ramazan
ramazan

خطرناک ترین قسمت توت فرنگی

مجموعه : تغذیه مناسب
خطرناک ترین قسمت توت فرنگی

خطرناک ترین قسمت توت فرنگی که نباید بخورید

 

 

به گفته یک متخصص طب سنتی، پیش از مصرف و هنگام شست‌وشوی توت فرنگی لازم است کلاهک سبز این میوه جدا شود، چون زير اين کلاهک منبع اصلی آلودگی‌ها پنهان شده‌اند.

 

 

به گزارش ناز وب، سید مهدی میرغضنفری پزشک و مدیر گروه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش گفت: در طب سنتی اشاره چندانی به توت فرنگی نشده اما با توجه به خصوصیات این میوه که طبع سرد و تری دارد، مصرف زیاد آن برای سرد مزاجان مناسب نیست.

 

 
وی افزود: هرچه این میوه کال و ترش‌تر باشد طبع آن رو به خشکی می‌رود و کمی قابض و یبوست‌زا می شود. بنابراین افرادی که مبتلا به آلرژی هستند باید در مصرف توت فرنگی احتیاط کنند.  

 

 
این متخصص فیزیولوژی با اشاره به این‌که هر چه توت فرنگی رسیده تر و شیرین تر باشد، سردی آن کمتر و خاصیت لینت‌دهندگی آن بیشتر می‌شود گفت: چنین وضعیتی برای افرادی که دچار یبوست هستند موثر است.
 

 

دکتر میرغضنفری ضمن اشاره به اینکه مصرف توت فرنگی برای گرم مزاجان مناسب است به سردمزاجان توصیه کرد این میوه را همراه با مصلح آن بخورند. مصلح توت فرنگی، عسل و گرمی جات است.

 

 
به گفته وی مصرف زیاد توت فرنگی برای سرد مزاجان مناسب نیست اما خوردن شربت و مربای آن برای افرادی با این مزاج مشکلی ایجاد نمی‌کند. شربت و مربای توت فرنگی متعادل تر بوده و در آن، سردی میوه کاهش یافته و از این رو مصرف آن برای سردمزاجان مشکلی ایجاد نمی‌کند.

 

 
او گفت: توت فرنگی های ریز و مزرعه ای از انواع درشت و گلخانه ای آن مناسب‌ترند و لازم است هنگام شست‌وشوی این میوه حتما کلاهک سبز توت فرنگی را جدا کنيد، چون زير اين کلاهک منبع اصلی آلودگی های پنهان است.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان