ramazan
ramazan

رفع طبیعی لکه های قهوه ای پوست

رفع طبیعی لکه های قهوه ای پوست

با مطالعه این بخش عزیزان می توانید به آسانی و به روش طبیعی از شر لکه های قهوه ای و سیاه پوست صورتتان رها شوید و پوستی شاداب و شفاف داشته باشید.

 

 

هیپرپیگمانتاسیون نامی است تفننی برای لکه های سیاه و قسمتهای تیره پوست، مثل کک و مک و لکه های در اثر آفتاب و جای جوش ها. این کک و مک و لکه ها معمولا در اثر مواجهه با نورآفتاب بوجود می آید. اشعه ماوراء بنفش باعث می شود ملانین به لایه رویی پوست نفوذ کند.

 

می خواهیم درباره یکی از پردردسرترین مشکلات پوست صحبت کنیم: هیپرپیگمانتاسیون.

 

هیپرپیگمانتاسیون چیست؟
نامی است تفننی برای لکه های سیاه و قسمتهای تیره پوست. مثل کک و مک و لکه های در اثر آفتاب و جای جوش ها. این کک و مک و لکه ها معمولا در اثر مواجهه با نورآفتاب بوجود می آید. اشعه ماوراء بنفش باعث می شود ملانین به لایه رویی پوست نفوذ کند.

 

دلیل ایجاد لکه های باقیمانده در اثر جوش ها نیز به دلیل تولید اضافی ملانین و باقیماندن آن ها در سلول های پوست در پاسخ به التهابات می باشد. اما بدترین قسمت آن این است که این لکه ها در جای خود باقی می مانند و ممکن است هرگز از بین نروند.

 

با لکه ها چه کنیم؟
برای شروع باید به حذف ملانین اضافی پوست فکر کنید. و این کار را باید با از بین بردن سلول های مرده پوست ا زطریق لایه برداری انجام دهید. با این کار پوست را تازه کرده و سلول های پوستی سالم را به سطح پوست صورت می آوریم.روش های زیادی برای از بین بردن لکه های تیره روی پوست وجود دارند پس سعی کنید که خودتان را محدود به یک روش خاص نکنید. به خاطر بسپارید که از بین بردن لکه ها فرآیندی است کاملا تدریجی.

 

لایه برداری
لایه برداری، پوست را ترغیب می کند تا خودش را ترمیم کند. با گذر زمان در حالی که سلول های کهنه و تیره از بین می روند سلول های تازه و جدید به سطح پوست می آیند. بعضی ها یک الی دو بار در هفته پوست رالایه برداری می کنند. من خودم به شخصه طرفدار لایه برداری روزانه هستم. به خصوص اگر پوست شما جوش دار باشد. اما در کل هر کسی خودش می تواند تشخیص دهد که چه چیزی روی پوستش تاثیر بیشتری دارد.

 

 

آنزیم های میوه
آنزیم های میوه را می توان به عنوان لایه بردارهای ملایم در نظر گرفت. آنزیم های میوه پوست را نرم می کنند و پوست های حساس را همراه با ازبین بردن لکه های تیره سلول های مرده لایه برداری می کند. از جمله این آنزیم ها آنزیم آناناس، عصاره سیب و عصاره کدو حلوایی می باشد.

ویتامین C
خاصیت آنتی اکسیدان این ویتامین از ایجاد لکه های تیره در پوست جلوگیری می کند و همچنین لکه هایی که در اثر آفتاب و جوش ها ایجاد شده اند را کم رنگ می کند. من این ویتامین را یکی از واجبات روزانه خود قرار داده ام و پشنهاد می کنم شما نیز همین کار را انجام دهید.

روغن های ضروری
روغن های ضروری اغلب نادیده گرفته می شوند. این روغن ها قدرت درمانی بالایی دارند. کندر، شمعدانی، رز، و اسطوخودوس در از بین بردن لکه ها، جوش ها و کاهش التهابات بسیار مفید هستند. این ها تنها چند نمونه از روغن های ضروری از بین برنده لکه های تیره هستند که ذکر کردم.

 


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان