ramazan
ramazan

ماجرای 300 هزار فحش فارسی در صفحه بازیکن فرانسه

مجموعه : اخبار ورزشی
ماجرای 300 هزار فحش فارسی در صفحه بازیکن فرانسه

ماجرای فحاشی های فارسی در صفحه شخصی بازیکن معروف فرانسه چیست؟

 

 

در نیمه اول مسابقه پرتغال و فرانسه در فینال یورو 2016، دیمیتری پایت(Dimitri Payet) با حرکتی خشن، کریستیانو رونالدو(Cristiano Ronaldo) ستاره پرتغال را مصدوم کرد که در نهایت رونالدو مجبور شد از زمین بیرون برود.

 

بلافاصله پس از این اتفاق، تعداد بسیار زیادی از کاربران ایرانی اینستاگرام به صفحه شخصی این بازیکن فرانسوی هجوم بردند و با الفاظی رکیک که به زبان فارسی نوشته بودند، از خجالت این بازیکن درآمدند!

 

جالب اینجاست که صفحه پایت 79 مطلب دارد که برخی از این کاربران ایرانی فقط به پست آخر او اکتفا نکرده اند و پای تمام مطالب سابق او هم به فحاشی پرداختند.

 

تعداد کامنت های آخرین مطلب پایت در لحظه تنظیم این خبر به مرز 300 هزار رسیده و در چند پست اخیر او هم تا 5 هزار کامنت فارسی منتشر شده است. این در حالی است که تا قبل از خطای پایت روی رونالدو تعداد کامنت های هر پست این بازیکن حداکثر به دویست کامنت می رسید.

 

احتمالا دیدیه دشان(Didier Deschamps) به این دلیل دقیقه 58 بازی پایت را بیرون کشید و کومان(Kingsley Coman) را به میدان فرستاد تا مرد بخت برگشته فرانسوی فرصت بیشتری برای پاک کردن فحش های ناموسی کاربران ایرانی داشته باشد.

 

پایت حق دارد الان از خودش بپرسد مگر رونالدو ایرانی است که مردم ایران اینگونه کاسه داغ تر از آش شده اند؟ نکته عجیب دیگر اینکه دامنه این الفاظ رکیک به گزارشگر فینال یورو در تلویزیون ایران هم رسید. پس از اینکه عادل فردوسی پور در حین گزارش این بازی به هجوم کاربران ایرانی به صفحه اینستاگرام بازیکن فرانسه اشاره کرد، فحاشی ها به سمت او رفت.

 

فردوسی‌پور گفته بود: «بعد از اون‌که رونالدو توسط پایت مصدوم شد، مردم به پیج پایت رفته و از خجالت اون دراومدن. این چه‌کاریه آخه؟!» این رفتار خجالت آور است و با تمدن و فرهنگ ایران هیچ سنخیتی ندارد. دنیا ما را تروریست های فضای مجازی می نامد و متاسفانه حق دارد.


راهنمای اقامت و مهاجرت
بیوگرافی هنرمندان