فاجعه؛ پزشکانی که به قلب جنین سوزن می زنند تا بمیرد

فاجعه؛ پزشکانی که به قلب جنین سوزن می زنند تا بمیرد

رویدادهای دردناکی که از زبان رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان این گونه به آن اشاره می شود: پزشکانی که برای صدور مجوز سقط به قلب جنین سوزن می زنند تا بمیرد !

 

 

 رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده برای مادران دانشجو به‌منظور ادامه تحصیل و بی‌توجیه به آنها از سوی وزارت علوم گفت: طبق بررسی‌ها برخی پزشکان برای صدور مجوز سقط اقدام به قتل جنین می‌کنند.

 

به گزارش بخش خبری سایت ناز وب، کبری خزعلی در نشست خبری به‌مناسبت سالگرد تأسیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان اظهار داشت: در سال 93 وظایفی از سوی رهبر معظم انقلاب برای شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص شد که فهم، تبیین و تثبیت حساسیت مسائل فرهنگی، بازآرایی مداوم جبهه فرهنگی انقلاب، پایش وضعیت فرهنگی کشور و مهار تهدیدها و آسیب‌ها از جمله اصلی‌ترین این موارد بود.

 

وی افزود: شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در سال 65 برای ارتقای جایگاه زنان، تأمین حقوق همه‌جانبه بر پایه موازین اسلامی، ریشه‌یابی انحرافات اخلاقی و پاسداری از خانواده و قداست آن تأسیس شد.

 

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده گفت: در این شورا موظفیم تا هرسال وضعیت فرهنگی و اجتماعی زنان کشور را رصد و گزارش آن را به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه کنیم و در زمینه اشتغال زنان، مسائل فرهنگی، آموزش عالی، اوقات فراغت، سیاست‌های بین‌الملل، تحکیم و تعالی خانواده، ارتقای مشارکت زنان و ارتقای سلامت آنها، سیاست‌هایی داریم.

 

خزعلی با اشاره به اینکه در سال 90 ستاد ملی زن و خانواده به‌عنوان هیئت دولت چابک و تخصصی در حوزه مسائل زنان و خانواده ایجاد شد، مطرح کرد: مصوبات مربوط به جمعیت و تحکیم و تعالی خانواده در ستاد ملی زن و خانواده تصویب شد و هر سه قوه باید در برابر این مصوبات پاسخگو باشند.

 

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توانستیم سهمیه‌ای را برای تحصیل پزشکان زن در دانشگاه‌ها دریافت کنیم که بر این اساس هزار و 300 نفر از زنان در حوزه‌های قلب و عروق، اورولوژی و اورتوپدی براساس سهمیه مشخص شده به دانشگاه‌ها وارد و فارغ‌التحصیل شدند تا به زنان جامعه که نمی‌خواهند نزد پزشک مرد بروند، خدمت رسانی کنند.

 

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده با اشاره به اینکه از سال 92 قانونی وضع و ابلاغ شده تا هر مادر دانشجویی که صاحب فرزند می‌شود بتواند در طول تحصیل 2 سال مرخصی بگیرد، افزود: هم‌اکنون این قانون اجرایی نمی‌شود.

 

خزعلی ادامه داد: شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده طرحی را پیشنهاد داده تا دوران تحصیل دختران فشرده شود به‌گونه‌ای که تا پانزده‌سالگی دیپلم خود را اخذ کنند و بتوانند سریع‌تر ازدواج کنند، همچنین امکاناتی فراهم شود تا مادران دانشجو بتوانند واحدهای درسی دانشگاه را به‌صورت غیرحضوری طی کنند.

 

وی گفت: قانون تشکیل ازدواج که 10 سال از تصویب آن می‌گذرد هم‌اکنون اجرایی نمی‌شود و قانون مد و لباس نیز مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که برخی افراد مطرح می‌کنند مد ما زیر نظر ایتالیا برود تا بتوانیم دنیا را متحول کنیم.

 

رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده در ادامه با اشاره به سقط جنین مطرح کرد: یکی از عوارض سقط جنین تهدید سلامت روان مادر است، از سوی دیگر طبق بررسی‌هایی که ما انجام داده‌ایم برخی پزشکان با دریافت مبلغ یک تا 2 میلیون تومان با وارد کردن سوزن به قلب جنین منجر به مرگ آن شده و سپس با این استدلال که جنین مرده است گواهی و مجوز سقط او را صادر می‌کنند.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان