آماری تکان دهنده از معتادان جامعه کار

آماری تکان دهنده از معتادان جامعه کار

جزئیاتی از اعلام آمار وحشتناک از معتادان جامعه کار ….

 

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه بر اساس نتایج پیمایش شیوع شناسی اعتیاد در جامعه کار و تولید کشور 21 درصد افراد آزمایش شده به یکی از انواع مخدر اعتیاد داشتند ، اظهارکرد: اخراج کارگران معتاد چاره کار نیست و موجب اشاعه ناهنجاری در جامعه می‌شود.

 

به گزارش ناز وب، سردار محمد علی نصرتی در نشست کارفرمای سلامت محور در تبریز با بیان اینکه مواد مخدر اولویت مسائل اجتماعی کشور و اصلی ترین چالش عمومی است، گفت: گرایش به مصرف روان گردان‌ها اوضاع را پیچیده‌تر کرده است .

 

وی با اشاره به اینکه بر اساس نظرسنجی انجام گرفته، 92 درصد پاسخ دهنده‌ها نسبت به تبعات مواد مخدر اظهار نگرانی کرده‌اند، اظهارکرد: بسیاری از جرایم و ناهنجاری‌های اجتماعی از اعتیاد به مواد مخدر منشا می‌گیرد .

 

نصرتی با بیان اینکه بیش از 70 درصد سرقت‌ها توسط افراد معتاد انجام می‌شود و 55 درصد زندگی مشترک مبتلایان به این بیماری به طلاق می‌انجامد، گفت: 65 درصد زندانی‌ها به گونه‌ای با مواد مخدر رابطه دارند .

 

وی با اشاره به اینکه اعتیاد پس از حوادث رانندگی و بیماری‌های قلبی به عنوان عمده ترین عامل مرگ و میر محسوب می‌شود، از این بلای خانمان سوز به عنوان زلزله خاموش یاد کرد و گفت: اعتیاد یکی از موانع اصلی توسعه است .

 

دبیر شورای هماهنگی با بیان اینکه اشاعه مصرف مواد مخدر یکی از شیوه های دشمنان برای بهره بردن از دارایی‌های کشورهای جهان سوم و در حال توسعه است، افزود: دشمن درصدد لطمه زدن به توان انسانی و سرمایه اجتماعی ماست.

 

نصرتی با یادآوری اینکه تقابل قومی، بدنام کردن علما و ترویج مشروب خواری رویکرد دشمن در ضربه زدن به کشورهای اسلامی بوده است، گفت: جنایت‌های فجیع کنونی ریشه در تفکرات کسانی همچون مستر همفر دارد.

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان آذربایجان شرقی با اشاره به اثرات سوء مواد مخدر صنعتی و سهولت تولید این مواد در کارگاه های زیرزمینی اظهارکرد: تصوری که در مورد پاکی جامعه کارگری از اعتیاد وجود دارد بر اساس تحقیق انجام شده نادرست بوده و با اظهار تاسف استان ما با رتبه هفت کشوری از نظر مصرف تریاک و هروئین و رتبه چهارم کشور از نظر مصرف شیشه وضعیت نگران کننده ای دارد .

 

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند احساس مسئولیت همگانی است ، گفت: بی تفاوتی با مسلمانی در تضاد است .

 

نصرتی با بیان اینکه هیچ یک از اقشار جامعه از این آسیب اجتماعی مصون نیستند بر ضرورت تقویت اعتقادات دینی و نظارت اولیا بر رفتار و کردار فرزندان تاکید کرد.

 

وی با اشاره به فعالیت تبلیغی 655 پایگاه اینترنتی در زمینه مصرف مواد مخدر، گفت: 277 پایگاه، تولید مخدر گل با قدرت تخریب کنندگی 200 برابر حشیش را آموزش می‌دهند .

 

وی با اشاره به اینکه از ماده ی مخدر با عنوان پان پراگ به عنوان خوشبوکننده دهان استفاده می‌شود، گفت: ماسک مورد استفاده در آرایشگاه‌های زنانه هم منشا مخدر دارد .

 

نصرتی، افزایش توان جنسی، متناسب کردن اندام و توان بیدار ماندن در شب به ویژه برای کارگران شب کار و دانشجویان را از علل گرایش به مواد مخدر عنوان و بر ضرورت تقویت روحیه کارکنان محیط های صنعتی و ایجاد خودباوری در بین کارگران تاکید کرد .

 

وی با بیان اینکه اقدامات لاک پشتی و پدافندی در مبارزه با قاچاق مواد مخدر جوابگو نیست، نسبت به تشدید برخورد با پدیده قاچاق تاکید کرد .

 

وی با بیان اینکه دوستان بیشترین نقش را در رفتار و کردار فرزندان دارند، بر توجه بیشتر بر تربیت و آموزش فرزندان در زمینه اثرات مواد مخدر و چگونگی پیشگیری از ابتلا به این بیماری تاکید کرد .

 

نصرتی بر اطلاع رسانی در خصوص عوارض مصرف مواد مخدر تاکید و پیشنهاد کرد: واحدهای صنعتی بزرگ، واحد آموزش مهارت‌های زندگی و مشاوره اجتماعی راه اندازی کنند .

 

وی با بیان اینکه راهبرد ما در مبارزه با مواد مخدر افزایش آگاهی، حفظ انسجام خانواده ها و مدیریت فرزندان است، گفت: پاسخگویی اعضا به تکالیف خود سطح سلامت جامعه را ارتقا می دهد .

 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهارکرد: پیش از مداخلات موردی بر اقدامات فرهنگی تاکید داریم و در مراحل بعد آزمایش های تشخیصی لازم انجام می شود .

 

وی با بیان اینکه درمان اجباری بدترین، پرهزینه ترین و کم اثرترین درمان ها است، افزود: نداشتن مهارت خانواده ها و مداخله نادرست موجب طرد فرزندان می شود.

 

وی در خاتمه با بیان اینکه در مهندسی مبارزه با مواد مخدر مشکل داریم، گفت: اشتباه از آنجا ناشی می شود که به جای پیشگیری درصدد درمان هستیم.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان