تاج بدل محمد رضا پهلوی هدیه داده شد ! عکس

مجموعه : تقویم تاریخ
تاج بدل محمد رضا پهلوی هدیه داده شد ! عکس

جزئیاتی از تاج بدل محمدرضا پهلوی و اهداء آن به کاخ سعد آباد ….

 

 

در «کاخ شهوند» که به کاخ سبز مشهور است، بخش‌هایی از سریال معمای شاه همچون اتاق هیئت وزرا، تالار بزرگ، تالار حضور، تالار تشریفات، اتاق پیانو، اتاق خواب ثریا، اتاق کار رضا شاه، اتاق خواب محمد رضا و… مورد استفاده قرار گرفته است.

 

به گزارش ناز وب، در کاخ دیگر «کاخ سفید» نیز بخش‌های مربوط به تالار غذاخوری، دفتر کار فرح، اتاق خواب فرح، اقامتگاه پرون، اتاق بیلیارد، اتاق خو آب ثریا، تالار تشریفات و… مقابل دوربین رفته است.

 

براین اساس تاج همانند سازی شده که در صحنه تاج گذاری محمد رضا پهلوی استفاده شد، به‌مناسبت پایان این پروژه ملی به کاخ موزه سبز سعدآباد اهدا شد.

 

تاج اصلی که در موزه جواهرات ملی نگهداری می‌شود از طلا و نقره ساخته شده و آراسته به الماس‌های برلیان بسیار اعلاء، تخمه‌های درشت زمرد، یاقوت کبود و مروارید است. کلاه تاج ابره مخمل قرمز است و در قبه آن که تخمه زمرد خیاره در چنگ نشانده، قرار دارد.

 

 

تاج محمد رضا پهلوی هدیه داده شد (عکس)

 

این تاج در چهار طرف، دارای چهار کنگره پله پله به شکل تاج‌های شاهنشاهان ساسانی است که در وسط و زیر کنگره پیشین آن، خورشیدی زرین با شعاع‌های الماس نشان و تخمه الماس زرد درشت نصب شده است و در پشت همین کنگره، جقه پایه دار اسلیمی و در پشت آن پر قو قرار دارد.

 

به گزارش مجموعه سعدآباد ساخت مجموعه معمای شاه سه سال طول کشید و راوی جریانات سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در دوره پادشاهی محمدرضا پهلوی است


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان