ramazan
ramazan

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)

معرفی و نگاهی به باشکوه ترین مراکز خرید در جهان

 

برای اغلب مردم، خرید کردن بخشی از تفریح آن‌ها و برای‌شان مهم است! برای برخی دیگر، تاریخ و فرهنگ مهمتر است اما در صورتی که دو مورد بالا را باهم ترکیب کنید می‌توانید علاوه بر خرید و تفریح با تاریخ و فرهنگ هم در برخی مراکز خرید آشنا شوید.
فرقی نمی‌کند که شما به دنبال خرید باشید یا خیر، در سرتاسر جهان یک سری مراکز تاریخی باشکوه وجود دارد که به دلیل شهرت بالای خود گردشگران متعددی را از سرتاسر جهان به سمت خود جذب می‌کنند. در این ۱۳ مرکز خرید استثنایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد، می‌توان ترکیبی از تاریخ و فرهنگ بومی را مشاهده کرد.

مرکز KaDaWe یا فروشگاه غرب، در سال ۱۹۰۷ در برلین آلمان افتتاح شد. امروزه این مرکز، یکی از بزرگترین مراکز خرید در اروپا است که با مساحت بیش از ۶۴۵.۸۳۴ متر مربع، روزانه میزبان بیش از ۱۸۰.۰۰۰ خریدار است.

این ساختمان تاریخی توسط یکی از معماران آلمانی به نام امیل اسکات بنا شده است که بخش اعظم آن در طی جنگ جهانی دوم که یکی از بمب‌های آمریکایی به آن اصابت کرد، تخریب شد. این مرکز مجددا بین سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۵۶ آغاز به کار کرد.

 

 

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)

بدون شک، یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های جهان، مرکز هارود درلندن است. در طول سفرتان به لندن، حتی برای چشیدن غذاهای لذیذ این مرکز و ۱۷ رستوران آن هم که شده، سری به آنجا بزنید.

در اوایل دهه ۱۸۳۰ در این مرکز تنها خواروبار عرضه می شد، اما امروزه این مرکز دارای بیش از ۵۰۰۰ کارمند و ۳۳۰ بخش مختلف است. هر بخش از این فروشگاه به طبقات مختلفی از مردم اختصاص یافته است.

 

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)

۱۰corsocomo در شهر میلان، که یکی از رویاهای سردبیر ایتالیایی، کارلا سوزونی بود و امروزه به یک مجتمع باشکوه، متشکل از هتل، رستوران‌ها و کافی شاپ‌های شیک و مدرن و همچنین مراکز خرید برای عرضه محصولات هنری، مد، موسیقی و طراحی تبدیل شده است.

 

 

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)

تاکاشیمیا که در دهه ۱۸۳۱ به عنوان یک فروشگاه کیمونو شناخته می‌شد امروزه به یکی از شیک‌ترین و مجلل‌ترین فروشگاه‌های ژاپن تبدیل شده که هشت طبقه آن به طراحان مد، زیبایی و بخش تغذیه اختصاص یافته است.

با همه گیر شدن برندهای غربی، ترویج کالاهای محلی که در مناطق دیگر، نظیری نداشتند، امری ستودنی به نظر می‌رسد.

 

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)

به گزارش پچ پچ، ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در صنعت مد است که در این میان ایستان توکیو یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌های کشور است که در آن گونه‌های به غایت عجیبی از مد و فشن ارائه می‌شود.

از هدبندهای گوش گربه مانند گرفته تا ساق‌بندهای خالکوبی شده مصنوعی. طبقه همکف این مرکز در اختیار طراحان ژاپنی قرار گرفته و فروشگاه‌های مختلف در گوشه و کنار این مرکز به چشم می‌خورند.

 

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)

در مسکو روسیه نیز ساختمان GUM اصلی‌ترین مرکز خرید شهر است. این ساختمان با دارا بودن نورگیرهای شیشه‌ای (کل سقف از ۲۰.۰۰۰ جام شیشه‌ای) درست شده که کالاهای بسیار قیمتی و شیک در آن به فروش می‌رسد.

این مرکز یکی از مکان‌هایی است که حتما باید از آن دیدن کرد. سر درِ این مرکز که یک مربع قرمز رنگ به طول ۶۰۰ فوت است، در دهه ۱۸۹۰ ساخته شد. این ساختمان به دستور کاترین دوم روسیه و توسط معماران نئوکلاسیک ایتالیایی طراحی شده است.

 

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)

 

ساختمان Macy در میدان Herald نیویورک، در سال ۱۸۵۸ تاسیس شده که از سال ۱۹۲۴ تا ۲۰۰۹ بزرگترین مرکز تجاری جهان را به خود اختصاص داده بود. تمامی حوزه‌های فروشگاهی آمریکا که در نیویورک واقع شده‌اند، به فرهنگ و تاریخ این شهر اشاره دارند: مراسم سالانه شکرگزاری و مراسم آتش‌بازی چهارم جولای.

این ساختمان، در اصل نوعی آثار باستانی است که در سال ۱۹۰۲ افتتاح شده و اولین ساختمان مجهز به راه پله به شکل مدرن است که برخی از آن‌ها همچنان قابل استفاده هستند.

 

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)

مرکز خرید Bergdorf Goodman در خیابان پنجم نیویورک، با دارا بودن هشت طبقه، میزبان طراحان لباس و کالاهای شیک و همچنین رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد است.

این مرکز خرید فوق شیک و در نوع خود بی نظیر، درسال ۱۸۹۹ به عنوان یک سالن خیاطی احداث شد اما بعدها در سال ۱۹۲۸ به یک عمارت بی نهایت شیک و زیبا تبدیل شد.

 

 

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)

می‌توان گفت یکی از اولین گردشگاه‌های جالب در سرتاسر جهان، Galleria Vittorio Emmanuele در میلان ایتالیا است که در سال ۱۸۷۷ افتتاح شد.

در این منطقه، علیرغم اندک بودن حوزه‌های فروش، خیابان‌های متعددی وجود دارد که در آن‌ها فروشگاه‌هایی طبق آخرین معماری روز دنیا طراحی شده‌اند. با این حال گالریا به عنوان یک ساختمان هشت ضلعی، دارای یک گنبد شیشه‌ای فلزی است که بیشتر به فروشگاه‌ها و رستوران‌های سنتی شبیه است.

از این ساختمان تحت عنوان Salotto di Milano یا سالن طراحی میلان یاد می‌شود. این ساختمان با برقراری پیوند میان Piazza del Duomo و Piazza di Marino، منظره‌ای عالی و بی نظیر در برابر بازدید کنندگان از خود به نمایش می‌گذارد، همچنین با قدم زدن در پشت بام این ساختمان می‌توان نمایی چشم‌نواز از کل شهر را مشاهده کرد.

شینسگا در بوسان کره جنوبی، یکی از بزرگترین مراکز خرید جهانی است که با دو ساختمان، مساحتی به اندازه ۵.۴۸۷.۵۹۵ متر مربع را اشغال کرده است.

این فروشگاه بخشی از یک مجتمع است که دارای دو سالن غذاخوری، محوطه اسکی روی یخ، زمین گلف سربسته، چشمه‌های آب معدنی و باغ‌هایی در پشت بام است. این مرکز به نحو عجیبی لوکس و زیبا است.

 

 

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)

گالری لافایت، امروزه با در برداشتن ۲۸۰ فروشگاه در سرتاسر دنیا، به یکی از فروشگاه های زنجیره ای مهم تبدیل شده است اما شعبه آن در پاریس، قلب تپنده این فروشگاه است.

این بنا که در سال ۱۸۹۵ احداث شده است، در اصل به صورت یک مرکز خرید, طراحی شده بود، همچنین دارای یک گنبد شیشه ای فلزی با پله هایی عجیب و ۱۹ رستوران است. اگر به این فروشگاه می روید، سعی کنید نمایش های رایگانی را که به صورت هفتگی برگزار می شوند، از دست ندهید.

 

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)

 

جالب است بدانید شعبه فروشگاه Selfridges در انگلستان، در سال ۱۹۰۹ توسط یک آمریکایی به نام هری سلفریج، اهل ویسکونسین بنا شده است.

سلفریج خود به شخصه به طراحی یک ساختمان باشکوه، در گوشه ای از خیابان آکسفورد پرداخت. این فروشگاه به دلیل نمایش های تئاتر خود، پنجره های هنری و نوآوری و خلاقیتی که در جای جای آن موج می زند، شهره عام و خاص شده است.

همچنین اولین مرکزی است که در آن بخشی برای فروش کالاهای ارزان قیمت در نظر گرفته شده است و به همین دلیل نقش به سزایی در کسب ثروت ایفا می کند.

 

زیبا و باشکوه ترین مراکز خرید در جهان (عکس)


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان