ramazan
ramazan

عروس ها و دخترهایی که تابلو شدند ! عکس

عروس ها و دخترهایی که تابلو شدند ! عکس

عروس ها و دخترهایی که در نمایشگاه شاد آباد تابلو شدند ….

 

 

نازوب، «شادآباد» عنوان نمایشگاه عکسی است که عروس‌های شهرمان را سوژه قرار داده است. این عکس‌ها توسط «محبوبه کرملی» تهیه شده که وی از 2 سال و نیم گذشته به آرایشگاه یکی از آشنایان رفته و هنگام خروج عروسها را از آرایشگاه عکس می‌گیرد.

 

 

عروس ها و دخترهایی که تابلو شدند ! عکس

 

 

 * از 40 عروس عکاسی کردم

به گزارش ناز وب کرملی درباره این پروژه عکاسی گفت: تلاشی که زنها می‌کردند تا زیباتر شوند، برایم جذاب بود. سال 88 من به آرایشگاه زنانه می‌رفتم از فضای آن عکاسی می‌کردم که عکاسی در آن موقع با دوربین آنالوگ بود.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آرایشگاه محیط خصوصی بود، نتوانستم کار را جلو ببرم. چند ماه کار کردم اما ناموفق بود. کار را رها کردم تا 2.5 سال گذشته که به آرایشگاه یکی از آشنایان رفتم و خواستم اجازه بدهند از همان فضاها عکاسی کنم. این بار دوربینم دیجیتال بود و راحت‌تر می‌توانستم عکس بگیرم.

 

عکاس مجموعه «شادآباد» گفت: از فضای آرایشگاه عکاسی کردم بعد با دخترهای جوانی آشنا شدم که می‌آمدند و برای روز عروسی‌شان وقت آرایشگاه می‌گرفتند. من از آنها اجازه گرفتم که از پروسه آماده شدن‌شان، عکس بگیرم.

 

وی اضافه کرد: یک شانس داشتم این بود که آتلیه‌ای در کنار آرایشگاه بود که بعد از آرایش عروس، او را به آتلیه می‌بردند و عکس می‌گرفتند. با مدیر آتلیه صحبت کردم. خیلی‌ها اجازه نمی‌دادند از آنها عکس بگیرم. اما با گذشت زمان، اجازه دادند. البته طوری عکاسی می‌کردم که چهره‌شان مشخص نباشد.

 

 

عروس ها و دخترهایی که تابلو شدند ! عکس

 کرملی خاطرنشان کرد: بعد به این فکر کردم که لحظه خروج عروس از آرایشگاه می‌تواند لحظه‌ای خوب برای عکاسی باشد؛ لذا از 40 عروس در لحظه خروج عکاسی کردم. همین طور که جلو می‌رفتم دیدم این عکس‌ها چیزی کم دارد. در مجلس عروس دیدم نور گوی‌های رنگی روی لباس و صورت عروس‌ها، زیبا دیده می‌شود و به همین خاطر از نورهای رنگی استفاده کردم.

 

وی درباره انتخاب نام مجموعه گفت: این آرایشگاه در محله شادآباد بود که بر این اساس اسم مجموعه را شادآباد گذاشتم. ضمن اینکه به عروس‌ها هم گفتم که ممکن است این عکس‌ها در هارد من قرار بگیرد و برای آن اتفاقی نیفتد یا اینکه به نمایش گذاشته شود؛ آنها هم پذیرفتند.

 

* دختران جوان بعد از بیدار شدن از خواب

بر اساس این گزارش، در بخش دیگری از نمایشگاه؛ دو تابلو از عکس‌های دختران جوانی روی دیوار نصب شده بود؛ در این عکس‌ها دختران جوان تازه از خواب بیدار شده، به تصویر کشیده شده‌اند.

 

 

عروس ها و دخترهایی که تابلو شدند ! عکس

 

تصویر صورت این دختران به دلیل رعایت شئونات اخلاقی پوشانده شده است.

 

کرملی که این مجموعه را «بیداری» نام گذاشته، در این باره گفت: در این مجموعه از دختران هم سن و سالی عکس گرفتم که وقتی صبح از خواب بیدار می‌شوند قبل از اینکه خودشان را در آینه ببینند جلوی دوربین‌ من قرار می‌گرفتند. الان دو تابلو روی دیوار است که برای نمایش از آنها اجازه گرفتم.

 

وی درباره فروش این مجموعه‌ها تصریح کرد: 2 تابلو از مجموعه بیداری، پیش از این در نمایشگاه گروهی فروخته شد. با توجه به اینکه مجموعه شادآباد، اولین نمایشگاه انفرادی من است، تعداد بازدیدکننده‌ها و فروش خوب بوده است.

 

 

عروس ها و دخترهایی که تابلو شدند ! عکس

 

این عکاس درخصوص مراحل درخواست برای برپایی نمایشگاه یادآور شد: معمولاً بین هنرمند و گالری‌دار رابطه مساوی است. هر دو به هم نیاز دارند. من در طول چند سال با یکسری از افراد آشنا شدم و با مدیر گالری Ag هم آشنا بودم. وی همیشه در جریان کارهای من بود. سال گذشته چند نمونه از کارهایم را به او نشان دادم که او هم خوشش آمد. بعد گفت یک وقتی برای نمایش آثار می‌گذارم.

 

* از ارشاد مجوز گرفتیم

رحیمی مسئول گالری‌ پیرامون دریافت مجوز برای برپایی این نمایشگاه گفت: برای گرفتن مجوز، در ابتدا عکس‌هایی از مجموعه «شادآباد» و نامه‌درخواست برپایی نمایشگاه را به وزارت ارشاد فرستادیم؛ آنها ضمن تأیید، نامه ما را مهر و امضا کردند.

 

وی افزود: ما برای برگزاری هر نمایشگاهی همین اقدامات را انجام می‌دهیم؛ طی 4 ماه که من در اینجا بودم، تاکنون تمام کارها مجوز گرفتند.

 

 

عروس ها و دخترهایی که تابلو شدند ! عکس

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان