ramazan
ramazan

معرفی ضد آفتاب مناسب مو !

معرفی ضد آفتاب مناسب مو !

آیا می دانید مو هم نیاز به ضد آفتاب دارد تا در ثبات رنگ و سلامتی موهای شما تاثیر گذار باشد؟

 

 

اغلب ما پول زیادی برای رنگ كردن مو می پردازیم اما قبل از اینكه از موهای جدیدمان لذت ببریم رنگ مو ناپدید می‌شود! به همین خاطر اكثر خانم‌ها این سوال را دارند كه چه كنیم تا رنگ موهای‌مان پس از چندین بار شست‌وشو از بین نرود.

 

مسلما مقرون به صرفه‌ترین راهكار این است كه بتوان برای زمان زیادی رنگ مو را ثابت نگه داشت. رازهای بسیاری برای این مساله و جلوگیری از تغییر رنگ سریع مو وجود دارد؛ چراكه هر قدر دوام رنگ مو بیشتر باشد، تصمیم به تغییر رنگ كلی مو دیرتر خواهید گرفت. به همین خاطر گرچه راه‌حلی قطعی برای این مساله وجود ندارد اما رعایت این راهكارها به شما كمك می‌كند تا دیرتر موهای‌تان كدر شود یا تغییر رنگ دهد.

 

راهكارهایی كه هر خانمی قبل از رنگ كردن مو باید بداند
هر چه بیشتر موهای‌تان را رنگ كرده باشید و بیشتر سشوار كشیده باشید، موهای‌تان مواد مغذی بیشتری را از دست می‌دهند. می‌توانید از انواع ماسك‌های مناسب مو كه حاوی روغن‌های مغذی هستند، استفاده كنید و چه بهتر كه هر شب به موهای‌تان روغن بزنید تا كیفیت موها و رنگ‌شان عمر بیشتری داشته باشد.

 

نور خورشید رنگ موها را كمرنگ می‌كند؛ مثلا رنگ موهای بلوند را بسیار بدرنگ می‌كند. پس اگر می‌خواهید  زیر نور خورشید بیرون بروید، باید از محصولاتی كه از موهای شما در برابر اشعه ماورای‌بنفش محافظت می‌كنند، استفاده كنید.

 

از نرم‌كننده‌های قوی استفاده نكنید
اگرچه نرم‌كننده‌های قوی یا ماسك‌های خانگی ایده خوبی قبل از رنگ گذاشتن هستند، ولی می‌توانند رنگ‌هایی مثل قرمز آتشین یا خرمایی سیر را پاك كنند. ماسك‌ها یا نرم كننده‌ها طوری طراحی شده‌اند كه به عمق فولیكول مو نفوذ كرده و رطوبت آن را افزایش می‌دهند. با این حال وقتی از روی مو شسته می‌شوند، مولكول‌های رنگ را با خود می‌برند كه در نتیجه رنگ كم‌كم محو می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق، یك نرم‌كننده روزانه مناسب می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد. (فقط نگذارید برای مدت زیادی روی مو بماند.)

 

معرفی ضد آفتاب مناسب مو !

 

از نرم‌كننده‌های قوی مو استفاده نكنید‎

 

 

دوش آب داغ نگیرید
آب داغ نه‌تنها پوست‌تان را خشك می‌كند بلكه عمر رنگ موهای‌تان را هم كاهش می‌دهد؛ به همین خاطر اكثر استایلیست‌ها پیشنهاد می‌كنند با آب ولرم سر خودتان را بشویید، نرم‌كننده بزنید و بعد  با سردترین دمای آبی كه قادر به تحمل آن هستید، موهای‌تان را آبكشی كنید. این كار باعث می‌شود رنگ مو مدت بیشتری دوام بیاورد. همچنین موهای‌تان را بهتر و هیدراته نگه می‌دارد.

 

تا حد ممكن برای شستن مو صبر كنید
شامپوهای خشك جدید كه این روزها در داروخانه‌ها هم وجود دارد، موهبتی برای موهای تازه رنگ شده محسوب می‌شود. همان‌طور كه می‌دانید هرچه موهای‌تان را كمتر بشویید، رنگ مو بیشتر عمر می‌كند. بسیاری از استایلیست‌های مطرح مو در دنیا پیشنهاد می‌كنند تا جایی كه امكان دارد موهای‌تان را بعد از رنگ كردن نشویید. این بازه زمانی حداقل 24 تا 48 ساعت است. زمانی هم كه بعد از رنگ كردن مجبور به شستن موها هستید، از یك شامپوی ملایم بدون سولفات استفاده كنید.

 

قبل از رنگ زدن موهای‌تان را آماده كنید
یك تا دو روز قبل از رنگ كردن مو، از یك شامپوی ملایم  استفاده كنید. شما می‌توانید یك هفته قبل از رنگ گذاشتن، از ماسك‌های نرم‌كننده استفاده كنید تا موهای‌تان دوباره هیدراته شود؛ چون این كارها می‌تواند به ثبات بیشتر رنگ موی جدیدتان كمك كند.

 

آفتاب گرفتن یكی از دلایل اصلی تغییر رنگ مو
به فصل گرما نزدیك می‌شویم و استخرهای روباز هم كه در روزهای آفتابی مخاطبان خودش را دارد. جالب است بدانید یكی از دلایل تغییر رنگ مو، تابش مستقیم آفتاب است. پس در صورتی كه زیاد به استخر مراجعه می‌كنید، حتما از موهای خود در برابر آفتاب و كلر محافظت كنید. وقتی زیر نور خورشید در استخر هستید از محافظ مو با SPF مناسب استفاده كنید تا از محو شدن رنگ موهای‌تان جلوگیری شود. محصولی تهیه شده از روغن آفتابگردان، آرگان و. . . بهترین انتخاب برای محافظت از موست.

 

وسایل گرمایشی ممنوع
دور بودن از وسایل آرایشی داغ در اولین هفته بعد از رنگ كردن مو به جلوگیری از محو شدن سریع رنگ كمك می‌كند. وسایلی مثل اتوی مو و سشوار سرعت فرآیند پاك شدن رنگ را بالا می‌برند؛ درحالی كه گاهی استفاده از این لوازم ضروری است. بهتر است تا یك هفته بعد از رنگ كردن مو از این وسایل استفاده نكنید.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان