ramazan
ramazan

شماره تلفن خشونت همسر در تهران و شهرستان اعلام شد

شماره تلفن خشونت همسر در تهران و شهرستان اعلام شد

اقدام جدید و موثر فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

 

 

شماره تلفن اعلام خشونت همسر در تهران و شهرستانها اعلام شد. شماره تلفن 123 برای اعلام همسر آزاری و خشونت همسر است و همه زوجین ایرانی می توانند در صورتی که با خشونت همسر مواجه شدند با شماره تلفن 123 تماس بگیرند و درخواست کمک داشته باشند.

 

رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور از هموطنان خواست تا خشونت علیه همسر را به تلفن اورژانس اجتماعی با شماره تماس 123 اطلاع دهند تا کمک های لازم برای آنان انجام شود.حسین اسدبیگی افزود: مرکز مداخله در بحران، تیم های سیار و کارشناسان خط تلفنی اورژانس اجتماعی به موارد خشونت علیه همسر و همسر آزاری رسیدگی می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان و مشاوران اورژانس اجتماعی در مواقع همسرآزاری تلاش می کنند با مذاکراتی که با زن و شوهر انجام می شود به آنان کمک کنند و در صورتی که مشکل ، خیلی حاد شود از طریق مشاور حقوقی به آنان خدمات ارائه می شود یا اینکه به مراکز مشاوره خارج از مرکز اورژانس اجتماعی معرفی می شوند.

 

رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: هرچند خدمات اورژانس اجتماعی در ایران یکی از خدمات مترقی در منطقه خاورمیانه به شمار می آید؛ اما مشکلاتی از جمله نگرش مردم برای ارائه این خدمات وجود دارد.

 

اسدبیگی تصریح کرد: در بسیاری از مواقع، مردم عادی از اینکه به زنان این خدمات را می دهیم گلایه دارند و حتی می گویند رفتارهای و آموزش های اورژانس اجتماعی موجب شده است که جنس مونث از جنس مذکر طلبکار باشد و برخی از مردان هم معتقدند که زنان با این خدماتی که دریافت می کنند به اصطلاح «پر رو»‌می شوند.

 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت فحاشی و آزار عاطفی نیز می توان با تلفن 123 تماس گرفت، گفت: فحاشی و آزار عاطفی چیزی نیست که به راحتی بتوان برای آن اقدامی انجام داد ، اینها ناشی از اختلافات زناشویی این افراد است و ابتدا باید مشکل بین زن و شوهر حل شود.

 

به گزارش بخش خبری سایت ناز وب، رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: کارکردن روی این مشکل نیاز به مدت طولانی دارد اما کار اورژانس اجتماعی، مانند اورژانس طبی که کارهایی همچون پانسمان در آن انجام می شود و به بیمارستان ارجاع می دهند ، کوتاه مدت است.اسدبیگی افزود: کارشناسان اورژانس اجتماعی، مذاکرات و مشاوره های کوتاه مدت چند هفته ای دارند و در صورت نیاز افراد را به مراکز مرتبط ارجاع می دهند ؛ ضمن اینکه هر چند موارد را پیگیری می کنیم اما در زمان حاضر در طولانی مدت کاری نمی کنیم.

 

وی ، فعالیت اورژانس اجتماعی را امری غنیمت دانست و گفت: هنگامی که بسیاری از مراجعان ما باخبر می شوند که چنین خدماتی وجود دارد، تعجب می کنند که مگر می شود در کشورمان چنین خدماتی ارائه شود.رئیس مرکز فوریت های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، اظهار امیدواری کرد که شرایط خدمات رسانی اورژانس اجتماعی بهتر شود و خدمات رسانی به افراد دردمند، رنجدیده و دچار آسیب بیشتر شود.به گفته وی، سال گذشته 12 هزار و 159 مورد همسرآزاری به مراکز مداخله در بحران، تیم های سیار و خط تلفنی اورژانس اجتماعی بهزیستی گزارش شد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان