراکتورسازی برای صعود به یک چهارم لیگ قهرمانان

تیم های فوتبال النصر امارات و تراکتورسازی تبریز سه شنبه شب دیدار رفت خود را در مرحله یک هشتم نهایی رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا برگزار کردند که در پایان تیم النصر امارات با حساب ۴ بر یک به پیروزی رسید. نیمه اول این دیدار با حساب ۲ بر صفر به سود میزبان پایان یافت. با رقم خوردن این نتیجه تراکتورسازی باید دیدار برگشت با ۳ بر صفر به پایان ببرد تا به مرحله بعد راه یابد.

 

نقل و انتقالات لیگ برتر

با وجودی که چند روز بیشتر از اتمام فصل پانزدهم رقابت های لیگ برتر فوتبال نمی گذرد، نقل و انتقالات تیم های شرکت کننده در این رقابت ها برای فصل شانزدهم خیلی زود آغاز شد. در نخستین روزهای فصل انتقالات  علیرضا بیرانوند با امضای قرارداد رسمی از نفت به پرسپولیس رفت.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان